bitteliten Skrevet 9. april 2010 #41 Del Skrevet 9. april 2010 Eg reagerer ikkje på folk som mediterer på vanleg måte. Det eg reagerer på er folk som trur at dersom dei tenker på pengar så dett dei i hovudet på dei. Det gjer pengar veldig sjelden. Pengar får du ved å jobbe. Ein sjeldan gong får du pengar ved å arve eller ved å vinne i lotto. Oddsa for å vinne i lotto kjenner vel dei fleste, dei er ganske dårlege. Der er vi enig. Man må jobbe seg til de målene man vil nå. Jeg har til gode å oppleve at det jeg tenker jeg vil nå, får jeg uten å ha gjort en innsats først. Alt starter med en tanke / ett ønske. Men deretter må man vise handlekraft og innsatsvilje for å få hjulet i gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 11. april 2010 #42 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Eg reagerer ikkje på folk som mediterer på vanleg måte. Det eg reagerer på er folk som trur at dersom dei tenker på pengar så dett dei i hovudet på dei. Det gjer pengar veldig sjelden. Pengar får du ved å jobbe. Ein sjeldan gong får du pengar ved å arve eller ved å vinne i lotto. Oddsa for å vinne i lotto kjenner vel dei fleste, dei er ganske dårlege. Når du tenker sånn, vel da legger du lista for deg selv. Du tenker at oddsene for å vinne i lotto ikke er spesielt bra (nei da, statistisk sett så er det jo ikke det). Du tenker også, og har et trossystem som er sånn her: "For å få penger, må jeg jobbe". Et veldig vanlig trossystem, som sjeldent gjør folk rike i allefall. Mange har dette trossystemet i tillegg til at de tror at jo hardere de jobber, jo mer penger tjener de. Det finnes selvsagt en balansegang og bakkekontakten oppi det hele, men å tro på det umulige gjør det mulig, det syns jeg er et godt motto. For jeg tenker: det kan umulig skade å tenke sånn? Heller positivt, enn negativt spør du meg. PS: Visste du at jeg har tjent meg forholdsvis rik på min tankegang? I tillegg har jeg og funnet roen, styrken m.m, noe jeg mener må, og burde være, før man eventuelt sikter mot rikdom. Endret 11. april 2010 av LilleCanCan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 11. april 2010 #43 Del Skrevet 11. april 2010 Sjå denne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 12. april 2010 #44 Del Skrevet 12. april 2010 Én ting jeg finner litt besynderlig er det fokuset på penger som gjerne er til stede når det er snakk om slike ting. Er det ikke penger direkte, så er det å oppnå lykke gjennom materielle verdier indirekte. De som tjener penger på dette er de som driver med kurs for å lære andre å oppnå rikdom gjennom tankekraft. Ja, hva skal man egentlig kalle det, woo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 12. april 2010 #45 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Én ting jeg finner litt besynderlig er det fokuset på penger som gjerne er til stede når det er snakk om slike ting. Er det ikke penger direkte, så er det å oppnå lykke gjennom materielle verdier indirekte. De som tjener penger på dette er de som driver med kurs for å lære andre å oppnå rikdom gjennom tankekraft. Ja, hva skal man egentlig kalle det, woo? Men forsåvidt har de jo gjennom å anvende sin tankekraft og visualisere hvordan de kan få godtroende mennesker til å gi dem pengene sine, klart å få til akkurat det. Så idèen har jo noe for seg når det kommer til stykket, da. Endret 12. april 2010 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 12. april 2010 #46 Del Skrevet 12. april 2010 Men forsåvidt har de jo gjennom å anvende sin tankekraft og visualisere hvordan de kan få godtroende mennesker til å gi dem pengene sine, klart å få til akkurat det. Så idèen har jo noe for seg når det kommer til stykket, da. Sant nok. Spørsmålet er kanskje hva som er mest innbringende; å visualisere seg rikdom, eller ta betaling for å overbevise folk om at man blir rik av å visualisere seg rikdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 12. april 2010 #47 Del Skrevet 12. april 2010 Sant nok. Spørsmålet er kanskje hva som er mest innbringende; å visualisere seg rikdom, eller ta betaling for å overbevise folk om at man blir rik av å visualisere seg rikdom. Det er nok litt begge deler, tenker jeg: Å visualisere hvordan man kan få betalt for å overbevise folk om at de kan bli rike av å visualisere seg til rikdom. En slags utvidelse av Barnum`s postulat: "There`s a sucker born every minute!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lotus Skrevet 12. april 2010 #48 Del Skrevet 12. april 2010 Ja er veldig spennede;) I boka du får alltid det du ber om(eller noe sånt) er det mange øvelser kan jo forklare noen av de;) Manus-skriving: skriver manus over ditt eget liv. Takknemlighetsleken: avgrenser et tidsrom,( i 10 min) eller på denne bilturen skal jeg se på alle ting som gjør meg takknemlig. Den magiske boksen: klipp ut bilder av ting du ønsker deg og legg de ned i den magiske boksen(en fin boks) Velstandsleken: Du går med en 1000 lapp i lomma når du handler, og ser for deg at du hanler ting, eller ser på ting og tenker ja den har jeg råd til og den og den(bruker lappen i tankene mange ganger) En annen penge lek: hver dag får har du 3000 kr(eller noe) så må du "handle" (med tankene) for alle de. Skriv ned hva du handler. neste dag har du 6000 osv.. hadde det ikke vært hyggelig hvis:Om du syns ting er vanskelig å ønske seg kan du si hadde det ikke vært hyggelig hvis jeg hadde vunnet 10000 kr.. osv. Periodetenkning: Hver gang du går inn i en ny periode eks setter deg i bilen kjører til jobb så tenker du hva vil skje i denne perioden: jeg ønsker å komme trygt frem trafikken er i flyt.. Det ringer: Jeg ønsker å ha en fin samtale og jeg får en innbydelse.. Hver gang du skal gjøre en ny ting sier du hvordan du ønsker det skal være. Matbrikke: Hver morgen så skriver du opp alle gjøremålene dine så skriver du navnet ditt og lager en kolonne og universet og lager en kolonne. Skriv ned ulike gjøremål på deg selv og de gjøremålene du trenger hjelp med skriver du på universet, for eks Rnadi ringer meg, jeg kommer i kontakt med noen innenfor healing osv.. Det er de jeg husker;) En annen øvelse er å ha en strikk eller armbånd på hånda. Hver gang du tenker negativt på du ta strikken over på andre armen. Dette gjør at du blir litt mer obs;) Vil du være med å teste noen av øvelsene kan vi jo prøve de ut "sammen" i 2 veker å se hva som skjer;) Er artigere å prøve ut sammen med noen. Jeg blir gjerne med hvis det er lov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lotus Skrevet 12. april 2010 #49 Del Skrevet 12. april 2010 kanskje litt sent men.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. april 2010 #50 Del Skrevet 12. april 2010 Tro på "law of attraction", men aldri la det gjøre slik at du bruker penger du ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maribella Skrevet 20. april 2010 #51 Del Skrevet 20. april 2010 Er forskjellige meninger om the secret eller tankenes kraft men det er ok;) Vi som trur på det kan jo velge å bruke det og dere andre kan slippe;) Det å tenke positivt er uansett en fantastisk ting!! Ja folk må are være med, er vist litt treg til å svare:/ For tiden har jeg fokus på penger og det å ha det bra i hverdagen og bli bevisst på tankene mine;)) ÅÅ HERLIG Å VITE AT MAN SKAPER SIN EGEN VIRKELIGHET!! (det er min mening;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Micka Skrevet 20. april 2010 #52 Del Skrevet 20. april 2010 Hei hei, Er ny her. Jeg tror virkelig på dette, men har ikke helt fått det til selv. Vet ikke hvor og hvordan jeg skal begynne. Det går helt i ball. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 20. april 2010 #53 Del Skrevet 20. april 2010 Er forskjellige meninger om the secret eller tankenes kraft men det er ok;) Vi som trur på det kan jo velge å bruke det og dere andre kan slippe;) Det å tenke positivt er uansett en fantastisk ting!! Ja folk må are være med, er vist litt treg til å svare:/ For tiden har jeg fokus på penger og det å ha det bra i hverdagen og bli bevisst på tankene mine;)) ÅÅ HERLIG Å VITE AT MAN SKAPER SIN EGEN VIRKELIGHET!! (det er min mening;) OK, alarmen går her no... