Gå til innhold

Billig vs. dyrt vaskepulver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere merket forskjell om dere har vasket med omo, blenda i forhold til andre mye billigere pulvere? Det har aldri jeg.. Merker stor forskjell på mykheten i tøy når jeg bruker dyrt skyllemiddel da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope! Og det fant jeg ut ved en feiltakelse. Plukket med meg Omo Color i butikken som vanlig, trodde jeg, men senere oppdaget jeg at det bare var fargen på pakken som var lik. Det var et annet merke, til halve prisen. Så det har jeg fortsatt med :jepp:

Gjest chickpea
Skrevet

Jeg kjøpte en gang et eller annet grisebillig vaskepulver på Ica og fikk utslett over hele kroppen. Så jeg har holdt meg til dyre "merke"pulver siden da .. ;)

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

Vi bruker first price sitt vaskepulver og merker ingen forskjell. Klærne er like rene/myke som med f.eks. omo. Ikke får vi noe utslett av det heller.

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke merket noen forskjell :)

Skrevet

KJøpte Unik (tror det var det det het) i forrige uke, og merker ikke noe forskjell!

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg fikk elveblest av OMO for mange år siden og har siden brukt Neutral.

Klær som tørkes i tørketrommel bruker jeg ikke skyllemiddel på. Oppdaget ganske nylig at jeg ikke tåler Milo eller vanlig skyllemiddel heller så nå er det Neutral også der.

Skrevet

ikke så rart om en reagerer..tror det er myyye parfyme i skyllemiddel og vaskepulver.

• Liker 1
Gjest Pricilla
Skrevet

Ikke merket noe forskjell på billig og dyrt. Kjøpte foresten "miljøvask" disse kulene som ligger i en nettingpose som man legger i midten av vasken. Denne syntes jeg var kjempebra, ikke inneholder den fosfat heller. Det som var litt dumt med den var at sømmen på glidelåsen gikk opp og nettingposen måtte sys flere ganger. Tydeligvis en produksjonsfeil, men synes produktet er genialt. Vasker rent og fint og tar veldig liten plass.

Måtte bare slenge det med ;)

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er forbode med fosfat i vaskemiddel i Norge, det er over 20 år sidan "fosfatfritt" var eit argument.

Gjest Gjest
Skrevet

Er greit å passe på at vaskemiddelet er svanemerket :) Bruker selv svanemerkede billigpulver, vasker rent og fint.

Gjest Gjest
Skrevet
Er greit å passe på at vaskemiddelet er svanemerket :) Bruker selv svanemerkede billigpulver, vasker rent og fint.

Jeg er også nøye på at vaskemidler skal være svanemerket. Bruker selv Landlord vaskepulver som er både svanermerket og parfymefritt. Oppvaskmidler fra Landlord er dessverre ikke miljømerket, så da bruker jeg heller merkevarer som Sun Light og Sun Ultra.

Gjest Gjest_vaskeri
Skrevet

Ingen som sjekker rommet der vaskemidlene ligger i?

Her er det fellesvaskeri og ja jeg ser hvem som bruker dyre vs billige merker. De billige ligger igjen i vaskekammeret som en hard klump og har ikke løst seg opp. Flere ganger har jeg måtte tømme maskinene for andres klær (som ikke overholder vaskeri tider) og der ligger det uoppløst vaskemidler mellom klærne.Æsj..

Dessuten må jeg burke omo da en i familien reagerer på alle andre merker

Skrevet
Ingen som sjekker rommet der vaskemidlene ligger i?

Her er det fellesvaskeri og ja jeg ser hvem som bruker dyre vs billige merker. De billige ligger igjen i vaskekammeret som en hard klump og har ikke løst seg opp.

Dette har jeg også sett flere ganger, men min erfaring er at dette ikke har noe med prisen på vaskepulveret å gjøre. Det er rett og slett fordi folk har en tendens til å bruke altfor mye vaskepulver.

Skrevet

Når jeg bodde i kollektiv pleide hun jeg bodde med å kjøpe billigere vaskemiddel enn meg, og de gangene hun lånte mine klær og vasket dem så luktet de rart og fikk meg til å klø. Mulig det bare er jeg som har veldig sensitiv hud, men syns dyrt er best.

Skrevet

Sist kjøpte jeg Omo color på til 49,50 og klærne ble rene og luktet godt. I går kjøpte jeg Omo color på Mega til 29,90 og ingenting tyder på at billig er dårligere enn dyrt. :popcorn:

Skrevet

Rimco var best i test i pulver for hvitt tøy, Blenda var langt nede på lista.

Skrevet

Jeg er også nøye på at vaskemidler skal være svanemerket. Bruker selv Landlord vaskepulver som er både svanermerket og parfymefritt. Oppvaskmidler fra Landlord er dessverre ikke miljømerket, så da bruker jeg heller merkevarer som Sun Light og Sun Ultra.

Jeg bruker som regel bare neutral sitt vaskemiddel, eller blenda sensitive fordi jeg eragerer på parfymerte vaskemidler. Har aldri falt meg inn at de billige variantene faktisk kan være parfymefrie også, så da skal jeg jammen teste ut landlord neste gang. Takk for tips! :)

Skrevet

Reagerer på all slags vaskemiddel, men neutral er det beste, derfor har eg holdt meg til det. Har ikkje prøvd firstprice då, men sidan legen anbefalar neutral, held eg meg til det, sjølv om det nok er litt dyrare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...