Amila Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Hei, Jeg har lenge sett etter en kjole fra "Guess". Fant den endelig på ebay. Kjøpte den i god tro, trodde dette var originalvare. Men idag fikk jeg kjolen i posten og jeg ser at den er fake. Sømmen er løs og silkekjolen virker som den kan gå i oppløsning når som helst. Merkelappen står det "100% authentic Guess jeans". Det skulle vel egentlig stå "Guess by marciano". Jeg bestilte den i størrelse Small, men fikk medium. Det er en flekk midt i kjolen også. Huff..ble så lei meg. Hadde store forventinger og skulle egentlig ha den på meg til en fest senere i vår/sommer. På selgerens side står det "NO RETURNS". Jeg vil så gjerne ha pengene mine tilbake:( Hva hadde dere gjort? Kontaktet paypal eller ebay? Jeg tenkte å ta turen ned til Guess butikken ved Solli plass, bare for å få det bekreftet at kjolen er fake. Er dette dumt eller lurt?
Gjest enois Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Har du betalt med paypal tar du kontakt med dem!
aluminium Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Ta først kontakt med selgeren på seriøst vis, og dersom det ikke hjelper tar du kontakt med Paypal.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Jeg tenkte å ta turen ned til Guess butikken ved Solli plass, bare for å få det bekreftet at kjolen er fake. Er dette dumt eller lurt? Behold kjolen intil videre til du hører hva selger, evt. paypal/ebay har å si. Det kan være du må returnere kjolen, og da er det dumt hvis Guess butikken insisterer på å inndra og destruere den.
Amila Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2010 Behold kjolen intil videre til du hører hva selger, evt. paypal/ebay har å si. Det kan være du må returnere kjolen, og da er det dumt hvis Guess butikken insisterer på å inndra og destruere den. Det tenkte jeg ikke på. At kanskje Guess butikken inndrar den fordi den er fake. OK. Da kontakter jeg selgeren og forklarer alle feilene.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Jeg ville gått frem i følgende rekkefølge: 1. Kontakt selger og forklar på en høflig og saklig måte at kjolen ikke svarer til forventningene og at du mener den er fake. Begrunn dette, send gjerne med fotografier av tingene du påpeker. 2. Hvis dette ikke fører frem åpner du en "dispute" hos PayPal (NB!Dette må gjøres innen 45 dager etter at betalingen ble foretatt.) Da får selger beskjed om å forhandle med deg for å finne en løsning innen 20 dager. Blir dere ikke enige tar du saken videre til å bli en "claim". Hvis selger fortsatt ikke ordner opp foretar PayPal en etterforskning og avgjør om saken går i din eller selgers favør. Lykke til:-)
Amila Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2010 Jeg ville gått frem i følgende rekkefølge: 1. Kontakt selger og forklar på en høflig og saklig måte at kjolen ikke svarer til forventningene og at du mener den er fake. Begrunn dette, send gjerne med fotografier av tingene du påpeker. 2. Hvis dette ikke fører frem åpner du en "dispute" hos PayPal (NB!Dette må gjøres innen 45 dager etter at betalingen ble foretatt.) Da får selger beskjed om å forhandle med deg for å finne en løsning innen 20 dager. Blir dere ikke enige tar du saken videre til å bli en "claim". Hvis selger fortsatt ikke ordner opp foretar PayPal en etterforskning og avgjør om saken går i din eller selgers favør. Lykke til:-) Nå har jeg sendt en mail der jeg forklarer at sømmen er løs, kjolen er sendt i feil størrelse og det er en flekk på kjolen. Jeg skriver at jeg ønsker å pengene tilbake. Jeg skrev i en vennlig tone. Hun svarer vennlig tilbake at hun merket at det var noe "galt" hun hadde gjort. Hun vil sende meg en ny kjole i riktig størrelse og som er helt ny. Jeg har ikke sagt at jeg mistenker kjolen er fake.. jeg hater konfrontasjoner..