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maribella Skrevet 21. april 2010 #54 Del Skrevet 21. april 2010 Hei hei, Er ny her. Jeg tror virkelig på dette, men har ikke helt fått det til selv. Vet ikke hvor og hvordan jeg skal begynne. Det går helt i ball. Først så kan du skrive ned hva du ønsker deg eller hva slags mål du har. Du kan for eksempel starte med en liten ting som å skaffe seg parkeringsplass, at du får en en kopp kaffe,eller at bilen foran blinker av vegen osv;) Se for deg at du allerede har tingen eller har nådd målet ditt, se det for deg og kjenn gleden av det:) La vær og tenk på gjør jeg det rett? Gjør jeg det ofte nok osv.. Jeg er ingen ekspert på dette, men ønsker å kunne bruke det mer i hverdagen;) Jeg veijt det funker!! Lykke til;) Fint å dele litt erfaringer;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maritha Skrevet 21. april 2010 #55 Del Skrevet 21. april 2010 Right. Tankene dine styrer omgivelsene. Bilen foran deg blinker av fordi du tenkte det. Samboeren min og jeg leker Jedi når vi er ute og kjører og for eksempel et trafikklys er rødt. Så vifter vi med fingrene i Jedi-stil og tenker at det blir grønt. Og det blir det også! PS. Vi må vifte et par ganger, noen ganger tar det veldig lang tid men det blir grønt! Tankens kraft er utrolig!! ÅÅ HERLIG Å VITE AT MAN SKAPER SIN EGEN VIRKELIGHET!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maribella Skrevet 21. april 2010 #56 Del Skrevet 21. april 2010 Helt helt enig;) Akkurat som jeg skulle sagt det selv! Bruker du det aktivt i hverdagen eller? Har du noen spennede histroier å dele? PS.Hva er Jedi stil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 21. april 2010 #57 Del Skrevet 21. april 2010 No må du slutte å tulle, sjølvsagt blir det grønt - til slutt! Trur du verkeleg at viftinga di med fingrane påverkar det grøne lyset? Dette er berre barnsleg, og har ingenting med verken det eine eller tredje å gjere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 21. april 2010 #58 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Hva skjer hvis to som kan "the secret" møtes fra forskjellige kanter i et lyskryss og begge krever grønt? Det opplegget er så navlebeskuende som man kan få det til. Jeg har sett DVDen, med alle sine supermaterialistiske og egoistiske eksempler på hva du kan plukke fra "universets katalog"... Likte best at om du tenker det blir trafikkork så blir det det, tenker du derimot positivt så er veiene tomme. Hva med alle andre som skal til jobb? Tenk deg at du får drømmehuset, så får du det! Skal de som bor der dø eller gå konkurs da? Tenk deg at du får han fyren du elsker, så blir han din. Han har ingenting å si i saken da, han er bare et offer for universets lover som er styrt av allmektige deg? Beste av alt er jo at det er bare din feil hvis ting går galt. Drit i u-hjelp til Haiti eller fattige land i Afrika, det er jo deres feil. La oss heller bare sende Oprah ned og be de sultende barna visualisere en cheeseburger og slutte å sende ut så mange negative tanker om AIDS. Endret 21. april 2010 av Anjelika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maribella Skrevet 22. april 2010 #59 Del Skrevet 22. april 2010 Flott at vi kan tru på hva vi vil;) Ha en strålende dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 22. april 2010 #60 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Så lenge ein forstår at det er forskjell på eit åpent sinn og hol i hovudet.... Ha ein fin dag, du og, og vift i vei! Du gir iallfall dei som ser på deg ein god latter, og det forlengar livet, så det er veldig bra. Endret 22. april 2010 av Alt godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå