Gå til innhold

The Secret

Anbefalte innlegg

Noen som har lest boka her, evt. sett filmen? Og hva tenker dere rundt dette fenomenet? Og ikke minst, har DU praktisert The Secret (og fått resultater)????? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du søker i forumet så finner du flere tråder om dette allerede. Du kan jo ta en titt i tråden "Visualisering" for eksempel, den er et glimrende eksempel på hvordan slike spørsmål blir besvart her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, den virker, men du kan ikke regne med å bare lese boka og tro at alt detter ned i hodet på deg. Man må jobbe en del med seg selv.

Det finnes og andre og bedre bøker om samme tema på markedet. :)

energica har de masse slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Ja det fungerer, men man må være litt obs også. Av og til får du ting, men du får det ikke på den måten du ønsker. Du ønsker deg penger foreksempel, så får du penger av foreldrene dine, som kanskje har mer brukt for de selv. Eller du ønsker deg en rik mann, du får det, men han er slem. Drerfor vær konkret! En annen ting er at det man sender ut får man tilbake. Om du er taknnemlig for tingene du har så vil du få mer flott og være takknemlig for. Det er en fantastsik lov og den eksisterer på lik linje med tyngdekraftloven(Selv om ikke alle er enig dette, og det er gerit)

Det gjør noe med fokuset på tankene dine. Dette er jo egentlig noe alle vet om. Tenk foreksempel på noen som er veldig negative, og som har det forferdelig i livet de blir alltid syke og klager og syter. De ser bare alt det fæle, og ønsker seg mer av det, og de blir syke fordi de trur at de alltid blir smitta osv.

Håper dette ga noe mening;)

Ha en fantastsik strålende takknemlig dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Jeg skjønner veldig godt poenget. Men er så vanskelig å få rett fokus. Og jeg vet også at tanker er energi, og man kan få det som man vil ved å tenke riktig... Men hvordan i all verden klarer man det i praksis??? Men hva hvis man f.eks. har veldig lyst på en dyr sydentur da, og egentlig ikke har råd til det... Bør man da bare bestille denne turen, og tro at det ordner seg underveis? I teorien så burde jo faktisk det går da, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Jeg skjønner veldig godt poenget. Men er så vanskelig å få rett fokus. Og jeg vet også at tanker er energi, og man kan få det som man vil ved å tenke riktig... Men hvordan i all verden klarer man det i praksis??? Men hva hvis man f.eks. har veldig lyst på en dyr sydentur da, og egentlig ikke har råd til det... Bør man da bare bestille denne turen, og tro at det ordner seg underveis? I teorien så burde jo faktisk det går da, eller??

Ja det er akkuart det! Jeg har lest en haug og bøker om emnet og sett det fungerer MEN, så er det å få det til i praksis!!Gjelder å ha tilit og det er en enkel sak i tankene, men som krever trening og "nedprioritere" fornuften. Visualisering er også en god teknikk;)

Skulle virkelig ønsker jeg hadde svaret for hvordan man kan gjøre det og få det til med en gang.. hemm jeg har bilder av flotte syden bilder klipt ut fra reisekataloger henges på badet, kanskje det kan være en ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja... Det tror jeg også er viktig.. Å ha ett bilde å se på hvordan man vil ha det.. Kanskje jeg skal prøve det, hmm.. Og jeg har også hørt at å skrive detaljerte lister også skal fungere bra. Men så er det jo også noe med at veien blir til mens man går, og hvis du f.eks. har dårlig økonomi i en periode av livet så er det sikkert noe du skal lære av det. For "livsplanen" er vel noe en skal gå igjennom og lære av uansett tenker jeg... Veldig spennende er det iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er veldig spennede;)

I boka du får alltid det du ber om(eller noe sånt) er det mange øvelser kan jo forklare noen av de;)

Manus-skriving: skriver manus over ditt eget liv.

Takknemlighetsleken: avgrenser et tidsrom,( i 10 min) eller på denne bilturen skal jeg se på alle ting som gjør meg takknemlig.

Den magiske boksen: klipp ut bilder av ting du ønsker deg og legg de ned i den magiske boksen(en fin boks)

Velstandsleken: Du går med en 1000 lapp i lomma når du handler, og ser for deg at du hanler ting, eller ser på ting og tenker ja den har jeg råd til og den og den(bruker lappen i tankene mange ganger)

En annen penge lek: hver dag får har du 3000 kr(eller noe) så må du "handle" (med tankene) for alle de. Skriv ned hva du handler. neste dag har du 6000 osv..

hadde det ikke vært hyggelig hvis:Om du syns ting er vanskelig å ønske seg kan du si hadde det ikke vært hyggelig hvis jeg hadde vunnet 10000 kr.. osv.

Periodetenkning: Hver gang du går inn i en ny periode eks setter deg i bilen kjører til jobb så tenker du hva vil skje i denne perioden: jeg ønsker å komme trygt frem trafikken er i flyt.. Det ringer: Jeg ønsker å ha en fin samtale og jeg får en innbydelse.. Hver gang du skal gjøre en ny ting sier du hvordan du ønsker det skal være.

Matbrikke: Hver morgen så skriver du opp alle gjøremålene dine så skriver du navnet ditt og lager en kolonne og universet og lager en kolonne. Skriv ned ulike gjøremål på deg selv og de gjøremålene du trenger hjelp med skriver du på universet, for eks Rnadi ringer meg, jeg kommer i kontakt med noen innenfor healing osv..

Det er de jeg husker;)

En annen øvelse er å ha en strikk eller armbånd på hånda. Hver gang du tenker negativt på du ta strikken over på andre armen. Dette gjør at du blir litt mer obs;)

Vil du være med å teste noen av øvelsene kan vi jo prøve de ut "sammen" i 2 veker å se hva som skjer;) Er artigere å prøve ut sammen med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det hadde vært gøy. Vi får begynne med å tiltrekke oss en liten ting da kanskje. Selv det faktisk ikke har noen betydning om det er stort eller lite ift loven om tiltrekning. Men sikkert lettest å begynne med noe lite, for da er troen sterkere... Så kan vi anvansere etterhvert, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det hadde vært gøy. Vi får begynne med å tiltrekke oss en liten ting da kanskje. Selv det faktisk ikke har noen betydning om det er stort eller lite ift loven om tiltrekning. Men sikkert lettest å begynne med noe lite, for da er troen sterkere... Så kan vi anvansere etterhvert, hehe :)

Ja eller at vi bare har som mål, at i 10 min hver dag skal vi bruke teh secret og visualisere eller noe.. trenger jo ikkje ha samme ting heller, bare at vi inngår en "avtale" sånn at vi må gjøre en innsats ;) Ka du tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det blir gøy. Kan ikke du finne på en "grei" fremgangsmåte da? Jeg er ikke så god på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med visualisering da? minst 10 min hver dag? Bare lukke øynene se for seg ting man ønsker, også tenke på at man har det.. for eksempel ligger på en solfylt strand, men en delig drik i hånda hehe solen som varmer hører bølgene som slår;) Det er viktig å få med følelsen;) Har du lest eller sett the secret? (ja det har du vel, siden du spurte om erfaringer)

Har faktsik merka noe fantastisk i det siste. Jeg har tenkt på penger og at jeg vinner konkurranser og har flax.

Fikk lønningslippen(jobber som lærervikar rundt på ulike skoler)og hadde fått 80kr mer i timeslønn enn det jeg pleier!!!! (kommer ann på hvem jeg er vikar for trur jeg, hvor mye den læreren har av utdanning osv) men var jo knall bra!!!;) Fikk helt sjokk!(positivt);)

Så vant jeg en konkurranse der fikk biletter i en fornøyelsespark.

Så ting skjer;);):) Hihaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det flere ting jeg skal ta med meg :jepp:

Har boken, men det er lenge siden jeg har lest den og ikke har jeg gjort så mye med det heller :sjenert:

...enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy da... Virker jo som det funker da... Men tenker du spesielt på penger siden du får økomiske gevinster av det (altså fokuserer du på det?).... Men ja, jeg setter av 10 min hver dag jeg... Så skal du få beskjed dersom det skjer noe... Hehe.. Tvi tvi :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det flere ting jeg skal ta med meg :jepp:

Har boken, men det er lenge siden jeg har lest den og ikke har jeg gjort så mye med det heller :sjenert:

...enda..

Bli med på vår lille "test" du også da.... :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med visualisering da? minst 10 min hver dag? Bare lukke øynene se for seg ting man ønsker, også tenke på at man har det.. for eksempel ligger på en solfylt strand, men en delig drik i hånda hehe solen som varmer hører bølgene som slår;) Det er viktig å få med følelsen;) Har du lest eller sett the secret? (ja det har du vel, siden du spurte om erfaringer)

Har faktsik merka noe fantastisk i det siste. Jeg har tenkt på penger og at jeg vinner konkurranser og har flax.

Fikk lønningslippen(jobber som lærervikar rundt på ulike skoler)og hadde fått 80kr mer i timeslønn enn det jeg pleier!!!! (kommer ann på hvem jeg er vikar for trur jeg, hvor mye den læreren har av utdanning osv) men var jo knall bra!!!;) Fikk helt sjokk!(positivt);)

Så vant jeg en konkurranse der fikk biletter i en fornøyelsespark.

Så ting skjer;);):) Hihaa!

Jah... Så jo først nå at du tenkte på økonomi da.. hehe... men hvor lenge visualiserte du før dette materialiserte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fint om felere blir med;) (hint hint TanteBrun;) )

Ja har tenkt litt på penger, startet kanskje for en mnd siden, men har ikkje tenkt kjempe mye på det. Om kvelden når jeg legger meg har jeg tenk på mange ting jeg ønsker så har blitt litt tilfeldig om jeg har fått det med før jeg har sovna hehe;) Så kan ikke si jeg har jobba så hardt for det;)

MEN skal nevnes at jeg har hengt opp penger over senga haha ;) Litt sprø, men hvorfor ikkje skader da ingen hehe ;) Men har på en måte vært dårlig på å utnytte det, har ikkje tenkt noe serlig når jeg har sett på de... mest sånn jaja der ehnger det penger ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med på vår lille "test" du også da.... :enig:

fint om felere blir med;) (hint hint TanteBrun;) )

Ja, det forplikter vel litt da jeg skrev det jeg skrev. ;)

Og jeg kan like gjerne gjøre det nå som en annen gang :)

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det forplikter vel litt da jeg skrev det jeg skrev. ;)

Og jeg kan like gjerne gjøre det nå som en annen gang :)

herlig;)

Felere skreiv jeg faktisk, men mente jo så klart flere:)

Hvor lange skal vi gjøre dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med 3 uker i første omgang da?? Begynte allerede i går jeg da, hehe... Visualiserer litt når jeg har lagt meg for kvelden... Er ikke så god på visualisering da, men prøver... Så ser vi hva som skjer... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...