Gjest olisol Skrevet 16. mars 2010 #1 Del Skrevet 16. mars 2010 Hei alle sammen:) Trenger hjelp. Jeg blir 30 nå i april og i den forbindelse surfet jeg nettet i håp om å finne noen sider om hva som var "hot" and "not" på 80 tallet. Det var alt fra mat,drikke,nyheter,klær,film,musikk o.l- Det var ført opp som en liste som var litt morsom. Nå finner jeg den selvfølgelig ikke igjen,da jeg glemte å lagre den som fav. er det noen snillere KG ere som gidder å hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMuffin Skrevet 16. mars 2010 #2 Del Skrevet 16. mars 2010 er det tema til en fest eller noe?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMuffin Skrevet 16. mars 2010 #3 Del Skrevet 16. mars 2010 glem det, leste feil. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 16. mars 2010 #4 Del Skrevet 16. mars 2010 80-tallet for meg er først og fremst BALL-genser, steinvasket olabukse, basketsko og hockeysveis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marabou Skrevet 16. mars 2010 #5 Del Skrevet 16. mars 2010 Denne? Om ikke den samme, så ihvertfall morsom http://www.humor1.net/morsomme-lister/husker-du-80-tallet/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 16. mars 2010 #6 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg kan anbefale denne boka for inspirasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_tintin_* Skrevet 16. mars 2010 #7 Del Skrevet 16. mars 2010 Docers (seilersko), smale slips, ball gensre, magebelte til dressen/smoking i rosa, lyseblå eller mintgrønn. Rosa dukket opp over alt i små detaljer, både for ham og henne. Det som var retrokult den gangen var mye hentet fra 50 tallet og begynnelsen av 60 tallet, i hvert fall for tenåringene; bobby socks, vippeskjørt i alle mulige utgaver, fra under knærne til midt på lårene. "Flaggermus" gensre; vide genser-armer som gikk halvt ned til livet. 501 bukser, seilsersko, mokkasiner, hvite T-skjorter, svarte og steinvaskete skinnjakker. Rufsete tupert hår, mye hårspray, hårgele, wet-look. Parfymer; Lagerfeldt, Antaeus fra Chanel (hva brukte jentene?), veldig kraftige dufter i forhold til dagens. Lipgloss, rosa leppestifter, lyseleppestifter, mye øyeskygge, mye sminke generelt. Pudder, foundation, eyeliner, rouge, i massevis. Jentene og guttene tok striper i håret. Overtekksdrakter, cross-sykler, break dance, Peppes Pizza var ganske inn å spise. Jappe-tid; børsmegleryrket var status, høyt forbruk, merkeklær med tydelige logoer; Beneton, Bik Bok, Lacoste, Hugo Boss dresser. Body Shop hadde sin storhetstid. TV; LørDan, TV Norge dukket opp; Parabolen; Sky Channel, Super Channel, MTV, musikkvidoer, Coca Cola Euro Chart Top 50; DJ Kat. Ingrid Espelid Hovik; sunnmat, lite sukker, lite fett, lite mettet fett. Jane Fonda's treningsvideo, VHS; og etter det et rush med andre. Video var tingen, store VHS eller Beta kasetter man leide. Første gang film kunne leies for hjemme visning. Mobiltelefonen var tingen å ha i en luxus bil. stor tung og plassert mellom frontsetene. Filmer; Flashdance; Fame, Ghost Buster; Tilbake til Fremtiden, Jakten på den Grønne Juvel, St. Elmos Fire, Steven Spielberg i massevis, E.T. Karate Kid, Sylvester Stalone filmer, Brigitte Nielsen. James Bond, Grace Jones, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #8 Del Skrevet 16. mars 2010 Docers (seilersko), smale slips, ball gensre, magebelte til dressen/smoking i rosa, lyseblå eller mintgrønn. Rosa dukket opp over alt i små detaljer, både for ham og henne. D osv... og Men jeg tror du glemte "Stovner-palmen"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #9 Del Skrevet 16. mars 2010 og Men jeg tror du glemte "Stovner-palmen"? Grorudpalmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #10 Del Skrevet 16. mars 2010 Jane Hellen shampoo Poison parfyme Nevica/ Unica jakker Frank Shorter klær 501 Kreppet hår Klipsøredobber Bodyer Hvite tennissokker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå