Gjest Gjest_Grethe_* Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har sett meg ut en toroms selveierleilighet med verditakst 900.000 og prisantydning 800.000. Det finnes få lignende boliger på hele stedet, så det er ganske viktig for meg å få akkurat denne leiligheta. Nå har den ligget ute for salg lenge (måneder), og den står tom. Jeg har mulighet til å gi over en mill, så prisantydningen er forsåvidt grei. Men så vil jeg jo ikke gi mer enn jeg må heller. Hvor langt ned kan man gå i første bud uten at det blir sett på som skambud? Vil jo ikke gjøre selgeren irritert på meg heller. Men han/hun er vel passe desperat siden leiligheta har ligget ute så lenge.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Hei Grethe. Jeg ville ringt megler og hørt om det var kommet noen bud på leiligheten tidligere og på hvor mye. Be også om evt grunn for at tidligere bud var avvist. Om det ikke er kommet noen seriøse bud tidligere, f.eks forbehold om finansiering ol, ville jeg lagt inn bud 10-15% under antydning. Det er megler sin jobb å sikre selger sine interesser. Om selger da ikke godtar budet, kan du tilkjennegi at du er villig til å diskutere pris, men ikke vil gå så mye opp. Du kan da risikere at selger heller vil kjøre på ny visning og håpe på bedre bud da. Derfor må du gjøre en vurdering på hvor viktig det er for deg å spare penger kontra det å faktisk få leiligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå