Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er en gift kvinne med barn, som for tiden vurderer ekteskapet mitt nærmest daglig.

På den ene siden har jeg 1000 grunner for å gå, på den andre siden har jeg minst like mange grunner for å bli. Forskjellen er om jeg skal ta hensyn til meg eller alle andre...

Problemet med ekteskapet mitt er at mine interesser på ingen måte blir ivaretatt - jeg føler meg overhodet ikke elsket :(

Følelsen av å ikke være elsket har nå fått meg til å blir mer og mer likegyldig til mannen jeg er gift med.

Vi har det bra som venner og fungerer fint som en familie. Men jeg blir ikke sett som den jeg er, og det går snart på nervene løs for min del.

Aldri har jeg fått en impulsiv klem av mannen min, aldri har han sagt at han elsker meg, ei heller at han er glad i meg. Intimitet er ensbetydene med sex. Ligger det ikke sex i luften får jeg ingen sengevarme fra den kanten :(

Jeg har hatt store problemer de siste årene, uten at han hverken har åpnet for å snakke sammen om tingene, eller at han har gitt meg en skulder å gråte på.

Jeg kan snakke i timevis TIL han, men ikke MED han....

Nå har jeg gitt opp. Tidligere har jeg oversett disse tingene, og vært den som var raus med kompliment og kjærtegn - i håp om å få noe impulsivt tilbake. Så bestemte jeg meg for å slutte og gi uten å få, og da raknet ting fort....

Oftere og oftere tar jeg meg i å ønske meg tilbake til singeltilværelsen :(

Jeg er glad i han og han er på alle måter snill, men skal jeg leve resten av livet med en mann som ikke klarer å formidle kjærlighet til meg? Skal jeg måtte leve resten av livet med en følelse av avvisning fra den jeg er gift med?

Dette er forferdelig vanskelig og forklare... hadde han slått meg kunne jeg spasert ut av huset som "vinneren" og alle hadde forstått hvorfor jeg gikk. Går jeg nå, vil ingen forstå og alle vil dømme meg for å ødelegge familieidyllen :(

Jeg ser ikke for meg at terapi kan gjøre dette så mye bedre. Om jeg må fortelle han at jeg trenger et oppriktig og ærlig kompliment av og til, eller kanskje en impulsiv klem, så vil jo ærligheten i disse tingene forsvinne, og da kan han lik så godt la det være.

Til de som lurer: Ja, jeg har prøvd å fortelle han hva jeg trenger, uten at det har gjort noen forskjell :(

Finnes det noen som har erfaringer med å få ut av et "perfekt" ekteskap?

Jeg er så utrolig i tvil om hva som er rett for meg nå.... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt til han alt det du har skrevet her nå?

Skrevet
Aldri har jeg fått en impulsiv klem av mannen min, aldri har han sagt at han elsker meg, ei heller at han er glad i meg. Intimitet er ensbetydene med sex. Ligger det ikke sex i luften får jeg ingen sengevarme fra den kanten :(

Sex er varme og kjærlighet. For oss mannfolka så er det kos i høyeste potens, hvis du sammenligner sex med en klem, så er det egentlig supernær både utapå og inni klem.

Så gubben din er ikke helt borte når det gjelder kjærtegn.

Jeg ser at du er i krise, og jeg tror dere skal ta samlivskurs.

Du må si at du trenger å bli tatt på i tide og utide. Og at du har behov for vakre ord. Han kan lett trene seg opp til å si vakre ord. Det handler om å skifte fokus. Hvis han prøver å lete etter positive ting med deg, så kan han finne de, og når han finner det, så må han si det.

Gjest gjest-jente
Skrevet
Sex er varme og kjærlighet. For oss mannfolka så er det kos i høyeste potens, hvis du sammenligner sex med en klem, så er det egentlig supernær både utapå og inni klem.

Du må si at du trenger å bli tatt på i tide og utide. Og at du har behov for vakre ord. Han kan lett trene seg opp til å si vakre ord. Det handler om å skifte fokus. Hvis han prøver å lete etter positive ting med deg, så kan han finne de, og når han finner det, så må han si det.

Dette var et veldig godt svar

helt enig med deg i det du skriver her

Så fra meg og: prøv dette!

Ikke gi opp før ........

Skrevet

Viser han at han bryr seg på andre måter? For eksempel ved å gjøre ting for deg?

Mennesker viser kjærlighet på forskjellige måter, kanskje hans måte er en annen enn din?

Det at du ikke kan snakke MED ham, og ikke få støtte i tunge tider hadde derimot vært en dealbreaker for meg...

Lykke til videre :klemmer:

Skrevet (endret)

Godt mulig, men når man ikke får andre kjærtegn enn sex, så sier det meg at i det tilfellet så er sex, sex. Hvis det er sex med kjærlighet så skulle han ønske å holde rundt henne etterpå, ligge inntil henne når de ikke kan ha sex osv. Det skal ikke være helt tørt, og at eneste tiden de er borti hverandre, er når de har sex. Det blir litt som "friends with benifits", for min del. JEG trenger i alle fall mye mer.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Kanskje en brutal anmodning, men hva med å flytte ut?

Rett & slett!

Noen ganger trenger man en "vekker".. og om du flytter ut får mannen din iallefall kjenne på hvordan det er å miste deg..

Det må være tungt å bruke mye energi hver dag på om du skal, eller ikke skal.. elsker nok, eller elsker litt..

Kan, kan ikke.. osv osv.

Legg de tankene bort.

Snakk med ham en gang for alle. Vis han innlegget ditt herifra eller si mye av det samme..

Si du vil ha en plan på endring.. se fremskritt.. og bli mer happy, både inni og utenpå.

Hvis han vil være med å samarbeide.. jobbe og få dere til å gå rundt, kjenner du på om du da vil dette..og gjør det du må gjøre!

Det er ikke lett.

Jeg mener ikke å la det høres ut som det.

Det skal ikke være lett heller..

-men det er nødvendig å være mest lykkelig her i livet..

Det er altfor kort til å ikke kjenne gode følelser:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...