Gjest Julie22år Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Hei dere! Jeg er på jakt etter en bok i samme gate som Jane Eyre av Charlotte Bronte. Gjerne handling på 1800-tallet, datidens samfunn, livet, menneskene, kjærlighet osv. Noen som har noe å anbefale?
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Hva med bøkene til Jane Austen, jeg synes "Pride and prejudice" er spesielt bra. Eller burde du få med deg "Stormfulle høyder" Er en av Bronte søstrene som har skrevet den, husker ikke hvem
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Takk:) Skal absolutt sjekke ut bøkene til Jane Austen!
Virvel Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Dickens er jo også et must! Bleak House er min absolutte favoritt.
Gjest *Mim* Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 Wuthering heights av Emily Brontë. Stormfulle høyder heter den vel på norsk.
Reveal Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 (Med forkjærlighet til russiske forfattere anbefales:) Anna Karenina (Tolstoj) Krig og fred (Tolstoj) Dr. Zivago (Pasternak)
Reveal Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 (endret) Hva med bøkene til Jane Austen, jeg synes "Pride and prejudice" er spesielt bra. Eller burde du få med deg "Stormfulle høyder" Er en av Bronte søstrene som har skrevet den, husker ikke hvem Emily Endret 24. mars 2010 av Reveal
Anglofil Skrevet 29. mars 2010 #9 Skrevet 29. mars 2010 North & South av Elizabeth Gaskell Pride & Prejudice (Stolthet og fordom) av Jane Austen Emma av Jane Austen Sense & Sensibility (Fornuft og følelser) av Jane Austen Persuasion (Overtalelse) av Jane Austen Mansfield Park av Jane Austen Northanger Abbey av Jane Austen Bleak House av Charles Dickens A Portrait of a Lady av Henry James Wives and Daughters av Elizabeth Gaskell Our Mutual Friend av Charles Dickens Daniel Deronda av George Eliot Daniel Copperfield av Charles Dickens The Forsyte Saga-romanene av John Galsworthy The Palliser-romanene av Anthony Trollope Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå