Gå til innhold

Klåfingra unge på snart 2

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har en sønn på 21 mnd som er så utrolig klåfingra. Alt dreier seg om å ta ting som er på bord, i hyller eller skuffer. Egne leker er liksom ikke så interessante. Vi er konsekvente og sier nei, bærer han vekk/avleder, men det er så fryktelig slitsomt. Det føles som denne perioden har vart i evigheter!!

Har venner med barn på samme alder, og de er liksom ferdig med det stadiet nå. Min gutt er helt rå, og liksom bare interessert i ting som er rundt omkring.

Når er det vanlig at dette begynner å roe seg? Tips til måter å håndtere det litt mer effektivt på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke helt over enda, nei. Jeg kunne vel ikke helt stole på at sønnen min ikke plutselig rev ut alt fra hyller før han var godt over 2.

Hvis ungene kjeder seg litt, så er det gøy å få mamma til å løpe..... Man må nok bare sette seg ned med dem og bygge litt duplo, klosser, lese, legge puslespill eller andre aktiviteter for å avlede fra hyllene... De slutter med det gradvis, men du må kanskje forvente en god del måneder til med klåfingret unge i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...