Gå til innhold

Tips til mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha bryllupet i partytelt. For å være litt utradisjonelle vurderer vi å ha tapas, litt grillmat og masse gode brød og salater.

På denne måten slipper vi også å leie inn så mange til å servere.

Mulig vi får leie inn elever fra en kokkelinje, men har ikke fått noe svar på om de lager denne type mat. Hvis ikke, hvordan skal en da løse det? Handle inn alt selv og få folk som tilbyr seg å bake kake og div til å lage en salat osv i stedet? Og så finne en som vi vet kan å grille til å stå ved grillen?

Det billigste vil vel uansett være å lage til alt selv, men det blir kanskje vel mye arbeid til 90 gjester, selv om mange av dem er barn og kun spiser pølse...Vet om en slakter som lager nydelige tapasretter der vi sikkert kan få bestillt noe i tillegg da, men det blir kanskje rot med tapas, grill og salater?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å lage maten selv er en kjempegod idé og mye billigere enn å få noen til å gjøre det.

Dere skal jo sikkert ta bilder og sånn etter vielsen, så kan dere jo alliere dere med noen i selskapet om at de ka begynne å grille mens dere er til fotografering. Servitører er ikke så vanskelig å finne. Snakk med venner og familie, de vet sikkert om noen som kan stille opp.

Skrevet

I mine øyne høres en blanding av grill, tapas og salater helt fantastisk ut. Vi skal ha noe lignende ( minus grill, men kommer til å ha masse deilige roastbiff av storfekjøtt og kalvekjøtt). Pluss på godt brød (focaccia skal vi ha + hjemmelagde rundstykker) = suksess!

Jeg har vært i mange bryllup der maten har vært temmelig kjip (tørr stek, kald saus/grønnsaker etc), så jeg bestemte meg tidlig for å velge vekk 3-retters i vårt bryllup. Det er altfor mange hoteller/cateringselskaper som rett og slett ikke fikser å lage mat/holde den varm til mange gjester.

Skrevet

Takk for hjelpen! :)

Får virkelig vurdere dette da. Blir kanskje litt hummer og kanari, men det blir iallefall noe for enhver smak! :) Og sikkert ganske mye billigere enn å få alt ferdig laget.

• 4 uker senere...
Skrevet

Høres herlig ut med grill, tapas og salater -- absolutt noe for enhver smak, og ikke rotete!:) Vi står mellom helstekt gris med en masse herlig tilbehør eller sommerlig koldtbord med blant annet scampi, kylling, slater, brød etc :) Nammm! ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...