Gå til innhold

Shopping i Praha?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal på jentetur til Praha i oktober. :) Har vært der en gang før, men det er lenge siden (1996) og gleder meg veldig til å dra nedover igjen.

Leser på nettet at det ikke er noe særlig med shopping-muligheter utenom krystall. Det må da finnes noe annet å kjøpe der vel??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sko, keramikk,trelaker, marionetter,skinn og kunst

Skrevet

Takk skal du ha, Tilde! :D

Tenkte jeg skulle begynne på julehandelen, har sett andre som har kjøpt veldig stilige trefigurer i Praha.

Vet du om det er spesielle gater eller markeder der man bør gå?

Skrevet

Ta T-banen til Mustek. I området rundt der er det et par fine gater, med motebutikker o.l. Anbefaler Zara, som har mye fint. Ellers er det mange andre kjente merkebutikker der, både eksklusive og merker som MAngo, Benetton osv. Det ligger ikke langt fra torget i gamlebyen, og deromkring kan du kjøpe mer tradisjonelle tsjekkiske saker og ting. Ta en tur inn i en gullsmedforretning og kikk på granatsmykkene, det finner du nesten ikke i Norge (granat er en dyprød sten). Jeg var i Praha for en måned siden, og kjøpte et nydelig, stort gullkors med granater for en tusenlapp. Billig!

Skrevet

Jeg var også i Praha for en måneds tid siden, og fikk da shoppet litt... ;)

Treleker og dukker er en av de største turisttingene som selges der, så det kan du få tak i både på det gamle bytorget og i alle bodene nedover mot Karlsbroen. En del av dem er faktisk veldig fine, og de har gode priser også.

Så en del klesbutikker som Zara osv i området fra Vaclav-plassen og mot det gamle bytorget, så der kan du få tak i klær. Som regel vil prisene på "vestlige" varer ligge opp mot den norske prisen - altså ikke sånn veldig billig.

Nederst på Vaclavplassen ligger det en 7 etasjers skobutikk som garantert er verdt et besøk... ;) Mye fine sko, til en god pris. Jeg kjøpte to par til ca 300 kroner stykket - de har alt fra pensko til støvletter til joggesko og sandaler.

Jeg kjøpte også noen fine fotograferier og tegninger på Karlsbroen - det er sånn typisk turistting å kjøpe. Før jeg reiste, fikk jeg tips her inne om å se på Lillesiden av broen etter bilder/tegninger osv - en bruker her inne hadde funnet mye fint der.

God tur - husk at det billigste å handle i Praha er øl....;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...