Gå til innhold

Bordplassering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp til bordplasseringen. Normalt så skal vel foreldrene sitte ved siden av brudeparet og er det da slik at brudens foreldre skal sitte ved siden av brudgommen eller ved siden av datteren (bruden).

Hva med når man har voksne barn, her tilsammen 5 stk. Han 3 stk, 21, 19 og 9 år og jeg 2 stk, 15 og 12 år.

Hvordan skal jeg plassere oss alle rundt hovedbordet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det gitt at barna må sitte ved siden av dere da?

Eller er det det du ønsker? Synes dere bare skal gjøre det som føles riktig =o)

Gjest Gjest_..._*
Skrevet
Jeg trenger litt hjelp til bordplasseringen. Normalt så skal vel foreldrene sitte ved siden av brudeparet og er det da slik at brudens foreldre skal sitte ved siden av brudgommen eller ved siden av datteren (bruden).

Hva med når man har voksne barn, her tilsammen 5 stk. Han 3 stk, 21, 19 og 9 år og jeg 2 stk, 15 og 12 år.

Hvordan skal jeg plassere oss alle rundt hovedbordet?

Plasser dem akkurat hvor du ønsker å ha dem :)

Skrevet

Når jeg har vært i bryllup hvor brudeparet hr barn fra før, har små barn blitt plassert sammen med besteforeldre, og større barn blitt plassert sammen med tanter, onkler og søskenbarn.

Skrevet

Jeg skjønner jo at jeg kan plassere hvem som helst hvor som helst. Det var nå ikke helt det jeg mente da, med denne tråden. Jeg bare tenkte at noen andre bruder her på KG, eller andre for den saks skyld, hadde noen erfaring eller viten om hva som er mest vanlig når det gjelder bordplassering.

Ikke det at jeg føler at jeg trenger å følge eventuelle "bord-regler", men det hadde vært greit likevel, å føle at man hadde plassert sine gjester riktig. Litt kjedelig dersom "tante Magda" reagerer med skrekk og vantro på hvordan jeg har valgt å plassere brudens foreldre og barn...

Gjest regine ii
Skrevet

Brudeparet sitter ved siden av hverandre. På hver side av dem sitter hhv. brudens far og mor, og utenfor der igjen brudgommens far og mor, dvs. slik at brudeparet har hverandre til bords, og brudens far har brudgommens mor etc.

Det vi gjør utover dette (men vi skal ha LITE bryllup!) er at vi setter oss - våre foreldre - våre forlovere (8 stk) ved det ene bordet, og resten (søsken, barn (store) steforeldre og forlovers følge) ved det andre bordet.

Men - for å kunne gi et bedre råd: hvor mange er det plass til ved hovedbordet? Er det et alternativ å plassere alle "barna" sammen ved et annet bord? Kommer det flere barn/ungdommer slik at det kan være hyggelig for alle disse å sitte sammen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...