Gjest tjukka Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 jeg er liten og litt tjukk, men jeg vil så gjerne være elegant. Jeg går mye i skjørt og trenger en vår kåpe/jakke. Hva bør jeg velge for å ikke se endra kortere og tjukkere ut?? hilsen tjukka
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Om du mener du er liten og litt tjukk, så synes jeg du skal ha vanlig kort jakke/kåpe, ikke 3/4 dels jakke/kåpe eller lengre. Det vil bare gi inntrykk av at du er kortere enn hva du er. Eneste unntak, er det kåpe, så kan du fint ha lang kåpe, godt stykke nedforbi knærne. Så vanlig lengde på jakka/kåpe, se om du finner en litt insvinget modell, eventuelt med belte, slik at du får kvinnelige former. Verste jeg ser er jakker som er rett ned på jenter/kvinner. Er man litt lubben også da, så ser det rett og slett ut som en firkant, en boks. Innsvinget, helst belte er kjempefint, lengden bestemmer du om du vil ha at den slutter midt på rumpa, eller rett nedenforbi rumpa. Begge deler er kjempefint når en har innsvinget med belte jakke! Lykke til!
phronima Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Det aller viktigste er ikke vekta, men kroppsfasongen! Selv om du har noen kilo til overs, betyr det ikke at du kler det samme som en med samme vekt og høyde. Et tips til å finne kroppsfasongen er å se hvor vekta legger seg. På rumpa og underkroppen (pære), på overkroppen (eple), jevnt over med definert midje (timeglass), jevnt over uten midjen (rektangel), osv. Disse begrepene er såkalte paraplybegreper, så det finnes ulike variasjoner innenfor hver gruppe. Kanskje et tips kan være å bruke Trinny & Susannahs kalkulator? http://www.littlewoods.com/rf/static.do?page=landingpage19 Eller hva med denne? -> http://shopyourshape.com/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=37 Et par tommelfingerregler angående det å ikke se kortere ut: -Ikke velg kåper som går nedenfor kneet -Velg en jakke som er i samme farge eller nyanse som buksa/strømpene, og deretter sko i samme nyanse som buksa (ton-i-ton) -Om du ønsker en mønstret jakke: Unngå voldsomt store mønstre. Dog, siden du er en "stor jente", bør du unngå svært små mønstre også, da det kan "forsvinne" litt. Velg heller noe midt i mellom -Mange detaljer og volum gjør at du virker bredere som igjen gjør at du virker kortere -Gå for vertikale sømmer og detaljer
Snasen Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 F.eks en trenchcoat i denne lengden, eller i denne. Generelt sett så blir du ikke mindre av lengre jakker. Kort = bra. blazere kan og være flatterende på litt tykke personer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå