Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Hvordan hadde du følte vis du følte deg dårlig og sa det til noen Så fik du kommentaren du ser frisk ut?.
tinyme Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Hører dette støtt og stadig da jeg har en sykdom som ikke syns så godt. Er jo faktisk ikke alt som syns. I begynnelsen ble jeg veldig matt og oppgitt, men jeg tror bare ikke folk tenker seg om. Tenker vel at du ikke er syk hvis du ikke har 40 i feber og typiske influensa symptomer..
Minttu Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Hvis jeg virkelig føler meg dårlig, og får den kommentaren, så kan jeg nok bli litt "heh, hør da, jeg er dårlig!!" og bli litt furt Men, man kan føle seg veldig dårlig, og se frisk ut. For litt siden hadde jeg ørebetennelse/trommehinna hadde sprukket, og jeg var veldig forkjøla, da jeg så på meg selv så det jo ut som om jeg var i helt fin form og kunne gjøre alt. Men, jeg var fryktelig sliten og orka nesten bare å ligge på sofaen, og hadde vondt både her og der.. Så det er nok mye man ikke kan se, så folk kan jo tro du er frisk når du ikke er det
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Det får alle i familien min høre hele tiden. Mormor hadde diabetes, brystkreft, og et par andre ting, og fikk hele tiden høre hvor frisk hun så ut. Og både min mor og jeg får høre det, til tross for at vi begge har tunge diagnoser. Men jeg er bare glad at jeg ikke ser syk ut, selv om det kan være irriterende å høre at at noen tror at jeg lyver når jeg sier jeg er syk.
Gjest Marlo Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Hører det hele tiden. Ingen kan se at jeg er syk, bortsett fra mine nærmeste som ser meg daglig. Har sluttet å bry meg så mye om hva andre sier til meg egentlig, syns faktisk det er litt koselig å høre at jeg ikke ser så syk ut for det betyr jo at jeg ser bedre ut enn hva jeg føler meg :D
LetThemEatCake Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 (endret) Jag har fått höra det här på vårdcentralen där jag bor när jag beställde tid för kraftiga migränanfall varje dag. "Du är ju ung, unga människor blir inte sjuka". Detsamma var när jag hade akut anemi (blodbrist). Jag blev hemskickad bara för att bli inlagd dagen därpå med en massa prat om blodtransfusion. Jag hatar det.. Every time! Det är ju inte som att man är låtsas-sjuk heller, det är ju allvarliga grejer det handlar om! Jag blir glad när okända människor säger att jag ser frisk ut, men när doktorn säger det så blir jag förbannad. Edit: Stavfel Endret 16. mars 2010 av LetThemEatCake
Kara W Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 Hvordan hadde du følte vis du følte deg dårlig og sa det til noen Så fik du kommentaren du ser frisk ut?. Jeg tar det som et komplement, for det er som regel det det er ment som. Det er da mye hyggeligere å høre at man ser frisk ut enn at man ser syk ut? Men det finnes jo selvfølgelig unntak. Sier legen eller sjefen det, så føles det kanskje som om de mistror deg, men de aller fleste mener bare godt med en slik kommentar.
Gjest Trajan Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 (endret) det hadde jeg ikke brydd meg om. Endret 16. mars 2010 av Trajan
babord Skrevet 16. mars 2010 #9 Skrevet 16. mars 2010 Når noen sier det blir jeg redd for at jeg er en sånn person som går rundt og klager, så da dropper jeg å klage noe mer på en stund... Føler det brukes som en litt sånn 'subtle' kommentar om at nå er det nok furting, og det kunne nok jeg ha ment hvis jeg sa det. Men jeg er nok i overkant opptatt av å ikke klage og syte, liker positive mennesker og å være positiv selv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå