Gå til innhold

hva var på topp på 80 tallet?

Gjest olisol

Anbefalte innlegg

Gjest olisol

Hei alle sammen:)

Trenger hjelp.

Jeg blir 30 nå i april og i den forbindelse surfet jeg nettet i håp om å finne noen sider om hva som var "hot" and "not" på 80 tallet. Det var alt fra mat,drikke,nyheter,klær,film,musikk o.l- Det var ført opp som en liste som var litt morsom.

Nå finner jeg den selvfølgelig ikke igjen,da jeg glemte å lagre den som fav.

er det noen snillere KG ere som gidder å hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

80-tallet for meg er først og fremst BALL-genser, steinvasket olabukse, basketsko og hockeysveis! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_tintin_*

Docers (seilersko), smale slips, ball gensre, magebelte til dressen/smoking i rosa, lyseblå eller mintgrønn. Rosa dukket opp over alt i små detaljer, både for ham og henne. Det som var retrokult den gangen var mye hentet fra 50 tallet og begynnelsen av 60 tallet, i hvert fall for tenåringene; bobby socks, vippeskjørt i alle mulige utgaver, fra under knærne til midt på lårene. "Flaggermus" gensre; vide genser-armer som gikk halvt ned til livet.

501 bukser, seilsersko, mokkasiner, hvite T-skjorter, svarte og steinvaskete skinnjakker. Rufsete tupert hår, mye hårspray, hårgele, wet-look. Parfymer; Lagerfeldt, Antaeus fra Chanel (hva brukte jentene?), veldig kraftige dufter i forhold til dagens. Lipgloss, rosa leppestifter, lyseleppestifter, mye øyeskygge, mye sminke generelt. Pudder, foundation, eyeliner, rouge, i massevis. Jentene og guttene tok striper i håret.

Overtekksdrakter, cross-sykler, break dance, Peppes Pizza var ganske inn å spise. Jappe-tid; børsmegleryrket var status, høyt forbruk, merkeklær med tydelige logoer; Beneton, Bik Bok, Lacoste, Hugo Boss dresser. Body Shop hadde sin storhetstid.

TV; LørDan, TV Norge dukket opp; Parabolen; Sky Channel, Super Channel, MTV, musikkvidoer, Coca Cola Euro Chart Top 50; DJ Kat. Ingrid Espelid Hovik; sunnmat, lite sukker, lite fett, lite mettet fett.

Jane Fonda's treningsvideo, VHS; og etter det et rush med andre. Video var tingen, store VHS eller Beta kasetter man leide. Første gang film kunne leies for hjemme visning.

Mobiltelefonen var tingen å ha i en luxus bil. stor tung og plassert mellom frontsetene.

Filmer; Flashdance; Fame, Ghost Buster; Tilbake til Fremtiden, Jakten på den Grønne Juvel, St. Elmos Fire, Steven Spielberg i massevis, E.T. Karate Kid, Sylvester Stalone filmer, Brigitte Nielsen. James Bond, Grace Jones,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Docers (seilersko), smale slips, ball gensre, magebelte til dressen/smoking i rosa, lyseblå eller mintgrønn. Rosa dukket opp over alt i små detaljer, både for ham og henne. D

osv...

:ler: og :Nikke:

Men jeg tror du glemte "Stovner-palmen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jane Hellen shampoo

Poison parfyme

Nevica/ Unica jakker

Frank Shorter klær

501

Kreppet hår

Klipsøredobber

Bodyer

Hvite tennissokker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...