Gå til innhold

Har alle på KG psykiske eller fysiske diagnoser?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har alle her på KG psykiske eller fysiske diagnoser...?

Virker sånn! Dette blir stadig nevnt i innlegg..

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet

Jeg tror mange på KG selvdiagnoserer seg selv.

Skrevet

Det har ikke jeg inntrykk av.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, men mange som HAR har også tid til å sitte på KG i arbeidstida. :) Så kanskje det derfor er litt overvekt av "diagnoser" tidvis?

Samt at når man har noe å slite med, så hjelper det å snakke om det med andre!

Gjest Gjest_tja_*
Skrevet

Det kommer nok an på hvilke tråder du leser, jeg føler at det kun er i tråder hvor det er relevant med diagnoser at folk forteller at de har psykiske diagnoser. F.eks. tråder som handler om uførhet, jobbe/ikke jobbe og hvorfor jobbe/ikke jobbe.

En annen ting er at det idag er mer åpenhet om psykiske plager så det er ikke så vanskelig å åpne seg og fortelle om det lenger.

Skrevet

Jeg tror nok veldig mange har det, ja. Jeg har et par diagnoser selv også. Det som før i tiden ble sett på som "å ha litt kranglete rygg" eller "være lat og uten tiltakslyst" har i dag fått finere og mer spesifikke navn, men problemene er de samme som før. I mange tilfeller er dette flott og positivt, mens i andre tilfeller kan det lett bli unnskyldninger for å unngå ting man egentlig kunne klart.

Skrevet

Det har aldri jeg lagt merke til, annet enn i tråder hvor sykefravær tas opp og hvor folk føler de må forsvare seg.

Gjest Spinell
Skrevet
Det har aldri jeg lagt merke til, annet enn i tråder hvor sykefravær tas opp og hvor folk føler de må forsvare seg.

...og i bryllupstråder der det er snakk om bordsettingen og at par ikke blir plassert sammen, eller at det er skikk og bruk at forloveren holder tale. Da er det mange som har sosial angst, da.

Skrevet

Har også et inntrykk av at det er ganske tett mellom diagnosene her på KG. Men dette kan like gjerne være fordi det er lettere å være åpen om slike ting anonymt på nettet enn ute i det virkelige liv, så derfor er det ikke sikkert at det statistisk sett er så voldsomt mange flere syke her.

Skrevet
...og i bryllupstråder der det er snakk om bordsettingen og at par ikke blir plassert sammen, eller at det er skikk og bruk at forloveren holder tale. Da er det mange som har sosial angst, da.

:skratte::jepp:

Skrevet

vel, noen og enhver kan jo få psykiske lidelser av disse bryllupstrådene da...

Gjest pastablasta
Skrevet
Har også et inntrykk av at det er ganske tett mellom diagnosene her på KG. Men dette kan like gjerne være fordi det er lettere å være åpen om slike ting anonymt på nettet enn ute i det virkelige liv, så derfor er det ikke sikkert at det statistisk sett er så voldsomt mange flere syke her.

Er litt usikker på om brukerne på kg er ett representativt utvalg av befolkningen. De som "henger" her vil jo på en måte velge ut seg selv, og da blir det kanskje litt skjevt, av forskjellige grunner.

Om DET skal ha noe å si for om det er flere med psykiske diagnoser/psykiske problemer som frekventerer dette forum, se det aner jeg lite om.. :)

Gjest pastablasta
Skrevet
Er litt usikker på om brukerne på kg er ett representativt utvalg av befolkningen. De som "henger" her vil jo på en måte velge ut seg selv, og da blir det kanskje litt skjevt, av forskjellige grunner.

Om DET skal ha noe å si for om det er flere med psykiske diagnoser/psykiske problemer som frekventerer dette forum, se det aner jeg lite om.. :)

..eller fysiske plager (så ikke tittelen på tråden før nå)

Skrevet

Jo, det er vel heller tvilsomt om brukerene her skulle tilsvare et representativt utvalg, men det var heller ikke poenget mitt. Mulig jeg formulerte meg litt klønete.

Skrevet

Det er nok heller det at man husker det når det nevnes, og man skriver det jo bare når det er relevant. Det er jo ingen som skriver at de IKKE har diagnoser (unntatt i denne tråden, da).

Jeg har forøvrig ingen diagnoser.

Gjest Gjest
Skrevet

:ler: :ler:

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Ja, det kan jeg til tider være enig i.

Ellers er det vel, som en annen også nevnte, trolig slik at diagnoser nevnes i de trådene der dette er naturlig å ta opp, og at det derfor kan virke som det er en overopphoping av sykdom her inne. Det virker litt sært, og trolig mot sin hensikt, å presisere at en er frisk i enhver tråd en svarer i ;)

Endret av Spinell
Gjest Gjest
Skrevet
Det er nok heller det at man husker det når det nevnes, og man skriver det jo bare når det er relevant. Det er jo ingen som skriver at de IKKE har diagnoser (unntatt i denne tråden, da).

Jeg har forøvrig ingen diagnoser.

Tror det er en overvekt av folk med diagnoser her? :)

Skrevet
Tror det er en overvekt av folk med diagnoser her? :)

Gjør du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...