Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Hei, jeg leste for noen år tilbake en bok jeg gjerne vil lese igjen, men husker ikke hva den heter eller hva forfatterens navn er. Den handler om en gammel dame som forteller livshistorien sin til barna og barnebarna, hun jobbet som tjenestejente hos en rik familie og blir gravid med sønnen der. Etter mange år jobber hun seg opp og blir en rik dame, med flere ulykkelige kjærlighetshistorier. Handlingen er lagt i england sånn slutten av 1800ish. Så vidt jeg veit er det flere bøker i denne serien, som videre omhandler barna hennes og barnebarna, den skal visst også vært sendt på tv som serie for mange år siden. Er litt dårlig forklart, men blir veldig glad om noen veit dette.
Primarius Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Høres ut som Barbara Taylor Bradfords serie om Emma Harte: A Woman of Substance (1979) Hold the Dream (1985) To Be The Best (1988) Emma's Secret (2003) Unexpected Blessings (2005) Just Rewards (2005) Breaking The Rules (Oct.13, 2009) Omtale om den første boken som heter Emma Harte på norsk: I 1905 forlater en ung kjøkkenhjelp Fairley Hall. Emma Harte er seksten år, alene og gravid. I 1968 er hun en av de rikeste kvinnene i verden, og herskerinnen over et forretningsdynasti som strekker seg fra Yorkshire til Amerika og Australia. Men hvilken pris har hun måttet betale for dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå