Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Samboeren min blir 30 år til helgen, og jeg har meldt meg som frivillig til å lage noe snacks eller annen enkel mat. Bortsett fra kake og potetgull og liknende, har jeg lyst til å servere noe som metter litt mer. Vi har dessverre ikke stort nok bord til alle, da vi blir rundt 20 stykker. Så det bør kanskje være noe i små porsjoner man kan plukke med seg, og da tenker jeg litt på tapas. Kan det være noe å lage ting som focaccia, aioli, kjøttboller, noe salat og så bare la folk forsyne seg som de vil? Eller finnes det noe annet lurt jeg kan lage tro? Jeg er så dårlig til å komme på slike ideer, men vil gjerne gjøre samboeren min og meg selv glad
Gjest navnelapp Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Her har eg fem ulike variantar av fingermat, ikkje tapas. ;-) http://altgodt.wordpress.com/2009/05/20/festbord-i-mai-2/
fink Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Minibruscetta. Sykt godt. Små ristede baguettskiver med en blanding av hakket tomat, avokado, litt hvitløk og basilikum. Nom
missLynch Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Lage "grillspyd" (uten å grille de) med spekeskinke, melon, stekt krydret potet-båt(eller skive), agurk, falaffel-bolle etc. Lage tzatziki som man kan ha ved siden av. Smaker godt, og så er det praktisk og veldig enkelt
marsy Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 spekemat, eggerøre, rømme, og godt brød/flatbrød er jo en vinner? Hvis du vil ha en enklest mulig tapas hadde jeg kjøpt ferdige kjøttboller hos meny/ultra i kjøttdisken der - de varmer du bare i litt pastasaus før servering. Litt spekepølse/skinke, ost, brød, oliven og aïoli (bland ferdig majones, med sitron og hvitløk) er også veldig enkelt å sette frem. Rå grønnsaker (gulrot, agurk, selleri, kålrot, blomkål....) og dip er også veldig godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå