Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har et lite problem. Vaskemaskinen og tørketrommelen min røk med to ukers mellomrom for litt siden, og vi har hatt folk fra to forskjellige firmaer hjemme for å se på maskinene. Førstemann sa at det var pumpen som var ødelagt på vaskemaskinen og at den måtte byttes. Han gjorde det, og da skulle alt virke. På ettermiddagen skulle jeg sett på en maskin med klær, og den funket fortsatt ikke. Vi prøvde å få samme mann opp igjen, men han hadde ikke mulighet før på lang tid, så vi fikk et annet firma til å komme. Han ser på maskinen og mener det er hele elektronikken som plutselig har røket, og det ville koste 5000,- og fikse det. Nå har vi endelig fått en reperatør fra leverandøren hjem til oss for å se på den, han sier at det er ikke elektronikken i det hele tatt, men noe helt annet. Forhåpentligvis vil reklamasjonsretten gjelde her. Vi sitter nå med en regning på 1700,- og en på 1900,- fra de to firmaene som var å så på maskinen først. Ingen av de hadde stilt "riktig" diagnose på maskinen, men ville ha oss til å betale for reperasjoner som ikke ville vært nødvendig. Synes dere det er riktig å betale for så dårlig service?
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 For det første burde dere kontaktet leverandøren først. Hvis maskinen er under 5 år er det en garantisak. Men de benytter egene reparatører og godkjenner neppe eksterne. (Til neste gang!) Men siden det er for sent nå så synes jeg du burde ringe forbrukerrådet, de har råd og er hjelpsom i slike tilfeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå