Gå til innhold

Oppkjøring!

Gjest Gjest_nervøs_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nervøs_*

Jeg skal ha oppkjøring om ikke så altfor lenge, og jeg er så ekstremt nervøs :s Jeg har allerede prestert å stryke 1 gang, problemet er bare det at jeg har så mye angst når jeg kjører med sensor, men når jeg kjører med andre slapper jeg helt av. Har dere noen tips til hvordan jeg kan roe nervene før oppkjøringen? Det enest jeg gjorde sist var å ta meg en røyk rett før, men den effekten varte ikke noe særlig. Så ja, hjelp meg er dere snille? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Tine_*

Min beste teknikk er å puste inn i nesen, og puste ut med munnen.

Da blir jeg rolig og konsentrert.

Prøv, så skal du se det virker!

Jeg bruker den metoden hver gang jeg kjenner jeg blir litt stressa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær trygg på det du faktisk skal gjøre du skal kjøre rundt i 45min uten å bryte for mange trafikk regler eller gjøre noe farlig. ganske enkelt egentlig :)

prøv å tenkt framover vær hele tiden i neste kryss neste sving osv planlegg kjøringen mens du kjører. du har god tid men kan ta deg enda bedre tid om du vil, sørg for å kjør inn i situasjoner dvs brems opp før krysset rundkjøringa sånn at du har foten på gassen og ikke på bremsen i det du kjører inn i situasjonen pass på at du ikke du ikke kjører for sakte spesielt viktig om det er endel trafikk, lang kø bak deg er ikke hyggelig for noen.

Du kan faktisk gjøre endel feil uten å stryke så det er bare å slappe av å kjøre.

forsøk å ha en god å selvsikker følelse før du skal ut å kjøre, kan feks hjelpe å, knulle, shoppe, spille, leke...

Og se for deg det du skal gjøre inne i hodet ditt nå og så mange ganger som mulig! :) *Se over bilen rene speil og ruter? om ikke fikse, sett deg inn er håndbrekket på? står bilen i gir? sete, ratt og speil riktig innstilt? ta på belte prate med sensor starte bilen sjekk at lys ol er riktig. ta i mot beskjed om hvor du skal begynne å kjøre tenk på det et sekund før du gjør det, se i speilene ingen på siden av bilen ta pent og rolig løst se dit du skal kjøre ut på veien tenkt hvor du skal plasere deg sett på blinklys i god tid sjekk speil er det andre på plassen som kan tenkes og komme i nerheten av deg? kjør rolig fram mot veien! ikke brems deg fram 2gir lavt turtall kommer det noen? hvis ja slipp gassen trå inn klutch og brems forsiktig slik at du stopper i passe avstand til veien, det er ikke om å gjort å komme så nært veien som mulig. om det ikke kommer noen holder du siden din velger et fint spor i steden for å akselrere før du svinger, akselrer heller fra midten av svingen akselrer rolig men bestemt sjekk speil speedometer plasering skilt

hjelper i hvertfall meg utrolig mye å visualisere lage tanke rekker uansett hva jeg skal gjøre. blir nesten så jeg kan lære meg ting jeg ikke kan bare ved å tenke på dem =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å fortelle sensor hvorfor du gjør det du gjør. Ikke ta for gitt at du og sensor har samme oppfatning av fart, plassering osv. Kjører du sakte en strekning så forklar årsaken. Hvis ikke kan man faktisk stryke for å kjøre for sent... Så kommunikasjon er viktig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit å ha kjørt de rutene de bruker når de skal kjøre opp. Jeg kjørte de rutene som sensorene bruker her rett før jeg kjørte opp sammen med lærer, og fikk vite om farlige svinger osv.

Ellers er det greit å ha kjørt så mye bil at det tekniske går automatisk. F.eks. det å kunne slure igang i et kryss i motbakke uten å gli bakover og slikt er sånt som virkelig kan stresse deg om du sliter med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust godt er vel det beste rådet. :)

Du kan også forklare sensor at du er veldig nervøs og si at du vil prate/ikke prate, alt etter hva du er mest komfortabel med.

Jeg strøk på min første oppkjøring, og trodde jeg skulle svime av på min andre så nervøs var jeg. Men jeg snakket med sensor, og han pratet om så mye annet at jeg glemte at det var oppkjøring og ikke bare en kjøretime :)

Lykke til på oppkjøringen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...