Gå til innhold

Frieri..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest PrinsesseGullhår

Som den evige romantiker jeg er så elsker jeg å høre om andres frierier..

enten de er over romantiske eller mer hverdagslige, det beste er å høre hvordan den kommende brud/brudgom beskriver det!

Nå er det en del nye brides-to-be her, og det hadde vært morsomt å høre hvordan dere ble fridd til eller hvordan dere fridde selv. Dette gjelder også de litt "eldre" brukerne og, men dere er kanskje litt lei av å fortelle skrive.. ? Eller ikke?

Fortell, da..

:hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På vår 7.måneders dag, og min bursdag kom jeg hjem fra jobb. Min kjære ba meg om å ta ett langt bad, og ikke komme ut fra soverommet før kl 1800. Han ba meg om å pynte meg litt. Kl 1800 kom jeg ut av rommet. Hele leiligheten var mørk og det gikk en lang sti av stearinlys og røde roser gjennom gangen og inn i stuen. Der inne hadde han tent masse stearinlys og dekket opp gave bord, og hvitvin. Jeg åpnet gaver fra ham, så sa han han måtte hente en. Ett lite håp tentes i meg. Så kom han tilbake og gikk ned på kne foran stolen jeg satt. Han hadde 10 røde roser i hånden og i den andre hadde han skrevet noe. Han ga meg en og en rose og for hver rose han ga meg leste han opp en grunn hvorfor han elsket meg. På den tiende rosen leste han, "fordi jeg elsker deg, og vil leve resten av livet med deg. Vil du gifte deg med meg?"!!Så rakte han meg en boks med en diiiiger diamantring. Jeg sa såklart!!!Han satte ringen på min finger og vi gråt begge to!!!Det skal også sies att han allerede hadde spurt min far på forhånd........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å ødelegge litt av stemningen her... Det finnes så masse tidligere tråder om dette, bare søk litt så skal dere se.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er historien fra vårt frieri:

Da vi våknet opp 1.juledag var det bare en av oss som visste at dette ville bli en helt spesiell dag…

Vi hadde bestemt oss for å feire julen sammen med foreldrene til min samboer. Vi hadde gledet oss lenge til denne julen og vi så fram til å komme bort noen dager. Siden de bor i nord-Norge og vi på østlandet, gledet vi oss til en skikkelig hvit jul. Vi koset oss virkelig dagene før julaften. Julestemningen kom stadig sigende innover oss, og da julaften endelig kom var alle i skikkelig god stemning. Dagen gikk som julaftener flest. Disneytegnefilmene surret på skjermen, lukten av lutefisk fylte huset og pyntede mennesker gledet seg til den gode middagen. Etter timer med middag og gaveåpning roet alt seg. Det hadde atter en gang vært en koselig julaften, og før vi sovnet om kvelden sa samboeren min forsiktig ”1.juledag er også en spesiell dag.”. Jeg rakk så vidt å svare ”Ja” før jeg sovnet.

Da vi våknet neste dag pyntet min kjære seg fint. Selv har vi ingen tradisjoner med å pynte oss så veldig 1.juledag, men høflig som jeg er ville jeg følge hans families skikker. Vi nøt en lang og god frokost hvor vi snakket om gårsdagen og alle inntrykkene. Vi gikk alle mette fra bordet etter å ha spist masser av hjemmelaget kjøttrull og sursild. Etter frokosten ber samboeren min meg om å bli med inn på badet. Han viser frem en flekk på skjorten sin og huffer seg over at han har klart å søle på seg. Siden jeg liker å være en liten husmor trøster jeg ham med at jeg selvsagt skal vaske skjorten når vi kommer hjem. I det jeg tar en grundig titt på flekken, kjenner jeg handene hans rundt meg mens han ser meg i øynene og sier ”Du vet du gjør meg lykkelig?”. Jeg smiler fornøyd og sier ”Selvsagt vet jeg det.” Før jeg vet ordet av det sitter han på kne med to nydelige gullringer foran meg. Jeg klarer ikke helt å fatte situasjonen før han faktisk sier ”Vil du gifte deg med meg?”. Uten at jeg selv vet om det har jeg fått et måpende uttrykk som får samboeren min til å le litt av meg. Uten at jeg klarer å styre meg begynner tårene å renne mens jeg får stotret frem et bestemt ”Ja”. For meg har situasjonen ennå ikke helt gått opp, men med gledestårene strømmende nedover kinnene skjønner jeg sakte, men sikkert at foran meg står mannen som faktisk skal bli min ektemann. Da han setter ringen på fingeren min skjelver jeg litt, mens ennå flere gledestårer strømmer nedover kinnene mine. Aldri før har jeg vært så lykkelig som i akkurat dette øyeblikket og aldri før har jeg vært så sikker på at dette er mannen jeg ønsker å dele resten av livet mitt med.

Etter mange minutter med både tårer og latter, kan vi dele nyheten med andre. Vi viser stolt frem ringene som min kjære i hemmelighet hadde fått kjøpt og gravert, og etter bare noen minutter er vi i gang med å planlegge brylluppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å ødelegge litt av stemningen her... Det finnes så masse tidligere tråder om dette' date=' bare søk litt så skal dere se.... :blunke:[/quote']

Jeg tror jeg har lest nesten alle de andre traadene, men det er jo en stund siden det har vaert traad her naa.. saa kanskje det er noen ny-tile-fridde som vil fortelle, eller saa synes jeg det er koselig aa lese om frieriene jeg har lest om foer ogsaa, jeg..

PrinsesseGullhår som nå har blitt medlem og skrevet sitt første innlegg..

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tex,

vi er faktisk endel nye her også....har også lest mange gamle tråder men det blir jo ikke det samme.Dere nye kan jo slenge dere på her, så starter vi en ny tråd!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...