Gå til innhold

Billig og bra trening i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du anbefale et godt (og helst ikke for dyrt) treningssenter i Oslo?

Jeg er åpen for alle forslag, men det jeg håper mest på er å finne et som oppfyller et eller flere av disse kriteriene:

- det bør ligge i sentrum (helst i nærheten av Nationaltheatret eller Pilestredet/St. Hanshaugen, eller områdene i nærheten... hadde vært fint å kunne trene på vei til/fra jobb uten å måtte dra for langt!)

- jeg ønsker egentlig bare å bruke enkle apparater, og trenger ikke noe fancy. Kondisapparater, vektrom og vanlige treningsapparater er alt jeg har bruk for.

- helst ikke blant de dyreste. Som sagt trenger stiller jeg ikke noen ekstravagante krav til hva senteret tilbyr. Hvis jeg kan slippe å betale ekstra for diverse fellestimer eller andre tjenester jeg aldri kommer til å ha bruk for, er det fint.

Har dere noen forslag? Takk på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er noe som heter "Treningshuset" i St Olavs gate, cirka der gata krysser Pilestredet. Aldri vært inne selv, men henger et skilt utenfor som det står noe sånt som "Allsidig trening for vanlige mennesker" på. Ser interessant ut!

Skrevet

Facepainter:

Takk for raskt svar! Hmm, jeg har ruslet forbi Treningshuset, og det virker jo absolutt interessant! Men nå var jeg innom nettsiden og en treningssenterguide på Side2 der det ikke sto noe om at de tilbyr vanlig apparattrening. De nevner flere forskjellige "time"-typer, men ikke akkurat det. Skal sjekke nærmere på nettsiden!

Skrevet

Sjekk ut Evo fitness på Majorstua eller Fitness xpress på Bislet.

Skrevet

Alive:

Mener å huske at jeg har lest noe om Evo... Det er den nyoppstartede billigkjeden som tilbyr basistrening uten like mye personlig service og timetilbud de andre kjedene har, ikke sant? I så fall virker det som noe som er veldig interessant... Det skal jeg absolutt sjekke ut! Litt lite lysten på å måtte dra til Majorstua for å trene, da...

Fitness Xpress har jeg ikke hørt om, men jeg skal sjekke det ut.

Takk for tipsene!

Skrevet

Ser dårlig ut med apparater der, gitt! Kanskje det er en selvfølge og de ikke reklamerer noe for det, hva vet vel jeg, kanskje ta en telefon eller mail til de og spørre :)

Fitness Xpress så bra ut, men kanskje en liten omvei - ellers er det vel Sats ved Nationaltheatret.

Skrevet

Facepainter:

Jepp, kommer nok til å rusle innom der i morgen etter jobb hvis jeg rekker, eller i alle fall ringe og spørre.

Jeg vurderer Sats ved National, men de er jo noe dyre, da... Jeg har litt stramt budsjett. Kan forsåvidt strekke meg til deres priser, men jeg synes det er litt unødvendig når det innebærer å betale for masse tjenester jeg ikke har bruk for (fellestimer, ekstra veiledning, badstue, solarium... alt sånt er litt unødvendig for min del!).

Ser forresten at EVO har et senter i Oscarsgate, og det er vel ikke så dum beliggenhet for min del.

Skrevet

Evo satser på billig trening nettopp fordi du ikke betaler for det store arealet og administreringen av saltimer, barnepass og resepsjon og sånn. Der kan du melde deg ut og inn på nett, uten bindingstid. Det jobber personlige trenere der som kan hjelpe deg hvis du vil ha hjelp til trening. Apparatene er veldig gode og lokalene er fine.

Jeg tror Evo og Fitness xpress er mye av det samme konseptet

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med Nautilus? (eller, de har vel byttet navn til Actic nå da)

Det er vel flere steder i Oslo, så vidt jeg vet..

Trener på Nautilus selv, men ikke i Oslo.. betaler 275 kr i måneden - inkludert fri adgang til svømmehall. Er kjempefornøyd.

Skrevet

EvoFitness har avdeling i Oscarsgate også, i krysset ved Hegdehaugsveien! Anbefales!:)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jimu har også billig trening, ligger blant annet et senter ved Alexander Kiellands plass og et til på Grønland tror jeg. Helt grei standard på ustyr, med maskiner og frivekstsrom, du kan selv låse deg inn og har derfor mulighet til å trene sent/tidlig

Gjest Glør
Skrevet

Jeg trener på Nautilus, og er veldig fornøyd. De er av de billigste, man har tilgang på både trengsstudio og svømmehall, og de har flinke instruktører. De få gruppetimene jeg har vært på har også virka bra. Og så koster det ikke noe ekstra med egne timer hos instruktørene.

Skrevet

Gold's Gym i Akersgata har skilt utenfor om priser fra 360,- pr. måned.

Skrevet
Kan du anbefale et godt (og helst ikke for dyrt) treningssenter i Oslo?

Jeg er åpen for alle forslag, men det jeg håper mest på er å finne et som oppfyller et eller flere av disse kriteriene:

- det bør ligge i sentrum (helst i nærheten av Nationaltheatret eller Pilestredet/St. Hanshaugen, eller områdene i nærheten... hadde vært fint å kunne trene på vei til/fra jobb uten å måtte dra for langt!)

- jeg ønsker egentlig bare å bruke enkle apparater, og trenger ikke noe fancy. Kondisapparater, vektrom og vanlige treningsapparater er alt jeg har bruk for.

- helst ikke blant de dyreste. Som sagt trenger stiller jeg ikke noen ekstravagante krav til hva senteret tilbyr. Hvis jeg kan slippe å betale ekstra for diverse fellestimer eller andre tjenester jeg aldri kommer til å ha bruk for, er det fint.

Har dere noen forslag? Takk på forhånd :)

Studentsamskipnadens treningssenter Centrum Athletica ligger i Pilestredet, like nedenfor kirka. Der har de et rikholdig utvalg av aparater og tredemøller, samt klatrevegg og garderober med badstue.

Prisen for ikke-studenter er 2600 per semester (hvis du kjøper nå gjelder det til 14. august), fra 3. mai er det halv pris. Jeg vet ikke hvordan dette svarer seg mot SATS og lignende, de fleste som trener på SiOs anlegg kjøper adgangskort i januar, da vil jeg tro at det selv med full pris er billigere enn SATS.

Skrevet

Takk for alle svar :)

Har sjekket litt rundt, og det jeg tror frister mest er Evo. Jeg liker tanken på at jeg slipper å betale for alle ekstratjenestene jeg ikke bruker, og så virker det som et godt senter som i tillegg ikke er så veldig langt unna veien jeg rusler til og fra jobb. Tenkte å stikke innom der en dag og melde meg inn hvis det ser bra ut.

Nok en gang, takk for mange og gode forslag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...