Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann

Jeg begynner på et fireårs studie til høsten,

samtidig gifter jeg meg. Jeg har så utrolig lyst på barn, og jeg vil ikke vente (klarer ikke vente) Er det dumt av meg å få barn mens jeg studerer. Min kommende har en fast og god jobb. Vi eier ikke noe hus, men leier. Bør vi vente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel det, men du må jo bryte av studiene dine? Du kan ikke regne med å fullføre de på vanlig måte, du må jo ha permisjon? Det blir sikkert tyngre å begynne på igjen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!!

Vanskelig å svare på......

Når en får et barn,så må en regne med at barnet tar veldig mye av deres tid!!

De krever oppmerksomhet hele tiden!

Men så klart så er det sikkert ikke noe problem å få dagmamma!!

Men hvordan tror du det går med lesinga da?

Å kommer du til å føle at du får nok tid med ungen din?

Ikke lett å si hva du bør eller ikke,det må du nesten føle på selv!!!!

Bare kom med noen synspunkter......

Men du får ha lykke til med studiene og kanskje barn!!

Hilsen Lilli

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjenner mange studenter som synes det er helt flott å få barn under studiene. Det kommer vel litt an på hvor du skel studere. Skal du f.eks. gå på universitetet, er du mer fleksibel da enn du noen gang vil bli i fullt arbeid...Mange sier også at det å få barn gjør dem supereffektive og strukturerte (kan ikke kaste bort to timer i kantinen hvis du bare har fire timer å lese på...).

Skal du ha lån i Lånekassen, har de gode ordninger hvis du blir gravid og får barn. Les på hjemmesidene deres og forsikre deg om at du i tilfellet gjør dette på en slik måte at du får maks støtte!

Snakk gjerne med sosionomtjenesten på studiestedet også, de har peiling på mye(sjekk ev. deres sider på Universitetet i Oslos hjemmesider, her står det mye nyttig).

Lykke til uansett hvilket valg dere tar. Det går nok fint å få barn, men det er jo også mange fordeler med å vente litt, spesielt hvis du er ganske ung. Du og mannen får tid til hverandre, før dere må bruke kreftene på en tredje person og du er mye friere til å nyte det frie livet som student(once in a lifetime...).

Skjønner deg veldig godt jeg, har selv lyst på barn nå, men er kommet så langt i studiet at jeg ikke ville få noen støtte(vil være ferdig før barnet ble født). Dessuten ville jeg da ikke rukket å ha vært lenge nok i jobb til å få alle rettigheter her...Sukk, bare å smøre seg med tålmodighet.

Lykke til og klem fra meg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk barn nr.1 midtveis i et 6 års studium. Det gikk kjempebra, men det var nok en fordel at jeg var godt i gang med studiene.( Hadde fått min dose med det søte studentliv samt etablert gode stuidevaner). Nå er jeg gravid med nr. 2 i kombinasjon med jobb. Tenker ofte på hvor bekvemt det hele var første gangen ! Synøve

Skrevet

Takk for svar- vi har bestemt oss. Fra høsten av begynner vi.

• 1 måned senere...
Gjest motorrypa
Skrevet

skal si deg en ting.

det passer aldri å få et barn. det er noe man må ta seg tid til. er det ikke økonomien så er det at huset man bor i er for lite.

nei har du lyst på barn så bli gravid. skole kan du ta senere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...