fru sp Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 (endret) Hva skal du ha på deg under brudekjolen? Jeg har en kjole med åpen rygg, så dette med bh er vanskelig. Har fått endel tips om ulike klistre bher . Erfaring? I kjolen min er det et korsett, tenkte å ha truse med bånd som holder opp strømpene, men ikke lett å finne. Prøvde denne (vedlagt bilde), men følte meg ikke så fin... Finner ikke andre. Ellers er alt tøy og tilbehør klaffet og klart til den store dagen Vedlegget fjrenet iht reglene om kopirett Bond, mod Endret 16. mars 2010 av Bond
Kirby Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har en kjole som er litt stor i puppeområdet, det går sikkert fint når jeg får snørt kjolen ordentlig, men spørs om jeg ikke skal jukse litt med klistrebh eller noen løse silikoninnlegg. Truse osv. har jeg ikke tenkt så mye på, men likte din ide!
brudelompen Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Nå er det en stund til jeg gifter meg, men har så vidt begynt å tenke på dette med undertøy. Kjolen min er også veldig åpen i ryggen, så vanlig BH er uaktuelt. Min erfaring med klistre-BH er at dette funker veldig greit så lenge det ikke er 25-30 grader ute. Klisteret har en tendens til å ikke virke så bra når man svetter. Men dersom du ikke skal gifte deg midt oppi den verste varmen, tror jeg ikke det skal bli noe problem. Selv har jeg såpass små bryster at jeg vurderer å bare bruke silikonputer, men får se hvordan brystpartiet på kjolen er når jeg får den. Ellers så tenker jeg stringtruse, hofteholdere og strømper. Men jeg har lurt litt på hvilken farge man bruker på strømpene, hvite eller brune?
Sofia Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Min Maggie-kjole har spiler som et korsett så jeg trenger ikke å ha BH under, noe som er fantastisk og absolutt en første gang for meg som har tunge bryster (75 E). Trodde ikke det var mulig at noe som helst skulle kunne holde dem oppe men kjolen holder alt på plass. Helt utrolig egentlig . Så jeg har bare kjøpt truse, strømper og strømpebånd. Kjøpte en superfin kremfarget blonde hipster og stayups med strømpebånd (med blå sløyfe) i samme farge. Jeg bruker aldri string så det var helt uaktuelt for meg. Min kjære er vant til å se meg i Bjørn Borg boxere så jeg tror at han vil like det jeg har valgt. Jeg hadde tenkt å gå for hofteholder og strømper men vil ha minst mulig "ball" under kjolen så da ble det noen kjempefine stayups istedenfor. Jeg var iallfall veldig fornøyd og gleder meg stort til å ha alt dette lekre på meg en hel dag. Bare en måned igjen idag!!!
lilleGrethe Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Min kjole skal syes inn godt over en størrelse, og det betyr at det er litt å fylle i pupperegionen - nå er den såpass stiv at det ikke synes om jeg ikke "fyller" alt, men jeg har kjøpt en stroppeløs bh med litt ekstra fyll i underkant - hadde den med på prøvetimen, og det virker som om det blir bra. Det er relativt lav rygg på kjolen, så de syr inn en mekanisme i kjolen som holder bh-kanten nedenfor kjolekanten bak. Det er vel bare snakk om noen få cm, men greit å ha den forsikringen at bh-en ikke sniker seg opp over kanten. Ellers har jeg kjøpt en stringtruse med ganske bred blondekant - den matcher til bh-en, og ser delikat ut, så jeg er veldig fornøyd. Jeg er usikker på strømpefronten - det kan jo fort bli varmt med strømpebukser eller stayups i juli, men deter vel best for føttene om de slipper å være barbent i skoene? Regner med at det blir stayups på meg, men må tenke litt på det. Ellers så jeg en god idé til å få med "something blue" uten at det synes. Et underskjørt jeg så i brudesalongen hadde en blå sløyfe i silkebånd festet på. Så den idéen har jeg tenkt å kopiere. Har kjøpt litt blått bånd på en hobbybutikk, og skal sy det på når jeg får underskjørtet.
addict Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Jeg kan se for meg at hvis kjolen har tyllskjørt så kan dette gnisse ganske på rumpeballene om man har stringtruse? Mener at jeg leste det en plass.. Bare en liten observasjon til ettertanke Mulig jeg tar helt feil!
lilleGrethe Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Jeg kan se for meg at hvis kjolen har tyllskjørt så kan dette gnisse ganske på rumpeballene om man har stringtruse? Mener at jeg leste det en plass.. Bare en liten observasjon til ettertanke Mulig jeg tar helt feil! Det kommer nok litt an på tyllen. Hvis det er hard/grov tyll, så er nok dette riktig. Men det er vel sjelden at tyllen starter så høyt oppe som rompa? Underskjørtet mitt har ihvertfall en ganske bred kant øverst som går over rompa og hoftene - der skal det ikke stå noe ut, så jeg regner med at det går greit.
Sunshine Skrevet 18. mars 2010 #8 Skrevet 18. mars 2010 Jeg vurderer å bare ha truse. En rød (som min forlovede synes er veldig fint), eller kanskje blå? Maggiekjolen holder godt på brystene, men jeg må teste om de kanskje faller ut når jeg danser og slikt. I såfall må jeg finne en stroppeløs BH eller torselett jeg kan bruke. Jeg skal ikke ha strømper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå