Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #1 Skrevet 11. september 2003 Jeg har tenkt å be noen gamle venner i bryllupet mitt, vi har fortsatt kontakt om enn ikke så ofte som før (bor forskjellige steder, barn, jobb osv). Et at "problemene" er at han ene er min eks. Det er 10 år neste år siden vi flyttet fra hverandre og han har sambo og to barn. Vi har vært gode venner hele tiden og jeg føler at hans sambo aksepterer vårt venneskap. Er det helt feil å be de i bryllupet?? Min kjære sier jeg må bestemme selv for han er det ok. Blir det litt rart for de andre gjestene (tanter, onkler osv.)som kjenner ham fra da vi var sammen?? Han hører liksom sammen med den gamle vennegjengen min...........???
Pusekatt Skrevet 11. september 2003 #2 Skrevet 11. september 2003 Sålenge du har lyst til å invitere ham, og det er helt i orden for din kjære (og dere selvfølgelig inviterer samboern hans) ser jeg ingen grunn til å la være. Hva tanter, onkler og andre gjester måtte mene om saken er etter min mening fullstendig uinteressant. Det er deres dag!
Fakse Skrevet 11. september 2003 #3 Skrevet 11. september 2003 Jeg har en god venn som tidligere var min samboer. Han er en naturlig del av vennegjengen, og ble selvfølgelig invitert i bryllupet sammen med andre venner. Familien likte han godt da vi var sammen, og syntes det var koselig å få se han igjen. Det er altså mulig å invitere en eks i bryllupet uten problemer, men du må selvfølgelig vurdere dette selv, siden hvert tilfelle er helt unikt.
hallingbrud Skrevet 11. september 2003 #4 Skrevet 11. september 2003 Er du hundre prosent sikker på at han du skal gifte deg med ønsker at din eks skal bli bedt i deres bryllup?! At han ikke sier det fordi du er god venn med eksen din? Jeg ville overhode ikke likt det hvis jeg var han... Du bør snakke mye med både han og din familie før du bestemmer deg.
Pusekatt Skrevet 11. september 2003 #5 Skrevet 11. september 2003 Jeg ville overhode ikke likt det hvis jeg var han... Du bør snakke mye med både han og din familie før du bestemmer deg. Hva i all verden har familien hennes med dette å gjøre? Det er i bunn og grunn hun og hennes tilkommende mann som bestemmer gjestelisten? Ja, jeg er enig i at hennes tilkommende har vetorett, men når han sier at han synes det er greit - da er det vel greit?
nessi Skrevet 11. september 2003 #6 Skrevet 11. september 2003 Jeg kan ikke se noe problemer med dette. Det er da mange som fortsetter å være gode venner selv om samlivet ryker. Så lenge du er sikker på at forloveden din synes det er ok, kan jeg ikke se noen grunn til at du ikke skal be han.
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #7 Skrevet 11. september 2003 Min tilkommende er av typen som sier det han mener og hvis han sier det er greit så er det greit... Selvfølgelig skal han ha med seg sin sambo - det er ikke aktuelt å bare be ham. Vi får se hva jeg gjør - er fortsatt god tid. Nå må jeg bare finne ut hvem som skal være forlover........ Er det sært å ha sin kommende svigerinne (sambos søster) som forlover???
Gjest Tex Skrevet 11. september 2003 #8 Skrevet 11. september 2003 Er du hundre prosent sikker på at han du skal gifte deg med ønsker at din eks skal bli bedt i deres bryllup?! At han ikke sier det fordi du er god venn med eksen din? Hvis hun ikke kan stole såpass på det han sier burde de vel ikke gifte seg...? Jeg ville overhode ikke likt det hvis jeg var han... Det blir jo noe annet, jeg ville heller antakelig ikke likt det, men når han sier det er ok må hun jo stole på det.... Be han om du vil, og ta selvsagt med samoeren hans... Forøvrig er det ikke sært å ha sin tilkommende svigerinne som forlover, bare rett og slett hyggelig, synes jeg! Klem Tex Du bør snakke mye med både han og din familie før du bestemmer deg. Familien har vel ikke en ***** de skulle ha sagt..??? :o
Gjest Liten Skrevet 11. september 2003 #9 Skrevet 11. september 2003 Hvis det er ok for kjæresten din, så synes jeg du skal be han. Jeg hadde en eks i mitt bryllup og var selv i bryllupet til en annen eks i fjor sommer. Ikke fordi at jeg vi var kjærester, men fordi vi er gode venner i dag.
nessi Skrevet 11. september 2003 #10 Skrevet 11. september 2003 Er det sært å ha sin kommende svigerinne (sambos søster) som forlover??? Hva i alleste dager skulle være sært med det? Hvis dere er gode venninner må da det bare være koselig.
smile Skrevet 11. september 2003 #11 Skrevet 11. september 2003 Sålenge du har lyst til å invitere ham, og det er helt i orden for din kjære (og dere selvfølgelig inviterer samboern hans) ser jeg ingen grunn til å la være. Hva tanter, onkler og andre gjester måtte mene om saken er etter min mening fullstendig uinteressant. Det er deres dag! så ening, så ening!! Bestem selv så blir det deres dag. Kanskje vil du angre senere på at du ikke ba ham!
hallingbrud Skrevet 12. september 2003 #12 Skrevet 12. september 2003 Jeg er enig med dere i at hun må stole på han, men man må jo også være sikker på at man forstår hverandre riktig. Hvis han virkelig syntes det er greit (og at de ikke har misforstått hverandre) så kan hun vel bare be ham. Men når det gjelder å spørre familien, så skrev jeg det fordi familien hennes kjenner både henne, hennes tilkommende og hennes eks. De kan derfor komme med bedre /mer insiktsfulle svar enn det vi i dette forumet her kan! Vi kjenner jo ingen av dem personlig!
Snorkie Skrevet 12. september 2003 #13 Skrevet 12. september 2003 Enig med de fleste andre her. Synes din tilkommende det er greit, og du det er greit, så er det vel ingenting i veien for å be ham? Vi ber selv en av mine ekser i vårt bryllup (selv om det var langt tilbake, da jeg var 16 år). Ikke fordi jeg er så god venn med ham, men fordi han er samboer og har barn med en nær venninne :D
Pusekatt Skrevet 12. september 2003 #14 Skrevet 12. september 2003 Min eks blir invitert til vennefesten vår, og det er nesten med største selvfølgelighet. Han er en god venn, og det er ingen spenning mellom oss. Min mann er dessuten helt trygg på kontakten mellom oss. I tillegg er jeg bestevenninne med lillesøstern hans, og hun skal ordne hår og sminke til Dagen 8)
Dødspingvinen Skrevet 13. september 2003 #15 Skrevet 13. september 2003 Så lenge forloveden din syns det er greit, kan ikke jeg se noe problem med dette. Eksen din er jo som du sier en gammel venn. Og han har egen familie. Det høres absolutt ikke ut som om det ligger noen skumle baktanker rundt det hele Bare inviter alle de vennene du vil ha der, uansett om du har hatt et tidligere forhold med dem. Du inviterer dem tross alt ikke for å mimre, men for å glede seg sammen med deg :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå