Gå til innhold

Katten nekter å bruke doen sin!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har en hunnkatt som blir ett år i mai. Hun har sjeldent tisset noe særlig andre steder, bortsett fra da jeg hentet henne første dagen, de første dagene på nytt sted da vi først fikk henne og da hun hadde en sånn body etter steriliseringen(kastreringen? Husker aldri forskjell..). Hun løper ute, og gjort det siden desember etter operasjonen.

Vi har nå bodd på samme sted i seks måneder, og plutselig forrige uke, sluttet hun å bruke doen inne... Hun hadde et lite uhell der hun satte seg fast i døren på doen (sånn med tak), så vi løftet opp forsiden av doen, sånn at hun bare kan tråkke inn, og hun brukte den en uke til eller så, men etter at jeg renset sanden forrige mandag, har hun ikke tråkket inni der engang. Det er jo i utgangspunktet greit, for hun gjør ikke fra seg andre steder inne heller, men nå har hun begynt å skrape på døra vår klokken syv om morgenen for å slippe ut, og vi regner med det er for å gå på do, hvertfall utifra hvor intens og lenge hun kan stå og skrape, det er foreløpig hun som har vunnet utholdelsestesten så langt. Normalt, hvis hun bare søker kontakt, så gir hun seg etter et kvarter...

Dette begynner jo da å bli litt plagsomt, ikke nok med at hun vekker oss grusomt tidlig, men jeg er redd døren kan begynne å ta skader. Ingenting ennå, men vi leier, og det er surt å bruke masse penger på ny dør før vi flytter...

Vi har brukt samme sanden som alltid, samme doen som alltid. Hun har ikke vokst betydelig siste ukene, og virker som hun har god plass, spesielt når halvparten av tak og vegger er borte. Doen står på samme sted som alltid og...

Kanskje hun bare har bestemt at det er best ute? Hun tisset først bare ute, også kom hun inn for å bæsje. Men så jevnet det seg ut litt, og nå ingenting... Ellers virker hun jo frisk og rask som alltid!

PS: I går kveld var hun fryktelig rastløs og ville veldig gjerne ut rundt midnatt. Hun holdt på en god stund, fram og tilbake, prøvde å sjarmere med alle kunstens regler, men måtte til slutt se tapt... Hun tuslet på do, gjorde sitt, og gikk og la seg... Hva enn det var, så er det nå ihvertfall forhåpentlig løst. Vi satte ned igjen lokket på doen, og da brukte hun den. Hun var heller ikke på døra hos oss før etter et par alarmer hadde gått, og da er alt som det pleier å være :)

Endret av Katrinepus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...