Gå til innhold

Hun var utro og han slo til henne

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_karoline_*
Skrevet

Venninna mi sa hun hadde hatt en affære og ha slo til henne i ansiktet.

Hadde har rett til dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Nei, selvfølgelig hadde han ikke det. Fysisk vold er aldri greit!

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Bare med knyttneven, flat hånd er ikke tillatt.

Endret av Scorpina
Skrevet

Nei, det er ikke greit å slå, uansett!

Men på den annen side så er utroskap et slag i trynet det og...

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, han hadde ikke rett til dette.

Og det hadde vært like galt hvis han var utro og hun var den som slo.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Rett eller ikkje, kan ikkje si annet enn at det fortjente ho nok.

Endret av Syrin_Ulven
Skrevet
Bare med knyttneven, flat hånd er ikke tillatt. Slutt å trolle, du vet inderlig godt svaret på dette selv!

Nei dette vet jeg faktisk ikek svaret på selv. Om du ikke har ordentlig svar så forelsår jeg at du gir faen i å svare id et hele tatt og heller går tilbake til din bifile eksistens.

Gjest Mannemann
Skrevet

Fytti h*lvete!

Det er ikke tvil om at kvinner er noen forbanna hyklere!

Hadde teksten vært "Han var utro, og hun slo til han i trynet. Var dette riktig?" hadde samtlige svarene vært "JA FOR FAEN!!! JÆVLA MENN ER NOEN GRISER!!! SKULLE VÆRT KASTRERT!!! HUN VAR ALTFOR SNILL!!!"

..

Ta dere sammen!

Selvfølgelig var det RETT av mannen å klabbe til kjerringa! Hadde jeg funnet ut av dama mi var utro hadde jeg banka henne i trynet, nikka henne ned og sparka litt på hun før jeg hadde slept henne ut av huset og på skikkelig dramaqueen vis kastet ut tingene hennes ut av døra!

Og til informasjon har jeg aldri lagt en vond hånd på kjerringa, bare dyttet henne ned i sofaen ved en anledning (hun var sur fordi jeg måtte gjøre skolearbeid i stedet for å henge med hun, endte med krangel og at hun klabbet til meg i trynet i forkant av dette).

Gjest MikeWaters
Skrevet
Om du ikke har ordentlig svar så forelsår jeg at du gir faen i å svare id et hele tatt og heller går tilbake til din bifile eksistens.

OK :)

Skrevet (endret)

Karoline

Det er straffbart å slå, men utroskap er muligens formildende omstendigheter. Jeg kjenner ikke til strafferammene, og skadeomfanget har nok noe å si.

Jeg blir ikke ovverasket om en dom blir noen timers samfunnstjenste.

Utroskap er en mer alvorlig handling, men jeg tror ikke det er straffbart.

Begge handlinger straffes internt i paret med utrygghet og kjærlighetstap. Hvis dama er utro en gang til , så vil hun garantert holde tett. Når man slår pga av noe man blir fortalt, så sikrer man at slike fortellinger ikke gjentar seg.

Jeg tror de kommer til å gå fra hverandre.

Mannen er småkriminell, dama er ikke kriminell, men begår mer alvorlige handlinger. Men mannen hadde neppe blitt småkriminell dersom han ikke hadde blitt provosert på en veldig tøff måte.

Endret av I Grosny
Gjest mireia
Skrevet

Å slå er galt, men avhengig av med mindre han slo ekstremt hardt (brakk hun noe? mistet tenner? diger blåveis i ukesvis?) tror jeg nok ikke han vil bli straffet for ett slag, etter en slik provokasjon. Og om dette skjedde med et vennepar av meg, så ville jeg nok (dessverre?) tatt mannens side her og ansett hennes handling som verre enn hans.

Derimot synes jeg virkelig de bør gå fra hverandre, han bør ikke akseptere utroskap og hun bør ikke akseptere vold.

Gjest kvinnsen
Skrevet
Fytti h*lvete!

Hadde teksten vært "Han var utro, og hun slo til han i trynet. Var dette riktig?" hadde samtlige svarene vært "JA FOR FAEN!!! JÆVLA MENN ER NOEN GRISER!!! SKULLE VÆRT KASTRERT!!! HUN VAR ALTFOR SNILL!!!"

..

Ta dere sammen!

Selvfølgelig var det RETT av mannen å klabbe til kjerringa! Hadde jeg funnet ut av dama mi var utro hadde jeg banka henne i trynet, nikka henne ned og sparka litt på hun før jeg hadde slept henne ut av huset og på skikkelig dramaqueen vis kastet ut tingene hennes ut av døra!

Og til informasjon har jeg aldri lagt en vond hånd på kjerringa, bare dyttet henne ned i sofaen ved en anledning (hun var sur fordi jeg måtte gjøre skolearbeid i stedet for å henge med hun, endte med krangel og at hun klabbet til meg i trynet i forkant av dette).

Nei, jeg er ingen hykler. Jeg godtar ikke vold i noen sammenheng, unntatt selvforsvar og for å beskytte familien og andre uskyldige.

Jeg kan godt forstå at han ble forbannet, det hadde også jeg blitt. Men jeg ville ikke slått, og jeg godtar ikke vold. Jeg liker ikke å bli satt i en bås jeg ikke kjenner meg igjen i.

Skrevet
Venninna mi sa hun hadde hatt en affære og ha slo til henne i ansiktet.

Hadde har rett til dette?

Jeg har opplevddet her, tok utrolig mye for at jeg ikke slo henne ned, det gikk desverre utover en dør som endte med et stort knyttnevehull i stedet. Jeg gikk, har ikke snakket med henne. Det var 5 år siden. Har han rett.... nei, fortjente hun det... ja

Gjest orkan
Skrevet
Fytti h*lvete!

..

Ta dere sammen!

Wow. Glad jeg ikke er "kjerringen" din :)

Over til rett topic igjen.

Klart det ikke var "rett". Vold er aldri riktig.

Skrevet

Det er ikke lov, men hun fortjente det sikkert..

Gjest Huffsa
Skrevet

Syntes ikke han har rett i å slå henne, men fullt forståelig og veldig fortjent.

Hadde typen sagt han hadde vært utro ville jeg nok reagert med et knyttneveslag i trynet før jeg hadde sparket han ut døra.

Gjest Gjest
Skrevet

She had it coming long way. Utroskap er da mye verre enn å bli lappet til.

Gjest trolala
Skrevet (endret)

Mannen min var utro, men jeg slo han ikke for det. Ble utrolig skuffa og forbannet og knust, men slo ikke. Vold er for meg uakseptabelt, selv om jeg forstår følelsene bak handlingen.

Endret av Scorpina
Gjest orkan
Skrevet (endret)

Bare fordi han ikke hadde slått til meg om jeg hadde vært utro betyr det ikke at han hadde "krøpet bort med halen mellom bena".

Er det liksom det som er alternativene? Enten så slår man, eller så kryper man bort med halen mellom bena. Trodde verden var mer nyansert enn som så :ler:

Endret av orkan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...