Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja den er fin :) Så får vi oppdatere hverander etter hvert:)En annen ting jeg merka når jeg starta å tenke på penger var at jeg fant igjen veldig mange penger i lommer, bilen, jakker osv;)

Lykke til da;) Er fint å ha noen å "trene" med;) Si i fra om det skjer noe da, både små og srore!

Skrevet

Får sette i gang og bevisstgjøre meg selv jeg også da :)

'...se hva som skjer...'

Skrevet (endret)

Visualisering er kjempe flott.

Kombinert med affirmasjoner.

Greia er og at man må føle det.

Først tenke det, så visualisere det, så affirmere det, også føle det.

Det kreves litt øving, men øvelse gjør mester.

Det finnes også haugevis av kurs hvor man kan lære det å manifestere.

Enkelte av kursene er tull, i mens andre faktisk fungerer skremmende bra.

Endret av LilleCanCan
Skrevet

Visualisering er kjempe flott.

Kombinert med affirmasjoner.

Greia er og at man må føle det.

Først tenke det, så visualisere det, så affirmere det, også føle det.

Det kreves litt øving, men øvelse gjør mester.

Det finnes også haugevis av kurs hvor man kan lære det å manifestere.

Enkelte av kursene er tull, i mens andre faktisk fungerer skremmende bra.

Har du noen erfaring med dette? Og har du noen råd å komme med for å få det til?

Skrevet

Har du noen erfaring med dette? Og har du noen råd å komme med for å få det til?

Ja, hvordan gjør man det? Hvordan føler man at man har det man ønsker seg?

Hvis man vil lese noen historier, så er det mange her. :)

Skrevet

Skrevet

ÅÅ så bra:) Takk for link!:D

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette med tankekraft er essensielt for hvor langt man vil gå og lykkes. En positv tankekraft fører til kvalitetsmessige forbedringer i livet vårt. Er man negativ så får man en holdning og en livsstil som er deretter.

Men folkens..... Vi alle har medfødte begrensinger, og nei - vi får ikke alltid det vi ber om. Enten vi liker det eller ikke.

Ser det er mange som reklamerer med at vi skaper oss våres egne begrensninger. Det gjør vi. Men dessverre er mennesker også kommet til denne verden med medfødte begrensinger som man ikke får gjort noe med.

Eks - en som er født blind ønsker virkelig å kunne bruke sine øyne og se. Tror man at dette mennesket vil kunne det?

Skrevet

Ja, hvordan gjør man det? Hvordan føler man at man har det man ønsker seg?

La oss si du vil bli rik.

Først må du tenke det, så må du som jeg sa følte det.

For å føle det burde du se det for deg. Så var det det å vite hvordan man skal se det for seg.

Da ville jeg meditert litt på forskjellige "bilder", og med det mener jeg at du f.eks kan se for deg sittende blig og glad med med lottogevinsten i hånden. Føler du da at du er rik?

Mange har jo negative følelser i forbindelse med affirasjonene, så å skape seg egne affirmasjoner og bilder på dette, er ofte det beste..

Virker ikke det bildet? Bytt til et annet som du får en god følelse på.

Med meg som eksempel:

Hvis jeg ser for meg selv med masse penger på konto, i mens jeg affirmerer "Jeg er rik", blir jeg stressa. Derfor måtte jeg finne et annet bilde på det, og jeg fant ut at å heller se for meg selv dykke etter skjulte skatter på havets bunn under meditasjon, fungerte mye bedre. Jeg fikk en god følelse mtp rikdom da.

Det handler mye om trossystemer. Noen er opplært til at penger er fy, og penger er ikke noe man snakker høyt om, det er i tillegg ufint (jeg ble oppdratt slik av min farmor), så å lete etter gull og diamanter det var jo ypperlig, for det hadde jeg ingen erfaring med, derfor kunne jeg skape min egen. Det har jo ingenting å si hva man ser for seg uansett, for så lenge følelsen er der kombinert med affirmasjonen så skal det gå bra uansett. :)

Det kan og lønne seg, og være fint for din egen del å jobbe med en affirmasjon og et bilde man ikke liker.

La oss ta utseende som eksempel. Mange er jo så misfornøyde med det. Før man setter i gang med å affirmere "jeg er vakker" (dette kan få frem den motsatte følelsen hvis man faktisk ikke syns det om seg selv), så ville det vært lurere å starte med å affirmere; "Jeg er hel og perfekt, slik jeg ble skapt" (den er litt mer nøytral, og ikke så bastant som "jeg er vakker").

Vet ikke om du fikk svar på det du lurte på, men leste en bok en gang.

Mannen som skrev boken rådet folk som ønsket seg noe (la oss si en ny jobb) til å late som man allerede hadde den jobben. Til og med leve som om man hadde drømmejobben. Ikke at man skal lyve til folk og dra den helt ut å si at nå skal man på sin nye jobb i regjeringen og sånn, men inni deg så kan man jo fint late som. :)

Det sies at når man later som noe (eller gjør ting "på lek" som man sa som barn), så vil ikke LoA "forstå" om dette er sant eller ikke. For LoA bare er. En dimensjon, som gjør det du ønsker og det du vil, fordi du har din frie vilje.

Se også mot målet. Se at det allerede er gjort, og aldri se på eventuelle hindringer som kan komme opp, for da skaper man hindringer uten at de behøver å komme.

Skrevet (endret)

Eks - en som er født blind ønsker virkelig å kunne bruke sine øyne og se. Tror man at dette mennesket vil kunne det?

Jeg forstår hva du mener, men å tro på det umulige gjør det hele mulig mener nå jeg.

Det finnes også folk som har mottatt healing og blitt kurert for kreft på et blunk, eller fått sår til å gro foran øynene på dem. Har selv sett et slikt tilfelle.

I slike tilfeller (instant healing), så dekker de noen ganger til såret, siden enkelte får sjokk over å SE såret gro.

Men jeg forstår at noe har sine begrensninger, men den kollektive bevisstheten og samfunnets normer og regler skaper og dessverre mye av disse begrensningene.

Endret av LilleCanCan
Skrevet

I de verste tilfellene jeg har kommet over av slike bøker, er ett tilfelle at er man redd for å bli voldtatt, så blir man voldtatt. Dvs de tankene du sender ut får du i retur.

Makan til søppel tror jeg nesten jeg ikke har lest før. Den boka gikk rett i søpla før jeg fikk lest en brøkdel av den.

Slike bøker og også secret er direkte farlige for folk som ikke har bena godt plassert på jorden. Man mister fullstendig bakkekontakten og det er ikke bra.

Her sitter jeg som klarsynt og burde støtte opp om det alternative, men jeg finner deler av det alternative rett og slett helt absurd.

Skrevet

Jeg forstår hva du mener, men å tro på det umulige gjør det hele mulig mener nå jeg.

Det finnes også folk som har mottatt healing og blitt kurert for kreft på et blunk, eller fått sår til å gro foran øynene på dem. Har selv sett et slikt tilfelle.

I slike tilfeller (instant healing), så dekker de noen ganger til såret, siden enkelte får sjokk over å SE såret gro.

Men jeg forstår at noe har sine begrensninger, men den kollektive bevisstheten og samfunnets normer og regler skaper og dessverre mye av disse begrensningene.

Jeg tror ikke det grann på at mennesker med kreft har blitt kurert av healing på ett blunk.

Dette er faren med det alternative og det er at man har mistet fullstendig bakkekontakten når man tror slike ting.

Skrevet

I de verste tilfellene jeg har kommet over av slike bøker, er ett tilfelle at er man redd for å bli voldtatt, så blir man voldtatt. Dvs de tankene du sender ut får du i retur.

Makan til søppel tror jeg nesten jeg ikke har lest før. Den boka gikk rett i søpla før jeg fikk lest en brøkdel av den.

Slike bøker og også secret er direkte farlige for folk som ikke har bena godt plassert på jorden. Man mister fullstendig bakkekontakten og det er ikke bra.

Her sitter jeg som klarsynt og burde støtte opp om det alternative, men jeg finner deler av det alternative rett og slett helt absurd.

Enig med deg. Har og lest bøker jeg bare har kastet, eller gjemt langt inn i bokhyllen.

Det er mye ræl. Alt for mye, som ødelegger for de som har noe bra å fare med.

Noen mener jo at du kan jo skylde deg selv hvis du får HIV f.eks.

Man har vært så redd sykdommen at man fikk HIV siden disse berømte universale lovene gjorde det så han/hun tiltrakk seg dette. Kan jo tenke deg hva alle i afrika har fryktet, og det før de ble født (huff, nå følte jeg meg litt stygg, men ja...).

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke det grann på at mennesker med kreft har blitt kurert av healing på ett blunk.

Dette er faren med det alternative og det er at man har mistet fullstendig bakkekontakten når man tror slike ting.

Jeg har ikke sett eller opplevd akkurat det, men mitt poeng med det var at jeg ønsker å tro på det umulige. Man skal selvsagt holde bakkekontakten, men en balanse er også fint.

For meg passer det meg ypperlig å tro på det umulige i en positiv retning. Jeg føler jeg ser så mange muligheter da.

Har vært på kurs hvor jeg så et sår gro "på et blunk", med det mener jeg ikke at såret grodde på et sekund og forsvant, men man kunne tydelig se at såret mistet f.eks litt av rødfargen, tørket inn, etc.

Har også opplevd at et sår jeg hadde i hodet i flere år, ble healet "på et blunk".

Endret av LilleCanCan
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sett eller opplevd akkurat det, men mitt poeng med det var at jeg ønsker å tro på det umulige. Man skal selvsagt holde bakkekontakten, men en balanse er også fint.

For meg passer det meg ypperlig å tro på det umulige i en positiv retning. Jeg føler jeg ser så mange muligheter da.

Har vært på kurs hvor jeg så et sår gro "på et blunk", med det mener jeg ikke at såret grodde på et sekund og forsvant, men man kunne tydelig se at såret mistet f.eks litt av rødfargen, tørket inn, etc.

Har også opplevd at et sår jeg hadde i hodet i flere år, ble healet "på et blunk".

Ja, det er lov å håpe og tro, men det er liksom en grense før det blir illusjonisk ut av det.

Med utgangspunkt at kroppen faktisk kan heale seg selv når det gjelder sår, brudd m.m ( med noen unntak som f.eks dårlig grokjøtt og man må sy eventuellt operere brudd om alvorlig), så vil jeg faktisk si at det er kroppen som gjorde hovedjobben i forhold til såret og healingen var ett tilleggsupliment. Jeg tror ikke healingen i seg selv gjorde hele jobben.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

La oss si du vil bli rik.

Først må du tenke det, så må du som jeg sa følte det.

For å føle det burde du se det for deg. Så var det det å vite hvordan man skal se det for seg.

Da ville jeg meditert litt på forskjellige "bilder", og med det mener jeg at du f.eks kan se for deg sittende blig og glad med med lottogevinsten i hånden. Føler du da at du er rik?

Mange har jo negative følelser i forbindelse med affirasjonene, så å skape seg egne affirmasjoner og bilder på dette, er ofte det beste..

Virker ikke det bildet? Bytt til et annet som du får en god følelse på.

Med meg som eksempel:

Hvis jeg ser for meg selv med masse penger på konto, i mens jeg affirmerer "Jeg er rik", blir jeg stressa. Derfor måtte jeg finne et annet bilde på det, og jeg fant ut at å heller se for meg selv dykke etter skjulte skatter på havets bunn under meditasjon, fungerte mye bedre. Jeg fikk en god følelse mtp rikdom da.

Det handler mye om trossystemer. Noen er opplært til at penger er fy, og penger er ikke noe man snakker høyt om, det er i tillegg ufint (jeg ble oppdratt slik av min farmor), så å lete etter gull og diamanter det var jo ypperlig, for det hadde jeg ingen erfaring med, derfor kunne jeg skape min egen. Det har jo ingenting å si hva man ser for seg uansett, for så lenge følelsen er der kombinert med affirmasjonen så skal det gå bra uansett. :)

Det kan og lønne seg, og være fint for din egen del å jobbe med en affirmasjon og et bilde man ikke liker.

La oss ta utseende som eksempel. Mange er jo så misfornøyde med det. Før man setter i gang med å affirmere "jeg er vakker" (dette kan få frem den motsatte følelsen hvis man faktisk ikke syns det om seg selv), så ville det vært lurere å starte med å affirmere; "Jeg er hel og perfekt, slik jeg ble skapt" (den er litt mer nøytral, og ikke så bastant som "jeg er vakker").

Vet ikke om du fikk svar på det du lurte på, men leste en bok en gang.

Mannen som skrev boken rådet folk som ønsket seg noe (la oss si en ny jobb) til å late som man allerede hadde den jobben. Til og med leve som om man hadde drømmejobben. Ikke at man skal lyve til folk og dra den helt ut å si at nå skal man på sin nye jobb i regjeringen og sånn, men inni deg så kan man jo fint late som. :)

Det sies at når man later som noe (eller gjør ting "på lek" som man sa som barn), så vil ikke LoA "forstå" om dette er sant eller ikke. For LoA bare er. En dimensjon, som gjør det du ønsker og det du vil, fordi du har din frie vilje.

Se også mot målet. Se at det allerede er gjort, og aldri se på eventuelle hindringer som kan komme opp, for da skaper man hindringer uten at de behøver å komme.

Hvordan ser man for seg målet hvis man ikke har det i livet. Jeg forstår ikke helt.

Gjest navnelapp
Skrevet

Folkens, dette er berre tull. Bruk tid og krefter på å jobbe for å nå måla dine i staden for å meditere over dei. Det er heilt utruleg kva vaksne folk kan la seg lure av.

Skrevet

Folkens, dette er berre tull. Bruk tid og krefter på å jobbe for å nå måla dine i staden for å meditere over dei. Det er heilt utruleg kva vaksne folk kan la seg lure av.

Det spørs i hva man legger i ordet "meditasjon", for egentlig kan det være mange måter å finne ro i sjel og kropp. Noen bruker den klassiske utgaven hvor man sitter med "åndelig" musikk i ørene sittende rett opp og ned i en stol med hendene hvilt lett mot lårene. Andre går en tur i skogen eller drar på fisketurer. Noen tegner eller maler eller driver med andre kunstneriske utfoldelser som f.eks datagrafikk ( det er mitt virkemiddel)

Meditasjon er kun ett verktøy for å finne den indre ro for nettopp ta tak i det man skal jobbe med. Hente intern styrke. Om man ikke får nullstilt seg, så blir det en utfordring å få løst oppgavene. Men å sitte rett opp og ned i en stol og tenke meg alt mulig, er ikke min vei å gå, men heller finne en indre balanse til å roe ned.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg reagerer ikkje på folk som mediterer på vanleg måte. Det eg reagerer på er folk som trur at dersom dei tenker på pengar så dett dei i hovudet på dei. Det gjer pengar veldig sjelden. Pengar får du ved å jobbe. Ein sjeldan gong får du pengar ved å arve eller ved å vinne i lotto. Oddsa for å vinne i lotto kjenner vel dei fleste, dei er ganske dårlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...