Gjest Muppi Skrevet 11. september 2003 #1 Skrevet 11. september 2003 Til alle dere som skal gifte dere neste vår sommer. Har lagt merke til att alle, inkludert meg selv mener VI såklart ikke kommer til å bli bridezillas. Men, dette sier vi jo nesten ett år før vi skal gifte oss!!!Såklart er vi rolige nå, men hvordan kan vi egentlig vite att vi ikke kommer til å bli helt gale bridezillas??Det er da ingen som planlegger det......Man kan vell ikke skryte 10 måneder i forveien om att "jeg er helt rolig"....... bare en liten tanke jeg hadde. Hva tror dere?
yenoh Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Jeg er riktignok et godt stykke unna alteret selv, men jeg er enig med deg. Noen garanti har man aldri. Men det går jo an å håpe at man ikke blir det? :kgblunk:
Arkana Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Jeg kan i allefall garantere at jeg ikke blir noen bridezilla, det er bare ikke slik jeg er. Jeg synes også det vises i at vi skal ha et lite bryllup, hvor det viktigste er at vi blir gift og har en fantastisk dag med den nærmeste familien, som er de viktigste personene i livene våre. Dermed har vi allerede fjernet veldig mange av de elementene som bridezillaene ofte henger seg opp i. Detaljene er uvesentlige for oss.
miss77 Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Ut fra egne erfaringer så har det nok lett for å dukke op noen bridezillas-tendenser når det nærmer seg Tok ting forholdsvis med ro til i våres, men iveren har i perioder vært stor nå i sommer. Har heldigvis KG, slik at jeg får utløp for det verste, og tror jeg har klart å la være og plage omgivelsene alt for mye Litt bryllupssnakk blir det jo til venner, familie og på jobb, men det er faktisk de rundt som spør og graver mest.
Gjest gjesta Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 Definer en bridezilla da? Det er jo vanskelig å si at man ikke skal bli det når det er forskjellig hva folk mener er en bridezilla. Men det jeg vet jeg ikke kommer til å gjøre er å bestemme hva gjestene skal ha på seg i bryllupet, eller klikke hvis noe går galt. Men jeg kommer sikkert likevel til å bli dritstressa før bryllupet av redsel for at noe skal gå galt. Får ihvertfall prøve å være så rolig som mulig og ikke la det gå utover forlovede og de som hjelper til.
*Emma* Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Mulig andre vil kvalifisere meg som en bridezilla etterhvert men det jeg mener m bridezilla (ala de amerikanske damene jeg har sett på TV) sånn vet jeg at jeg aldri blir..det er bare ikke meg...
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #7 Skrevet 25. juli 2006 Jeg har gifta meg, så jeg kan svare med god samvittighet! Jeg trodde aldr jeg skulle bli bridezilla, og ikke ble jeg det heller. Jeg har aldri vært opphengt i detaljer, og både jeg og mannen var mest opptatt av at vi og gjesten eskulle ha en fin dag, god mat, godt selskap og en hyggelig fest. Det fikk vi! Hvis man ikke henger seg opp i alle smådetaljer som det går an å henge seg opp i, er det størst sannsynlighet for at det blir vellykka. Jo flere detaljer og småting som MÅ stemme, jo flere muligheter er det for at noe skal skjære seg!
Malama Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Tror jeg fint er istand til å bli litt "bridezilla" jeg. Ikke sånn amerikansk, men sånn "detaljstressa". Redd for at vi har glemt alt mulig, avhengig av 15 ulike lister jeg kan dobbeltsjekke... Og, så har det seg sånn da; Jeg ELSKER å planlegge. Det er nesten 11 måneder til bryllupet, og jeg storkoser meg me ver en eneste detalj allerede. Ja, jeg VIL bli litt "bridezilla" jeg, derdom det betyr "å gå helt opp ialt som har med bryllupet å gjøre". Jeg skal bare gifte meg en gang (håper jeg). Det er EN gang jeg får muligheten til å gjøre dette.Og jeg vil nyte hvert et sekund av det. Virkelig kose meg me planlegging. Med detaljer, og med store linjer. Kose meg med hvert sekund av det. La meg begraves i planer innimellom og nyyyyyyyte det. så, kall meg bridezilla den som vil. Det er 11 måneder til bryllupet og jeg er rolig enda, javisst, men likevel, hodet flyter over av tanker og planer, og jeg nyter det
Woodnymph Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 Vel, jeg skal gifte meg om litt over en uke, og både kjæresten og jeg er litt kontrollfriker, det vil si vi har lange lister og bruker mye tid på planlegging. Vi har vært sammen om dette siden dag 1, og begge ønsker et stort bryllup med familie og venner som betyr noe for oss. På den annen side har jeg ganske enkelt overlatt til florist å plukke ut blomster, restauranten å pynte bordene, frisøren å velge frisyre etc. Dette kan de mye bedre enn meg! Så lenge de har bilde av kjolen og en stoffprøve er det mye bedre å overlate saken til dem - da blir ofte resultatet bedre. Brudepikene mine - som er voksne - har selv samarbeidet om å finne like kjoler. De blir nydelige. Svigermor pynter kirken uten videre innblanding. Jeg tror det viktigste verktøyet for å unngå å bli Bridezilla er å ha orden i sysakene i god tid på forhånd! Det er ufattelig mye å tenke på om man er detaljorientert eller ikke. Det verste er i grunn at alle er så opptatt av å snakke med deg om du ikke gruer deg etc. Man tenker liksom..."Burde jeg det?" -og så blir man stressa!
Netten Skrevet 26. juli 2006 #10 Skrevet 26. juli 2006 Før bryllupet hadde jeg litt Bridezilla-tendenser, men nå synes jeg bare det er morsomt å se tilbake på! Er ganske gøy å lese i dette forumet nå, og se hvor mye folk styrer på for at dagen skal bli perfekt! Gjorde akkurat det samme selv!
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #11 Skrevet 26. juli 2006 Jeg ble, heldigvis, ikke bridezilla. Fikk til og med spørsmål av veldig mange om hvordan jeg klarte å være så rolig. Og frisøren hadde aldri sett en roligere brud De som blir Bridezillas er vel bare så opptatt av at dagen skal bli perfekt, så de tar litt av. Og de glemmer å fokusere på at dagen skal være fin for alle, ikke bare for bruden. For meg virker det som om de fleste inne på dette forumet er veldig opptatt av gjestene sine, og er opphengt i hvordan de skal gjøre dagen perfekt for alle. Da er de i mine øyne ikke bridezilla på samme måte som i de amerikanske seriene.
Susan Sto Helit Skrevet 26. juli 2006 #12 Skrevet 26. juli 2006 Nå er vel egentlig ikke denne tråden til meg, siden jeg gifter meg i år... Men jeg svarer likevel jeg. Jeg trodde jeg skulle klare å holde meg langt unna å bli bridezilla. Og nå noen dager før, føler jeg egentlig at jeg har klart det. Joda, jeg er litt opphengt i detaljer for tida. (Som at alt og alle må være på plass til riktig tid på rett sted. ) Jeg snakker nok nesten bare bryllup til de som er involvert i dette, MEN, de jeg ikke trenger å involvere, som gode venninner, får beskjed om at alt er fint, og at det jeg har igjen, vil de ikke merke om jeg ikke får gjort eller ikke. Det hender nemlig jeg passer på å løfte blikket litt, og se hvilke ting som er viktige ved bryllupet. Og de tingene, de ordnet jeg for LEEENGE siden! Det som gjenstår er småpirk. Småting som kanskje kan gjøre dagen ennå litt bedre for gjester og de som faktisk skal hjelpe oss litt! Ett tegn på hvor lite bridezilla jeg egentlig er, føler jeg at følgende gir: Jeg jobber til og med i morgen, og bryllupet er på lørdag. Dermed overlater jeg til min kjære å ordne alt som må ordnes, og stoler på at det blir gjort på en tilfredstillende måte!
Malama Skrevet 26. juli 2006 #13 Skrevet 26. juli 2006 Ett tegn på hvor lite bridezilla jeg egentlig er, føler jeg at følgende gir: Jeg jobber til og med i morgen, og bryllupet er på lørdag. Dermed overlater jeg til min kjære å ordne alt som må ordnes, og stoler på at det blir gjort på en tilfredstillende måte! ← Og da er vel jeg definitvt bridezilla da, som planlegger at vi begge skal ha ferie, bare MÅ ha ferie, den siste uka. til mitt forsvar: Hvordan skal vi ellers få orden på alt, når vi bor 35 mil unna kirka? Vi skal jo om ikke annet på generalprøve torsdagen før vielsen, og da må vi har vår "samtale med presten"også, for vi har dessverre ikke mulighet til å delta på samlingene de arrangerer i forkant, nettopp pga disse 35 milene... Også tror jeg ikke min kjære ville væremye fornøyd om han hadde ansvaret de siste dagene, han anser dette med planlegging som min jobb. Og jeg ER nok for mye bridezilla til å tørre å overlate pynting av lokale, kontroll av avtaler, etc til ham, allerede nå innser jeg det ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå