Gjest Silvermist Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har brunt hår, har egentlig litt krøller, men retter det stort sett ut. Håret er slitt i tuppene, blir tørt i lengdene, mens håret på toppen/innerst mot hodebunnen blir raskt fett. Det har også tendenser til å bli flatt innerst mot hodet, og porøst i lengdene. Jeg ønsker litt volum mot hodebunnen, pleie for tuppene. Bruker stort sett butikk-produkter som Define, Sunsilk o.l. Har en hårkur fra Redken (Heavy Cream) som jeg bruker 1 gang i uken, denne er jeg sånn passe fornøyd med. Det er gjerne en vanskelig oppgave, men håper noen kan tipse meg om en bra shampo og conditioner
Caramello Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Fructis Det er den beste shampoo/balsamen synes jeg
Gjest Silvermist Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Takk for svar Men hadde mer sett for meg noen salong-merker
DDuck Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 (endret) Paul Mitchell shampoo two renser fett hår og tilfører volum, så kunne du brukt SP repair conditioner eller SP hydro conditioner i tuppene som balsam Endret 16. mars 2010 av dinedama
Gjest Silvermist Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Takk! Vet du om disse er å få billig på noen nettbutikker? Litt gniten skjønner du...
DDuck Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Du finner de nok på lookfantastic.com eller evt ebay
Gjest Silvermist Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 E-bay har jeg ikke orket å sette meg inn, i, jeg kikker på lookfantastic. Tuuuusen takk
Lykkelitenen Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 Til ditt hår vil jeg anbefale fukt fukt fukt. Stritting sliter ekstremt mye og vil naturligvis også gjøre at lengdene svært tørre. Hår med krøller er jo også naturlig tørrere og vil derfor kreve mer fuktighet. John Frieda (britisk frisørmerke) har en serie som heter Frizz ease, den har egen fuktgivende shampo, balsam og kur til krøllet hår, den vil sørge for at håret ditt får fuktigheten tilbake. Et serum eller en leave in balsam vil også gjøre håret mer medgjørelig og gi beskyttelse og fukt. Når det gjelder fet hodebunn, så er dette veldig vanlig. Tipset er å venne seg til å vaske håret skjeldnere (ca 3 ganger i uken) og spe på vask med tørrshampo. Da får man mindre fett hår og naturlig mer volum! Det krever en liten overgansfase der håret kan kjennes litt guffent ut, men tørrshampo fikser dette, og håret venner seg fort til å ikke bli vasket så ofte og ikke bli så fort fett! Pass også på å bruke varmebeskyttelse før føning og stritting!!!!!
Gjest Silvermist Skrevet 16. mars 2010 #9 Skrevet 16. mars 2010 Takk for tips John Frieda er jeg ikke så glad i, har prøvd det før. Håret mitt blir veldig fett over natten, så jeg har ikke så veldig lyst å vakse det hver 3. dag, selv om det sikkert hadde vært veldig lurt Varmebeskyttende er jeg ikke så flink til å bruke, men det har vel en sammenheng med at jeg har brukt opp den jeg hadde ikke fått somlet meg til å kjøpe ny....
Lykkelitenen Skrevet 16. mars 2010 #10 Skrevet 16. mars 2010 Varmebeskyttende har MYE å si! Om du vasker det hver dag (jeg sliter med det samme selv), så anbefaler jeg å prøve å utsette det til hver andre. Jeg har nå begynt å gni håret inn med balsam annen hver dag, i steden for shampo (En miniversjon av balsammetoden). Da lukter det friskt, det fjerner styling og det meste fettet. Håret ser ikke helt 100% nyvasket ut, men ikke langt i fra. Og så slenger jeg eventuelt i litt tørrshampo ut på dagen om det trengs... Tørrshampo om kvelden før du legger deg kan også hjelpe mye En annen serie som også er fin for fuktighet er Redken Clear moisture, ca 110kr på nett. Bare vær obs på at balsamen der ikke bør gnis inn o hodebunnen
Gjest Silvermist Skrevet 16. mars 2010 #11 Skrevet 16. mars 2010 Ok, jeg skal kjøpe meg en ny varmebeskyttende produkt... Noen anbefalinger? Kanskje jeg skal prøve med balsam annen hver dag, tror jeg kunne overlevd det Hvor får du tak i en bra tørrshampo?
Lykkelitenen Skrevet 16. mars 2010 #12 Skrevet 16. mars 2010 Jeg varierer mellom john frieda sin til stritt hår og lee stafford etter humør og hvor vidt jeg stritter eller bare føner. veldig fornøyd med begge. Til balsam bruker jeg sunsilk for volum, den gir fukt men blir ikke feit og til tørrshampo så foretrekker ejg bjørn axen sin, den er veldig drøy!
Gjest Silvermist Skrevet 17. mars 2010 #13 Skrevet 17. mars 2010 Ville dere anbefalt Joico K-PAK Reconstruct eller noe fra SP?
DDuck Skrevet 17. mars 2010 #14 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har ikke noe erfaring med K-PAK, men jobber til daglig SP, så det anbefaler jeg gjerne
Gjest Silvermist Skrevet 17. mars 2010 #15 Skrevet 17. mars 2010 Hehe jeg skjønner Tenkte jeg skulle bestille fra lookfantastic.com i dag, er jo så fantastisk mye billigere der enn i salong
Gjest Gjest_sani_* Skrevet 17. mars 2010 #16 Skrevet 17. mars 2010 joice k-pac kur anbefaller jeg. stjernekast 6 fra min side.. :-) har blondt hår som er bleket og farget hele tiden.. denne kuren gjorde at håret er mykt ikke elektrisk osv... digger den rett og slett. tror at den er kanskje billigere på strawberry (hvis ikek utsolgt) eller feelunique :-)
Gjest Silvermist Skrevet 17. mars 2010 #17 Skrevet 17. mars 2010 Takketakk Hadde noen produkter fra Joico for lenge siden, og husker jeg var veldig fornøyd Jeg kikket på SN, men de hadde ikke alle produktene jeg tenkte på der. Tror jeg bestiller fra lookfantastic.com, men lurer på om jeg bør bestille produktene ett og ett for å slippe toll og tull...
Gjest Gjest_sani_* Skrevet 17. mars 2010 #18 Skrevet 17. mars 2010 det lønner seg pga toll. men du vet at på LF har de frakt. noe som ikke de har på feelnuque. du kan sjekke de forskjellige sidene og bestille en og en produkt (under 200kr) så slipepr du mva... strawberry er veldig kjapp med levering i motsettning til LF of FU...
Gjest Gjest_Nann Skrevet 17. mars 2010 #19 Skrevet 17. mars 2010 Jeg for min del elsker Big Sexy Hair
Gjest green tea Skrevet 17. mars 2010 #20 Skrevet 17. mars 2010 et tips drop sjampoen. se noo poo på nete. eller så kan du vente en uke før du vasker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå