Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #1 Del Skrevet 11. september 2003 Hei I forbindelse med samlivsbrudd har jeg nå 50% ansvar for et barn. Jeg jobber fulltid og har i denne forbindelse relativt rigide rammer for arbeidstid. I forbindelse med ansvaret for barn må jeg også levere i barnehage. Åprningstiden i barnehagen passer ikke 100% overens med med min arbeidstid(det er snakk om 1 times avvik) Kan arbeidsgiver i denne situasjon presse meg til eksempelvis å søke om avkortet arbeidstid? eller fullstendig ut av jobben? I de fleste arbeidskontrakter står det noe slikt som "normal arbeidstid per dag er 7,5 timer innenfor tidsrommet 06-18" Kan arbeidsgiver i slike tilfeller plutselig forandre gjeldende regler, og eksempelvis forlange at arbeidstager kommer 0600? Uten å ta hensyn til arbeidstagers forpliktelser, eksempelvis i forhold til barn? Er det lov for å forskjellsbehandle arbeidstagere i forbindelse med lempelser i arbeidstidsbestemmelser i forb. med henting/bringing til barnehage. Eksempelvis at en arbeidstager får komme en time senere, mens det samme ikke tillates for en annen. Er det noen jurister der ute, fortrinnsvis som har god greie på arbeidsrett? Alle råd mottas med takk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 11. september 2003 #2 Del Skrevet 11. september 2003 Spør arbeidstilsynet - de vil sikkert kunne hjelpe til med slikt. www.arbeidstilsynet.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå