Gå til innhold

kun ett stk håndbagasje til USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan ha flere 'items' som håndbagasje til USA, så lenge det ikke er tyngre enn 12 kg?

Eller er det kun 1 veske/bag/koffert?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da jeg dro over med BA var det kun tillatt med et stk håndbagasje. Men det kan komme ann på hvilket flyselskap du reiser med.

Skrevet

Da jeg dro over med BA var det kun tillatt med et stk håndbagasje. Men det kan komme ann på hvilket flyselskap du reiser med.

Gå inn på hjemmesida til det flyselskapet du skal reise med og se hva det står der om håndbaggasje. Det er jo ulike regler på hvert flyselskap, både ang. vekt og antall kolli.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi opplevde at de var superstrenge da vi reiste med BA til USA sist (tre år siden)

Hadde du flere stk håndbagasjer da du kom til security, synd for deg! Folk ble helt desperate og dyttet poser og laptoper ned i veskene sine, men så lenge du får stappet alt opp i én kolli når du passerer security går det nok greit, men ellers ville jeg ikke satset på det!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi opplevde at de var superstrenge da vi reiste med BA til USA sist (tre år siden)

Hadde du flere stk håndbagasjer da du kom til security, synd for deg! Folk ble helt desperate og dyttet poser og laptoper ned i veskene sine, men så lenge du får stappet alt opp i én kolli når du passerer security går det nok greit, men ellers ville jeg ikke satset på det!

Hva når man skal hjem og har handleposer? Jeg har aldri sett noen bli stoppet pga poser fra tax free, men kan det forekomme? Ville ikke flyplassene gått konk om det ble slutt på shopping i avgangshallen?

Skrevet

Dette var på en mellomlanding mellom fra L.A. til Oslo i London, så det gjaldt egentlig bare før du kom inn på tax-free området. Ting du handlet innenfor security fikk du i utgangspunktet ta med på flyet, men problemet for oss og mange andre var at vi allerede hadde handlet på tax-free i L.A. og måtte gjennom ny sikkerthetskontroll i London. Men om du ikke har mellomlandinger underveis kan du handle hemningsløst på tax-free ;)

Mulig de har blitt litt slappere på dette nå, men akkurat da vi reiste var de hysteriske (dette var på Heathrow, med British Airways).

Skrevet

De fleste flyselskap godtar et "personal item" i tillegg til et stk håndbaggasje. Dvs håndveske, fotobag etc.

Charlotte

Skrevet

Nå er ikke dette så relevant for trådstarter, men jeg nevner det likevel: Jeg har opplevd to ganger nylig at Ryanair ikke godtar verken taxfree-poser, kamerabager eller håndvesker i tillegg til håndbagasje. Personalet sjekket folk som sto i kø klare for å boarde flyet, og man måtte pent stappe alt man hadde inn i ett kolli. Det eneste som var greit å ha ved siden av var ytterjakker og vannflasker.

Det er klart, Ryanair er jo litt spesielt. Men det kan jo være kjekt å vite at de kan være så strenge.

Skrevet

Ryanair har også noe mindre mål for hva som går som håndbagasje, (eks 20 cm istedenfor 25) slik at mange kofforter beregnet til å ta med inn på fly er to cm for store.

Serviceinnstilte som de er tilbyr de seg heldigvis å ta håndbagasje som ikke passer foran i flyet mot ett lite gebyr på 35 euro.

>.>

Skrevet

Gå inn på hjemmesidene til flyselskapet du skal reise med og se hva de sier der. Selv hadde jeg bare med en sekk da jeg reise med Lufthanse. De aller fleste flyselskaper tillater en kolli + en liten veske/fotokamera/pc-bag osv.

Skal du reise med RyanAir må du hvertfall sjekke det opp. Som kissmequick sier har de egne bestemmelser for håndbagasje, i tilleg til at du kan risikere å måtte la noe stå igjen på flyplassen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da jeg fløy til / fra usa fikk vi ha med to håndbagasjer. MEN, i London er det ikke tillatt å ha med to håndbagasjer av en eller annen grunn, så når vi skulle hjem og reisen ble booket om pga forsinkelser og vi måtte reise via London i stedet for Frankfurt (med United uansett), så måtte vi sjekke inn den ene håndbagasjen fordi det ikke var tillatt å ankomme Heathrow med to kolli håndbagasje. Ikke spør meg hvorfor, men det var iallefall sånn da. Det er to år siden.

Fikk også ha med to kolli innsjekket bagasje, til tross for at vi reiste med SAS fra oslo til amsterdam før vi skulle videre derfra. Når endelig bestemmelsessted er USA virker det som at to kolli er lov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...