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Nå har jeg sendt en mail der jeg forklarer at sømmen er løs, kjolen er sendt i feil størrelse og det er en flekk på kjolen. Jeg skriver at jeg ønsker å pengene tilbake. Jeg skrev i en vennlig tone. Hun svarer vennlig tilbake at hun merket at det var noe "galt" hun hadde gjort. Hun vil sende meg en ny kjole i riktig størrelse og som er helt ny. Jeg har ikke sagt at jeg mistenker kjolen er fake.. jeg hater konfrontasjoner.. Jeg skjønner at du ikke synes konfrontasjoner er særlig stas, men hvis du mistenker at kjolen er fake og det er pengene tilbake du helst vil ha hjelper det jo lite at selger er "grei" og gir deg en ny fake kjole. Dersom du godtar dette blir det i mine øyne for dumt å klage på at kjolen er fake ved neste levering. Det burde du si fra om med en gang.
ism85 Skrevet 20. mars 2010 #9 Skrevet 20. mars 2010 Kan du forvente at den er ekte? Har du betalt tilnermet samme pris som en ekte kjole vile kostet står det noe på sidene til selger at den er ekte eller at de er en autoisert forhandler? Har du kjøpt en billig kjole du burde skjønnt vare fake mener jeg du har skyld i dette selv, du kan selvfølgelig prøve deg men tviler på at du kommer noen vei.
Amila Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. mars 2010 Jeg skjønner at du ikke synes konfrontasjoner er særlig stas, men hvis du mistenker at kjolen er fake og det er pengene tilbake du helst vil ha hjelper det jo lite at selger er "grei" og gir deg en ny fake kjole. Dersom du godtar dette blir det i mine øyne for dumt å klage på at kjolen er fake ved neste levering. Det burde du si fra om med en gang. Jeg har sendt en mail til Guess by marciano sin kundeservice hvor jeg spør om hva som står på deres merkelapp. For denne kjolen er laget av "guess by marciano", men det på merkelappen står det "guess jeans". Jeg får sende en ny mail hvor jeg forteller at kjolen virker fake og at jeg helst ønsker pengene tilbake.
Amila Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2010 Kan du forvente at den er ekte? Har du betalt tilnermet samme pris som en ekte kjole vile kostet står det noe på sidene til selger at den er ekte eller at de er en autoisert forhandler? Har du kjøpt en billig kjole du burde skjønnt vare fake mener jeg du har skyld i dette selv, du kan selvfølgelig prøve deg men tviler på at du kommer noen vei. Det er ikke min skyld. Det står at kjolen koster 600kr i vanlig guess butikk, og jeg kjøpte den for 360kr. Hun promoterer dette som en original guess kjole og bruker flere bilder av guess kjolen( fra guess nettbutikken). Jeg kjøpte han i god tro. Det jeg burde reagert på er a auksjonen er en "private listed". Det er nå kjipt uansett...
Gjest Blondie65 Skrevet 21. mars 2010 #12 Skrevet 21. mars 2010 Det er ikke min skyld. Det står at kjolen koster 600kr i vanlig guess butikk, og jeg kjøpte den for 360kr. Hun promoterer dette som en original guess kjole og bruker flere bilder av guess kjolen( fra guess nettbutikken). Jeg kjøpte han i god tro. Det jeg burde reagert på er a auksjonen er en "private listed". Det er nå kjipt uansett... Du mener at du ikke burde skjønt at en kjole til halv pris, med en selger som ikke godtar returer og som er en "private listed" ikke burde få deg til å tenke at det kunne være juks? Har du hørt uttrykket "hvis det er for godt til å være sant så er det for godt til å være sant"?
Amila Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 22. mars 2010 Du mener at du ikke burde skjønt at en kjole til halv pris, med en selger som ikke godtar returer og som er en "private listed" ikke burde få deg til å tenke at det kunne være juks? Har du hørt uttrykket "hvis det er for godt til å være sant så er det for godt til å være sant"? Hei, Var nede på Guess butikken i Oslo. Kjolen er ikke fake, de hullene kommer av klesalarmen. Anyway, kjolen har vært på salg en stund. På Macys kostet den feks 9,99 dollar, men de sender ikke til utlandet. Tenkte at selgeren har kjøpt den på salg og solgt den for en dyrere penge på ebay.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå