Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen her som har noen tips?

Jeg har i ei god stund nå brukt fundation fra Max Factor. Men jeg får så utrolig stygg hud av å bruke den. Merker det veldig godt, for hvis det er noen dager der jeg ikke bruker sminke i det hele tatt, blir huden min finere... MEN jeg kan jo ikke gå utendørs uten sminke.. :P Så.. Noen som har tips til noen bra'e fundation'er, som man ikke får stygg hud av? Med det mener jeg nupper og kviser...

Har også prøvd meg med BareMinerals, men den sminken likte jeg ikke i det hele tatt. Dekker dårlig, og halvparten drysser ned på genseren og i vasken..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har også prøvd meg med BareMinerals, men den sminken likte jeg ikke i det hele tatt. Dekker dårlig, og halvparten drysser ned på genseren og i vasken..

Hvordan klarer du det??

Anbefaler Everyday Minerals og Tikei ihvertfall. God nok dekkevne, gode ingredienser, rimelige produkter.

Skrevet (endret)

hei:)

bruker du god hudpleie? i tilfelle hvis du bruker hudpleie, hva bruker du? vet du hvilken hudtype du har?

hudpleie er alfa omega for å få bedre hud

Av mineral makeup anbefaler jeg pure lux cosmetics sin wipped cream foundation. den er flytende og laget av mineraler

gir god dekkevne, er drøy i bruk og det beste av alt den er mye, mye bedre for huden enn maxfactor sin;o)

fås kjøpt på Pure lux cosmetics- wipped cream

For å finne riktig farge så leser du farge guiden helt oppe på siden, under der ser du pudder foundationene og hvilke farger som fins.

under der står det om undertoner, varm, kald, gyllen osv.

her kan du kjøpe små prøve krukker som du bestiller før du bestiller en stor str, sånn er det enkelt å unngå bomkjøp.

hvis du lurer på noe mer; skriv en mail til meg:)

lykke til

klem Mari

Endret av mari4ever
Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan klarer du det??

Enig.

Påfører man riktig så flyr ikke pulveret "all over the place".

Skrevet

Se en instruksjonsvideo (jeg så en link her for noen dager siden), eller få en hudpleier til å vise deg hvordan du påfører mineralsminke (da er det sikkert kjekt om du kjøper noe der etterpå også)

Gjest Gjest
Skrevet

Everyday Minerals har IKKE god dekkevne. Har man arr, kviser eller andre ting man ønsker å dekke kan man bare glemme mineralfoundation i pudderform generelt. Og har man følsom hud i tillegg er dessuten Everyday Minerals sin foundation med "god" dekkevne (intenstive-formula) veldig irriterende på huden.

Folk som påstår at mineralsminke har god dekkevne kan umulig vite hva de snakker om, og har sikkert jevn hudtone fra før av.

Gjest Gjest
Skrevet
Everyday Minerals har IKKE god dekkevne. Har man arr, kviser eller andre ting man ønsker å dekke kan man bare glemme mineralfoundation i pudderform generelt. Og har man følsom hud i tillegg er dessuten Everyday Minerals sin foundation med "god" dekkevne (intenstive-formula) veldig irriterende på huden.

Folk som påstår at mineralsminke har god dekkevne kan umulig vite hva de snakker om, og har sikkert jevn hudtone fra før av.

Heh.. Jeg har MASSE røde arr av kviser, ujevn hud og endel andre urenheter. Barefaced Beauty sin foundation dekker alt perfekt. Evt bruke grønn concealer fra Tikei om det er litt ekstra rødt.

Man skal pakke på litt ekstra med mineralfoundation der det trengs. Ett strøk over hele ansiktet vil ikke dekke alt, men det vil ikke flytende heller.

Skrevet

Haha, er overhode ikke enig med deg. Om du har hatt en dårlig erfaring med EM er jo det veldig synd for deg, men det gjelder ikke alle.

Skrevet
Hvordan klarer du det??

Anbefaler Everyday Minerals og Tikei ihvertfall. God nok dekkevne, gode ingredienser, rimelige produkter.

Hvordan jeg klarer det? Vel, det er ganske enkelt.. Tar kosten oppi det pudder- greierne, påfører det ansiktet, og i mellomtiden ender halvparten av sminken på genseren og i vasken..

Har litt kviser og nupper.. Og det dekte ikke noe i det hele tatt...

Har lest litt ymse om denne sminken, men tenkte jeg skulle gi den en sjanse.. Og det har jeg gjort! Aldri mer!

Skrevet

Hei Mari! :)

Tusen takk for et langt og utfyllende innlegg. :)

Har litt sånn fet hudtype, og bruker hudpleieprodukter fra Dermalogica, som jeg har kjøpt på en hudpleiesalong.

Skal ta meg en tur innom den siden du linket, for å se om jeg kan finne noe, og evt. bestille. :)

Skrevet
Hvordan jeg klarer det? Vel, det er ganske enkelt.. Tar kosten oppi det pudder- greierne, påfører det ansiktet, og i mellomtiden ender halvparten av sminken på genseren og i vasken..

Har lest litt ymse om denne sminken, men tenkte jeg skulle gi den en sjanse.. Og det har jeg gjort! Aldri mer!

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du klarer det? Arbeider du ikke produktet inn i kosten før du påfører? Isåfall har du jo på alt for mye.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du klarer det? Arbeider du ikke produktet inn i kosten før du påfører? Isåfall har du jo på alt for mye.

Forstår det heller ikke. Skal jo bare ha bittelittegrann i lokket, for så å jobbe det inn i kosten. Restene skal evt. "slås av" - skal ikke være synlig pudder på kosten før påføring, jfr. http://bareescentuals.com/bareMinerals%20S...default,pd.html

Jeg bruker BareMinerals Matte Foundation hver dag, og det er null søl. Tar heller ikke lange tiden å påføre.

Skrevet

Eneste sølet jeg har med mineralsminke, er det jeg dunker av ned i vasken :)

Vil du ha mer dekke, så tar du på i flere omganger. Bare litt hver gang. Jeg har ikke testet ut "kjempe-dekke", pga at jeg ikke ønsker det, så jeg kan ikke uttale meg om det funker med mineralsminke, eller ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Denne videoen viser påføring (med varierende dekkevne ved bruk av ulike børster): Flawless Application Brush, Full Coverage Kabuki Brush og Maximum Coverage Concealer Brush.

Jeg bruker concealer børsten til å dekke over flekker o.l. i huden. Velger da enten å bruke concealer eller foundations.

Gjest Gjest
Skrevet
Denne videoen viser påføring (med varierende dekkevne ved bruk av ulike børster): Flawless Application Brush, Full Coverage Kabuki Brush og Maximum Coverage Concealer Brush.

Jeg bruker concealer børsten til å dekke over flekker o.l. i huden. Velger da enten å bruke concealer eller foundations.

Glemte linken: http://www.youtube.com/watch?v=zdy576AWljk

Skrevet

Du må arbeide den godt inn i kosten først, hvis ikke er det jo ikke rart det drysser. Jeg bruker mineralsminke, og har ingen problemer med at det drysser. Jeg snurrer kosten fram og tilbake nede i lokket i kanskje ett minutt før jeg tar det på huden. Og ikke ta så mye i lokket av gangen, såklart.

Skrevet
Hei Mari! :)

Tusen takk for et langt og utfyllende innlegg. :)

Har litt sånn fet hudtype, og bruker hudpleieprodukter fra Dermalogica, som jeg har kjøpt på en hudpleiesalong.

Skal ta meg en tur innom den siden du linket, for å se om jeg kan finne noe, og evt. bestille. :)

bare hyggeligt:) herlig å høre du bruker skikkelig hudpleie:)

snakkes på mail

Gjest Vampen
Skrevet

En til som ikke helt skjønner hvordan man får pudder overalt.. Hva slags kost bruker du TS?

Skrevet
En til som ikke helt skjønner hvordan man får pudder overalt.. Hva slags kost bruker du TS?

Jeg bruker en kost fra samme merket.

Skrevet
bare hyggeligt:) herlig å høre du bruker skikkelig hudpleie:)

snakkes på mail

Hihi :) Ja, sitter å skal bestille nå :) Var masse fine øyenskygger også på den siden!

Det gjør vi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...