Gå til innhold

Når slutte med flaske? og når med tutekopp?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg tenker i fht tannstilling (ble inspirert av en annen tråd her om tenner)

Når bør barna slutte helt med tåteflaske og tutekopp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Er vel opp til hver enkelt det. Men jeg lot de få beholde både smokken og flasken så lenge de selv ville. Barna slutter selv når de er klare for det. Tror ikke tannstillingen vil ødelegges ved bare bruk av flaske. Kan nok være verre med heftig bruk av smokken. Men jeg tenker at den kosen må de ha så lenge behovet er der :popcorn:

Vet at sikkert mange er uenige her men... Hehe :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Barnet bør mestre å drikke av glass før du tar i fra dem flaske eller tutekoppen.

Flaske kan det være fint å ha i hus når barna er syke så dem får i seg nok drikke.

Skrevet (endret)

begge mine sluttet med flaske/tutekopp ved måltider når de var ca 1 år.

Men flasken beholdt de lengre, slik at de hadde tilgang på vann hele dagen - uten at jeg måtte fylle glassene annet hvert minutt..

Sluttet med flasken ved 2, 2,5 års alder..

Minste er når litt over 3 og kan fortsatt få flaske hvis han er syk, har mareritt og er "hysterisk".. Blir mindre søl med flaske enn med glass så de er jo praktiske innimellom..

en liten endring - de sluttet med tåteflaske da de var ca 8 mnd, fra da av brukte de bare avent flasker med sånn hard tupp "sølefrie"

Endret av Leanne
Gjest Vilma
Skrevet

Mine sluttet med flaske når de var ett. Da gikk de over til glass og tutekopp.

Skrevet

Jeg gir mine tvillinger både flaske og tutekopp for tiden, de er ni måneder. De drikker fint av tutekoppene nå, men foretrekker kanskje flaskene foreløpig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...