Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 fikk mensen idag, er 35 dager siden sist. tidligere har jeg hatt en syklus på ca 30 dager. nå har jeg beregnet at om denne syklusen fortsetter får jeg mensen på bryllupsdagen! med hvit kjole! er det noen muligheter for å prøve å unngå dette? jeg går ikke på p-pillen, vil eller ikke begynne fordi vi ønsker å prøve bli gravide etter bryllupet. da må vel bare naturen gå sin gang...? jeg ble stresset nå, håper min vanlige syklus kommer tilbake! det var den bryllupsnatten liksom..
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 fikk mensen idag, er 35 dager siden sist. tidligere har jeg hatt en syklus på ca 30 dager. nå har jeg beregnet at om denne syklusen fortsetter får jeg mensen på bryllupsdagen! med hvit kjole! er det noen muligheter for å prøve å unngå dette? jeg går ikke på p-pillen, vil eller ikke begynne fordi vi ønsker å prøve bli gravide etter bryllupet. da må vel bare naturen gå sin gang...? jeg ble stresset nå, håper min vanlige syklus kommer tilbake! det var den bryllupsnatten liksom.. Bli gravid på brullupsdagen!
Rosalie Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Du kan ta Primolut-N, men det er hormoner i det, så du kan risikere at syklusen blir noe i ulage etterpå.
tina89 Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Bli gravid på brullupsdagen! prøv og bli gravid ett par dager før ?
dorhol Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Jeg ville også ha tatt Primolut-N! jeg fikk ingen bivirkninger av å bruke det.
Møffi Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Herlighet, ja har man ikke noe å bekymre seg over så finner man noe Ved raske hoderegning fant jeg ut at det samme gjelder meg, og hva så? Mensen er en helt naturlig ting og såfremt du ikke får styrtblødninger er det ingen fare med kjolen. Opplever du derimot smerter ifm mensen skjønner jeg at du vil "tukle" litt for å unngå å få bryllupsdagen ødelagt. De aller fleste har forresten ikke sex på bryllupsnatten uansett
Sort Pastill Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 Jeg ville forskøvet!! Det er definitivt koselig å kunne feire bryllupet med litt - vi var sliiitne, men ikke for slitne til akkurat det altså!
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 Herlighet, ja har man ikke noe å bekymre seg over så finner man noe Kom gjerne med en litt mer konstruktiv kommentar. Om TS bekymrer seg for dette så er det vel likegyldig hva andre gjør. De aller fleste har forresten ikke sex på bryllupsnatten uansett Neivel, kom gjerne med kilder?
Møffi Skrevet 17. mars 2010 #9 Skrevet 17. mars 2010 Kom gjerne med en litt mer konstruktiv kommentar. Om TS bekymrer seg for dette så er det vel likegyldig hva andre gjør. Neivel, kom gjerne med kilder? Jeg syns jeg ble ganske konstruktiv etterhvert jeg Ang kilder; her og her. Litt ulikt tall de kommer med da..
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #10 Skrevet 17. mars 2010 Ang kilder; her og her. Litt ulikt tall de kommer med da.. Ja, det var svært ulike tall så man kan lure på om de undersøkelsene er troverdige i det hele tatt. :gjeiper: Så for å få et mer troverdig tall regnet jeg ut gjennomsnittet mellom de to undersøkelsene, som er 47,5%, altså hopper flertallet i høyet på bryllupsnatta. Det har i hvert fall jeg tenkt å gjøre. Om mens på bryllupsnatta er krise eller ikke kommer vel i stor grad an på om mannen ønsker å kjøre brannbil eller ikke....
fru sp Skrevet 17. mars 2010 #11 Skrevet 17. mars 2010 Det gjelder meg også, litt kjipt, men vurderer å ta Primolut-N. Jeg har utrolig vondt i mensperioden og kjempe hoven i magen Sluttet på p-piller, da jeg gikk på det var mensen så lett å styre, men vil ha litt hormonfri periode, da vi håper på å sette igang med prøverør mot juletider
krem Skrevet 17. mars 2010 #12 Skrevet 17. mars 2010 nå kjente jeg at jeg er glad for å gå på p-piller! For dette kunne blitt tidenes stressmoment Sliter med mye vondt i magen og oppblåsthet, så det ville blitt tungvint! Tror ikke det er så dumt med noe som utsetter mensen, det er jo en dag der man vil være på sitt aller beste, og det å få mensen kan fort ødelegge mye for en! Snakk med legen din, de vet ofte hva som kan være best! lykke til
Cæmis Skrevet 17. mars 2010 #13 Skrevet 17. mars 2010 (endret) Det å ha mensen på bryllupsdagen må være slitsomt. For det første føler man seg kanskje ikke 100% fresh nedentil og i koppen generelt, og tenken på at det skulle kunne blø igjennom og på kjolen om man har max uflaks, fysj. Må også være noe herk å fly å bytte tampong eller bind hver 3-4 time. Må være klønete med kjole. Ikke for å være negativ altså, men man burde tenke over hva man vil gjøre og ikke bare tro det "ordner seg" fordi det er naturlig. Jeg tror de fleste ville ha preferert en dag uten mens, eller generelt et liv uten mens om det hadde vært mulig... Dessuten kunne jeg ikke tenkt meg en bryllupsreise med mens...ikke digg med tampongsnora som henger ut av bikinitrusa når man kommer opp av bassenget Og hvis man skal hoppe til køys så er det litt mer fresht å ikke ha mens, synes jeg da... Nei, jeg går på P-piller og vil nok bare utsette den enkelt og greit om den prøer å lure seg inn på bryllupsdagene. Men for å si det slik, det er værre om man våkner opp med kusma enn å ha litt mens...så i teorien er det en liten bagatell som alltids kan ordnes om man virkelig vil. Endret 17. mars 2010 av Cæmis
Mara Jade Skrevet 17. mars 2010 #15 Skrevet 17. mars 2010 Sikkert kjempefestlig å bytte tampong med kjole, fjorten lag med tyll, underskjørt med ringer, strømpebukse og korsett. For ikke å snakke om eventuell PMS i de allerede stressende dagene før bryllupet!
Floranda Skrevet 17. mars 2010 #16 Skrevet 17. mars 2010 Vel. Mange klager over at det blir vanskelig å bytte bind/tampong med brudekjole. Bruk heller en alvekopp divakopp moon cup eller noe tilsvarende. Den tømmet bare om morningen og kvelden. Da slipper du det styret med brudekjolen hvertfall, og trenger ikke bekymre deg for lekkasjer. Men ellers håper jeg du slipper å ha mensen den dagen. Det kan jo enda endre seg igjen.
skruf Skrevet 18. mars 2010 #17 Skrevet 18. mars 2010 Jeg ville tatt tabletter for å ikke ha mensen på bryllupsdagen! Husker ikke hva de heter, men de er reseptbelagt. Ei vennine tok de ifjor da hun skulle til Hellas i to uker... Var litt pes, for jeg tror hun måtte ta de 4 ganger daglig relativt regelmessig, og hun ble ganske oppblåst av de, pluss fikk en kraftigere mens enn vanlig da hun sluttet med de. Husker selv da jeg giftet meg; det var sånne små båser på toalettet på det lokaleet vi hadde, og hver gang jeg skulle på do måtte forloveren min være med meg inn og holde opp kjole og underskjørt mens jeg satt på do....(bra vi er veldig gode venner og har opplevd hverandre i de fleste situasjoner fra før!), ville vært litt ekkelelt skulle jeg i tillegg skiftet tampong hvis hun var med inn. En liten avsporing; på selve bryllupsdagen våknet jeg opp og blødde litt selv om jeg ikke skulle ha mens på 2.5 uker! Sikkert i ulage pga nervøsitet og at jeg ikke bruker p-piller... Heldigvis ga de seg etter noen timer, men jeg hadde truseinnlegg hele dagen for sikkerhets skyld..
Gjest Dorey Skrevet 18. mars 2010 #18 Skrevet 18. mars 2010 Jeg skulle også ha mensen på bryllupsdagen og ente med å ta Primolut Veldig greit det, ingen bivirkninger eller noe. Anbefales
Christal Skrevet 19. mars 2010 #19 Skrevet 19. mars 2010 Jeg ville også ha gått for pillene og kommer til å gjøre det hvis det viser seg at jeg skal ha mensen på dagen. Jeg sliter veldig med smerter og pms, så jeg vil gjerne unngå akkurat dette på den store dagen Har brukt Primolut-N før og ingen bivirkninger.
Marianne87 Skrevet 21. mars 2010 #20 Skrevet 21. mars 2010 Sikkert kjempefestlig å bytte tampong med kjole, fjorten lag med tyll, underskjørt med ringer, strømpebukse og korsett. For ikke å snakke om eventuell PMS i de allerede stressende dagene før bryllupet! sier bare stakkars tilkommende menn jeg, som opplever sin tilkommende kone med PMS i tillegg til alt det andre vi går og stresser over dagene før bryllupet.. Hjemme hos oss hadde det ikke vært levende iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå