Gå til innhold

et bra hotell i københavn sentrum

Anbefalte innlegg

Gjest blå uinlogget
Skrevet

Skal til københavn og ønsker et hotell som er i sentrum, så vi slipper å ta buss, bane o.l.

Et fint hotell som også er hyggelig å bo på, har noen et forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er jo litt avhengig av budsjettet deres...

Hvis du virkelig vil bo "midt i smørøyet" er hotellene rundt Rådhuspladsen tingen. (Rett ved Hovedbanegården, Tivolo og Strøget).

Har selv bodd på The Square (små rom, litt stusselig frokost, men nytt, rent og pent), Hotel Alexandra (100 år gammelt hotel med super service og "sjel") og Palace Hotel (gammelt, men nylig renovert, bra service).

Hvis du er på lavbudsjett kan det hende disse hotellene blir i dyreste laget, da er området rundt Hovedbanegården et alternativ. Fortsatt sentralt, men ikke "midt i smørøyet". Her ligger det mange hoteller, er vel virkelig byens hotellstrøk. Har selv bodd på Norlandia Star og Comfort Europa, begge i krysset Istedgade/Colbjørnsensgade. Helt greie turisklassehoteller, litt rufsete og småslitte.

Er du opptatt av miljøet, organisk mat etc er vel Axel Hotel Guldsmeden i Helgolandsgade et selvsagt valg - har ikke bodd der selv, men har familie som er veldig fornøyd med det.

Gjest navnelapp
Skrevet

-Og på andre sida, ved Kongens Nytorv, kan eg anbefale Scandic Front. Veldig flott hotell, med designpreg og store, fine rom.

Gjest Gjest_Tulle_*
Skrevet

Jeg anbefaler Comfort Europa og First på Vesterbro (coop weekendtilbud). I tillegg Clarion Collection hotel Neptun og ikke minst clarion collection hotell twentyseven. Det siste ligger rett ved siden av isbaren og har egen lounge selv.

Hotellet ligger heller ikke så langt fra rådhusplassen og strøget!

God tur!

Skrevet

tusen takk for svar.

Vi behøver ikke å bo lavbudsjett, men for all del heller ikke superdyrt. Litt midt i mellom. Det viktigste er egentlig at det er et pent hotell (rent og komfortabelt), det må være i sentrum.Jeg er ikke kjent i københavn, så så lenge det ikke er mer enn 5-10 minutter å gå til de viktigste stedene (tivoli, strøget, shopping)så er det greit. Vi har med bil så vi ville gjerne kunne parkere bilen i nærheten.

Jeg leter på internett, men synes det er vanskelig å se hva som er bra.

kom gjerne med flere forslag :)

Gjest Gjest i innlegg #2
Skrevet

Gateparkering i København kan være relativt utfordrende og i sentrum finnes det ikke gratisplasser. Jeg vil anbefale deg parkeringshuset bak Hotel Imperial, i Nyropsgade - her er nettside/kart. Det er i gangavstand til veldig mange hoteller og bilen står innelåst og trygt. Ikke spesielt dyrt heller - 180 DKK i døgnet.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du er på nettet og sjekker, så velg 4-stjerner og oppover. De med lavere stjerne ligger i mer belastede områder, så ikke så hyggelig på kveldstid. God tur til en herlig by.

Gjest Gjest_Nann
Skrevet

Skt. Petri er et fantstisk hotell!!

Gjest Gjest #2 + #6
Skrevet

Er ikke helt enig i at hoteller med mindre enn fire stjerner ligger i belastede områder, da både The Square og Alexandra har tre stjerner, men ligger absolutt ikke i de mer "belastede" områdene av byen. Et annet tips er å søke etter hotell på Visit København og velge å vise resultatene i kart. Da får du mer oversikt over hvor ting ligger i forhold til Rådhuspladsen og Tivoli.

Skrevet

Jeg har bodd på The Square og syntes det var et flott hotell. Rent, pent, liten tv, igrunn alt man trenger. Eneste merkelige er at det er glassdør til toalettet/badet. Vel og merke frostet glass, men følte meg litt på utstilling for det. :gjeiper:

Ligger et steinkast unna Tivoli. :)

Gjest Gjest_EllyBelly_*
Skrevet

Har også bodd på The Square flere ganger, perfekt beliggenhet,rene, fine og moderne rom + parkeringshus til bilen i kjelleren:)(og tapas restaurant rett over gata:)

Gjest Gjest
Skrevet

Da vi bodde på Alexandra sist hadde vi faktisk bilen i parkeringshuset til The Square siden Alexandra ikke parkering og det var fullt på Q-park i Nyropsgade. Bare et tips:-) Så lenge de har plass er det ikke noe problem å få parkere på The Square

Skrevet
Jeg anbefaler Comfort Europa og First på Vesterbro (coop weekendtilbud). I tillegg Clarion Collection hotel Neptun og ikke minst clarion collection hotell twentyseven. Det siste ligger rett ved siden av isbaren og har egen lounge selv.

Hotellet ligger heller ikke så langt fra rådhusplassen og strøget!

God tur!

Jeg har bodd på The Square og syntes det var et flott hotell. Rent, pent, liten tv, igrunn alt man trenger. Eneste merkelige er at det er glassdør til toalettet/badet. Vel og merke frostet glass, men følte meg litt på utstilling for det. :gjeiper:

Ligger et steinkast unna Tivoli. :)

Vi var to venninner som bodde på hotell twentyseven. Der var det også glass inn til badet. Man så fint om det stod noen i dusjen når man var på rommet for å si det sånn. Ikke detaljer, men du så om personen var stor eller liten. Og det var ikke tett dør inn til badet heller, så der var det en klar fordel å være godt kjente... Det var også en del bråk fra isbaren (som var like nedenfor rommet vårt), så vi måtte lukke vinduet den andre natten. Orket ikke bli vekket av slagsmål to netter på rad... Så til tross for at hotellet var fresht og fint med god beliggenhet ville jeg ikke bodd der igjen. Ble litt overtrendy egentlig og litt lite praktisk.

Skrevet

Skt. Petri er et flott hotel i en sidegate til Strøget! Designhotel med en kjent bar. Nydelig frokostbuffe!

• 6 år senere...
Skrevet (endret)

https://hotellook.com mener jeg er den beste søkemotoren. Sammenligner priser fra alle de andre sidene og gir bra oppsummering av brukererfaringer.

Endret av Emil8371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...