Gjest Iril Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 (endret) Jeg tok 100mg Pergo i 5 dager forrige syklus, og det fungerte helt etter boka. Fikk EL 8 dager etter siste tablett var tatt, men ble dessverre ikke gravid. Skal ikke ta Pergo denne syklusen, men vil jeg få EL likevel? Før jeg tok Pergo hadde jeg ikke EL i de tre siste syklusene, og de var alle sammen veldig lange (mellom 60 og 70 dager). Hva er deres erfaringer ang. EL i pausemnd? Kommer den senere? Endret 17. mars 2010 av Iril
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Det sies at pergoen virker i pausemnd også! Er ihvertfall det jeg ble fortalt - går nå også inn i pausemnd hvis det ikke har klaffet på første runde nå da
Gjest Iril Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Da får jeg bare vente og se da, og håpe på EL denne mnd også.
^^Sunny^^ Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Kjør på ! Mange får EL i pausemåneden etter bruk av pergo
Gjest Iril Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Håper virkelig det. Eller, det jeg er mest redd for er vel at denne pause-syklusen skal bli som en vanlig syklus for meg, for jeg har aldri EL på egenhånd, bare masse EL-sekret og possitive EL-tester i gjerne 40-50 dager, før jeg til slutt får mensen og småblør i 14-20 dager. Men gynekologen jeg var hos mente det ville være lett å få meg til å få EL, og den første pergo-kuren fungerte jo helt perfekt, så satser på at han har rett.
Strix Skrevet 20. mars 2010 #7 Skrevet 20. mars 2010 Noen får ikke el av Pergo id et hele tatt så om du allerede har fått el i pergomåneden er det alltids en sjanse for å få el i pausemåneden også. Har du tatt UL eller blodprøve for å få bekreftet el den måneden du brukte Pergo? Lykke til.
Gjest Iril Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 Ja, tok blodprøve tror det var 12 dager etter siste tablett, og da hadde jeg hatt EL. Det stemmer også med temp-kurven min på fertilityfriend, EL-testen og sekretet. Takk, er spennende dette! Jeg klarer ikke unngå å håpe veldig da, er litt nervøs..
Phobaeticus Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Hei. Bare lurer på hvorfor du har pause fra Pergo? Jeg har gått på tre pergo kurer nå og skal fortsette på Pergo frem mot oppstart av forberedelsene til prøverør. Hørte ikke snakk om noe pause når jeg var hos legen - er det vanlig?
Gjest Iril Skrevet 23. mars 2010 #10 Skrevet 23. mars 2010 Etter hva jeg har forstått er det vanlig å bare ta Pergo annenhver syklus, men det er vel forskjellig hva gynekologer skriver ut.
Eeyore Skrevet 24. mars 2010 #11 Skrevet 24. mars 2010 Jeg ble gravid i pausemåneden Og om man har pausemåned eller ikke er gjerne avhengig av om man har enkel eller dobbel kur.
Gjest Iril Skrevet 24. mars 2010 #12 Skrevet 24. mars 2010 Så på dobbel kur har man pausemnd, men ikke på enkel? Jeg har dobbel. Håper den funker, så langt har jeg ingen tegn til kommende EL, er på CD 13. Når hadde du EL i pausemnd. kontra den mnd du tok pergo, Eeyore?
ebitt Skrevet 24. mars 2010 #13 Skrevet 24. mars 2010 Jeg går på enkel kur, men skulle likevel ha pausemnd mellom kurene ?!?!
Phobaeticus Skrevet 24. mars 2010 #14 Skrevet 24. mars 2010 Jeg går på dobble kurer, men skal ikke ha pause...
Eeyore Skrevet 25. mars 2010 #15 Skrevet 25. mars 2010 Så på dobbel kur har man pausemnd, men ikke på enkel? Jeg har dobbel. Håper den funker, så langt har jeg ingen tegn til kommende EL, er på CD 13. Når hadde du EL i pausemnd. kontra den mnd du tok pergo, Eeyore? Jeg trodde det var vanlig sånn, men nå ser jeg av svarene her at det visst er litt hipp som happ... Jeg fikk EL på dag 19 med pergo og dag 15 i pausemåneden. Har aldri hatt så tidlig EL før, så vi ble tatt litt på senga. Hadde heldigvis vært oppi senga dagen før
Gjest Iril Skrevet 25. mars 2010 #16 Skrevet 25. mars 2010 Spennende! :D Jeg tester med digitale EL-tester, bare for å være sikker.. De er fremdeles negative, men jeg har i det minste fått fine mengder EL-slim, så håper det nærmer seg!
^^Sunny^^ Skrevet 25. mars 2010 #17 Skrevet 25. mars 2010 Tror det kommer litt an på hvilken oppfølging man får, om man skal ha pausemnd fra pergoen.. Jeg spurte nemlig min gyn om dette ; skal man ikke ha en pausemåned..? "Neida, sålenge vi følger med på ultralyd og ser at alt er bra".. Noen får pergo og resten av jobben må dem ordne selv.. I mitt tilfelle var jeg inne til ultralyd for å se at folliklene utviklet seg sånn passe- satte eggløsningssprøyte og fikk beskjed hvilken dag/kveld vi skulle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå