Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Jeg bestilte en pizza i går og fikk den levert på døra. Da pizzabudet kom så betalte jeg og han gikk. Men så oppdaget jeg at det var to pizzaesker av den samme jeg mottok som jeg ikke tenkte over med det samme. Kjekket kviteringa og alt og jeg betalte bare for en pizza. Har nå sittet å tenkt litt, burde jeg si i fra? Jeg fikk nå tross alt en gratis pizza, noe jeg tviler på var meningingen.
Minttu Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Spis den og kos deg! Når de gjør en sånn feil så da, ikke din skyld 1
MissStiles Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Sist gang jeg bestilte pizza, så fikk jeg stor pizza. Mens jeg hadde bestilt liten. Jeg tenkte ikke over det når jeg tok den imot. Sjekket kvitteringen og jeg hadde betalt for en liten men fått en stor. Bare spiste den jeg..
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Hvis jeg hadde oppdaget feilen der og da ville jeg sagt fra. men det har liten hensikt å si fra om det har gått 10 minutter f.eks, hva skal man da gjøre? ringe pizzasjappa? De kan jo uansett ikke komme og hente den om det egentlig skulle vært levert til en annen kunde, for da har jo pizzaen blitt kald i mellomtiden... kald, og spist.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Hvis jeg hadde oppdaget feilen der og da ville jeg sagt fra. men det har liten hensikt å si fra om det har gått 10 minutter f.eks, hva skal man da gjøre? ringe pizzasjappa? De kan jo uansett ikke komme og hente den om det egentlig skulle vært levert til en annen kunde, for da har jo pizzaen blitt kald i mellomtiden... kald, og spist. Jo da, de kunne sikkert ha hentet den, men da måtte ts betalt frakta
Ginny Weasley Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Har opplevd å bestille liten pizza, men få stor fordi Peppe's var tomme for små bunner. Dette opplyste pizzabudet om når han leverte pizzaen. Hadde nok ikke gjort noe mer med det i TS sin situasjon.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mars 2010 #9 Skrevet 18. mars 2010 Har opplevd å bestille liten pizza, men få stor fordi Peppe's var tomme for små bunner. Dette opplyste pizzabudet om når han leverte pizzaen. Hadde nok ikke gjort noe mer med det i TS sin situasjon. Måtte du betale for den store, eller betalte du "liten pris"?
Crash Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Jeg bestilte engang en "halvt om halvt"-pizza, men isteden hadde de laget to ulike pizzaer. Jeg fikk begge, og måtte ikke betale ekstra.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 20. mars 2010 #11 Skrevet 20. mars 2010 Jeg opplevde samme dilemmaet i butikken denne uken. Kjøpte meg sigaretter, nå har det jo kommet slike kort som blir slått inn i kassen. Jeg kjøper en vanlig tjuepakning. Når jeg putter mitt ene kort i automaten ramler det to pakker ut. Jeg kjappa meg og putta begge pakker i veska og dro. Alltid fett å få to, betale for en. Er jo ikke du som blingsa, så du har ditt på det rene om de skulle oppdage deg..
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mars 2010 #12 Skrevet 20. mars 2010 Teknisk sett er det tyveri å beholde noe man har fått ved en feil, som man vet man har fått ved en feil. Jeg synes ikke det er greit som i eksempelet ditt med røyken, mens når det gjelder en pizza er det mer i gråsonen fordi de pengene er tapt for pizzasjappa uansett og alternativet til at du spiser den er at de kaster den.
superplomme Skrevet 20. mars 2010 #13 Skrevet 20. mars 2010 Jeg bestilte to Happy Meals i drive-thru'en på McDonalds en gang, og fikk en brun pose med meg som jeg ikke åpnet før vi var nesten hjemme. Den inneholdt: To happy meals, to big mac-menyer, tre ekstra hamburgere, to ekstra STORE pommes frites og 1 cheeseburger. :gjeiper: Siden jeg var nesten hjemme, og alt var nesten kaldt uansett, spiste vi det med god samvittighet, vi altså. Jeg hadde IKKE tid til å kjøre hele veien tilbake for å levere tilbake noe som uansett hadde gått i søpla. Jeg hadde dårlig råd på den tiden, og hadde derfor bestilt kun til ungene og ikke til meg selv, men jommen ble det gratismiddag til mor også den dagen, gitt. Pluss kveldsmat. Vi klarte ikke spise alt en gang. He he.
Crash Skrevet 20. mars 2010 #14 Skrevet 20. mars 2010 I mitt tilfelle med pizzaen var pizzabudet fullt klar over at det hadde blitt gjort en feil, men han ga meg begge pizzaene likevel. Vet at noen ganger gir McD/BK ekstra burgere hvis de har laget opp for mange som ikke blir solgt før de blir kalde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå