Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har en tidligere kollegavenn av meg som i disse dager står med tilbud om en sluttpakke med 1 års lønn fra bedriften. Han har jobbet der i 3 år, og nå ser ikke bedriften behov for ham mer.

Hva bør han tenke på i forhold til utbetalingsmåte i forhold til skatt og feriepenger? Engangsutbetaling eller hver mpned eller hva?

Har sluttpakke noe å si for dagpenger, om han ikke klarer å få seg ny jobb innen noen mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har en tidligere kollegavenn av meg som i disse dager står med tilbud om en sluttpakke med 1 års lønn fra bedriften. Han har jobbet der i 3 år, og nå ser ikke bedriften behov for ham mer.

Hva bør han tenke på i forhold til utbetalingsmåte i forhold til skatt og feriepenger? Engangsutbetaling eller hver mpned eller hva?

Har sluttpakke noe å si for dagpenger, om han ikke klarer å få seg ny jobb innen noen mnd?

Han får sluttpakke for ett år, så han vil ikke få støtte fra nav samtidig som han mottar lønn. Får han alt utbetalt på en gang må han betale en større del skatt enn om han mottar det over 12 mnd, siden det baserer seg på skattekortet. Han vil uansett få tilbake det på skatten senere.

Jeg vet ikke hvordan man gjør det i forhold til feriepenger, kanskje det står i hans sluttavtale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...