Gjest IL Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Vi er en gjeng som studerer sammen og er mye sammen på fritiden. Når det kommer til bursdager blir det alltid snakk om å spleise på gaver og jeg er alltid med på å kjøpe en gave til en av vennene mine. Det som er er at jeg aldri har fått noen gave hos dem.. Jeg har bursdag sent på året, så det er kanskje lett å glemme, man har dårlig råd på grunn av julegaver og lignende, men jeg får ikke så mye som et kort en gang.. Jeg er klar over at jeg er smålig som tenker sånn, gaver er ikke alt i verden, men det er alikevel litt sårende.. Bryr de seg ikke? Spesielt en venninne som jeg har kjøpt gave til hvert år, men aldri fått noe i retur.. Vi er jo studenter med like dårlig råd alle sammen, men det har jo alltid gått an å skrape sammen noe til alle de andre. Jeg føler meg litt oversett, og trenger at dere sier at jeg skal ta meg sammen og at det ikke betyr noe. Takk.
The Kitten Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Har jeg forstått det slik at du er den eneste i vennegjengen som aldri får gave, mens alle andre får? I så fall, skjønner jeg ikke at du gidder å fortsette å kjøpe gaver til dem.
Facepainter Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Vet de i det hele tatt når du har bursdag? Har du noen gang hatt noen tilstelninger eller gjort noe ut av det? Synes det høres litt rart ut ut fra den informasjonen du gir.
MissStiles Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Så trist da! Jeg er også i en vennegjeng på skolen. Vi er 5 stk. Hittil har vi vært flinke til å kjøpe gave til alle. Både bursdag- og julegave. Jeg ville nok kanskje spurt. Selvom det kanskje er litt flaut men synes er urettferdig at alle bortsett fra deg får gave.
Gjest Gjest_Ina_* Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Eg har vært i nøyaktig samme situasjon, kjøpte alltid gaver til vennene i gjengen uansett om de ikke gjorde noe utav bursdagen. Og hva fikk eg tilbake? Ingen gaver, og fra flere av dem fikk eg ikke gratulasjon en gang. Eg sluttet å gi dem gaver for å si det sånn, og no har eg ikke kontakt med dem... Følte at de aldri brydde seg. Det er kjipt med sånne venner.
Gjest TS Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 De vet når jeg har bursdag, og jeg får gratulasjoner. Det som gjør at de ikke husker/dropper å kjøpe gave er at vi som regel har fått juleferie en dag eller to før, og at jeg aldri har hatt noen bursdagsfest. Alikevel føler jeg vel at de kunne klare å hoste opp etellerannet, selv om bursdagen min er glemt når vi begynner på skolen to uker senere. De er jo forsåvidt generøse mennesker, og jeg har aldri fått inntrykk av at jeg blir ekskludert på andre måter, så jeg får vel skylde på fødselsdatoen min (og at jeg aldri arrangerer bursdagsbesøk).
Aftensol Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 Hva med å invitere til noe så enkelt som vaffler og saft noen dager før bursdagen din? Bare for å se om de gir noe da Men uansett så synes jeg det er dårlig gjort at de ikke gir deg noe!
Gjest AnneShirley Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 Tror det er vanlig å gi gave når man blir invitert i selskap/fest. Og så hjelper det at festen annonserers i såpass god tid at folk rekker å få ordnet gave.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. mars 2010 #9 Skrevet 17. mars 2010 Til mine beste venner gir jeg gave uavhengig om de har selskap eller ikke, men til litt mer perifere venner gir jeg kun dersom de har selskap. Dersom dette er en gjeng studenter, som kanskje har hver sin vennegjeng og kun treffes i skolesettinger så synes jeg ikke det er så rart at de ikke gir deg noe når du ikke gidder å invitere til fest.
Gjest TS Skrevet 17. mars 2010 #10 Skrevet 17. mars 2010 Til mine beste venner gir jeg gave uavhengig om de har selskap eller ikke, men til litt mer perifere venner gir jeg kun dersom de har selskap. Dersom dette er en gjeng studenter, som kanskje har hver sin vennegjeng og kun treffes i skolesettinger så synes jeg ikke det er så rart at de ikke gir deg noe når du ikke gidder å invitere til fest. Vi treffes ikke kun i skolesettinger, vi er ganske sammensveiset. Og det ikke det at jeg ikke "gidder" å invitere, men før jul er det travelt, folk tenker på ferie og gaver og at de skal hjem, og etter jul føler jeg at det blir for sent å ha bursdagsfest. Men ok, jeg prøver neste bursdag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå