Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og venninan mi dro til syden sammen etter at hun hadde ønsket at vil skulle det. Hun heia det opp og sa at hun gledet seg noe så villt og at alt skulle bli så utrolig bra der nede. Hun snakket ikke om annet, og jeg tenkte at dette kom til å bli en bra tur.

Vi dro dit og det er et typisk festested for unge folk, som syden vanligvis er. Jeg elsker fest og kan feste dag og natt, hun er litt mer "jeg kan ta meg en fest men ikke så mye som deg" type person. Men i forkanten så hadde hun sagt at vi skulle feste og ha det gøy og at hun nesten ikke ble fyllesjuk der nede.

Men når vi kom ned dit, så skiftet hun helt personlighet omtrent ang hva hun hadde sagt vi skulle.(ja hun her til tider deprimert og har en slik personlighet som går høyt opp og plutselig raser ned og blir deprimert)Hun ble stille, innesluttet, gråt for ingenting, ville bare være inne på hotellrommet og lese bok. Når vi først var ute om kvelden så ville hun inn opp og legge seg når klokka var 22.00. Og der satt jeg, gira, i et nytt land, skikkelig festhumør, kunne høre hele byen som vi hadde utsikt over dunke av musikk, fest og moro. Jeg hadde så gjerne lyst til å være med, men jeg kunne jo ikek fordi hun ville bare les bok og sove. Det gikk så langt at jeg måtte stå og hoppe opp og ned på gulvet or å prøve å bli kvitt min energi, ellers hadde jeg flydd på veggen.

Det var ikke en eneste morsom festnatt jeg hadde med henne. Det var utrolig kjedelig å måtte være inne på rommet når klokka var ti elleve. Jeg ble mer og mer irritert og hun ble mer og mer deppa og ville bare dra hjem og hadde hjemmelengsel og savna "typen" sin som hun bare snakker dritt om og ikke vil dra til engang.

Jeg føler at hun ødela hele ferien min, opg jeg føler meg lurt rett og slett. Og vi krangla der nede og var irritert på hverandre. Men jeg synes faktisk at jeg hadde rett til å bli skuffa og sur når hun plutselig ble til en gørrkjedelig pensjonist der nede, i en svært omtalt festby.. Hallo...

Blir fortsatt dur og irritert når jeg tenker på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dur skulle være "sur" ;)

Man får jo mere energi når man er i syden gjør man ikke? Og man har jo lyst til å feste og ha det gøy når man først er der! Jg synes hun kunne gjort mer for å ihvertfall gjøre det beste ut av det. Men istedt var det nesten som at hun gjorde det bare på pur faen mot meg. JEg komemr aldri til å dra på syden tur med henne noe mer, det sa jeg til henne også.

Hun var likedan på en annen sydentur der jeg ikke var med, da hun bare var med familien sin, Og da ringte hun hjem til meg og sa at hun følte ingen av dem brydde seg om henne og at hun bare var på rommet hele tida og var deppa og at alt hadde vært så mye bedre om jeg hadde vært der og sånnt..

Det var jo bare bullshit..

Gjest Gjest
Skrevet

Kunne du ikke gått ut alene og festet da? Jeg skjønner at det er kjedelig når hun ikke ville være med etter at hun hadde gitt deg falske forhåpninger, men du hadde sikkert funnet deg mange andre du kunne sette byen på hodet sammen med. Du trenger jo ikke mure deg inne på rommet selv om hun gjør det.

Du vet i hvert fall det til neste gang, så reiser du ikke på tur med henne igjen :jepp:

Skrevet (endret)

Hvis hun sliter med depresjoner ellers er det ikke sikkert hun så det komme. Vært der selv, jeg har vært supergira på ferier og endt opp med å orke veldig lite. Utrolig kjipt, men jeg kunne ikke for det. Men det var på kjæresteferie da, så det blir jo litt annerledes :P da var jo ikke hovedmålet å feste så mye som mulig.

Skjønner godt at du er skuffa, det hadde nok jeg også blitt!

Endret av Fnisu
Skrevet

Nei jeg hadde ikke likt å gå ut alene, ikek turt heller. I syden er man veldig sårbar alene, og når man blir beruset så trenger man venner rundt seg som man kan bero på. Dessuten hadde jeg ikek hatt det gøy å gå ut alene og sitte der og drikek og måtte være avhengig av andre fremmede for å prate med. JEg er åpen men ikke SÅ åpen at jeg kan ta folk med storm :)

Ja jeg ble skikkelig irritert og skiffa rett og slett, bortkasta tur. BAre sitte på hotellrommet og på stranda.

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
Nei jeg hadde ikke likt å gå ut alene, ikek turt heller. I syden er man veldig sårbar alene, og når man blir beruset så trenger man venner rundt seg som man kan bero på. Dessuten hadde jeg ikek hatt det gøy å gå ut alene og sitte der og drikek og måtte være avhengig av andre fremmede for å prate med. JEg er åpen men ikke SÅ åpen at jeg kan ta folk med storm :)

Ja jeg ble skikkelig irritert og skiffa rett og slett, bortkasta tur. BAre sitte på hotellrommet og på stranda.

Greit nok at du blir skuffa og irritert.

Men når det er sagt så er du selv ansvarlig for hvordan du taklet det. Så slutt å synes synd på deg selv - du valgte selv å sitte på hotellet fremfor å gjøre en innsats for deg selv.

Gjest Gjest_lisa_*
Skrevet

Skjønner at du blei litt sur og at du kanskje følte det var bortkasta ferie. Men du visste vel på forhånd at venninna di kunne komme til å bli deprimert? Du skrev jo at hun har mye humørsvinginger og sliter med depresjon, så det var jo noe du visste på forhånd. I tillegg så hadde hun type? Da skjønner jeg at hun kanskje ikke var like gira på festing.

Kanskje du heller burde reise sammen med noen som du vet du passer bedre sammen med og som du har like interesser som neste gang:)

Godt mulig at venninna di egentlig ville noe heeelt annet enn å feste, selv om hun sa noe annet (noe som var dumt av henne). Men det er jo du som kjenner henne, så du burde kanskje skjønt det?

Skrevet
Greit nok at du blir skuffa og irritert.

Men når det er sagt så er du selv ansvarlig for hvordan du taklet det. Så slutt å synes synd på deg selv - du valgte selv å sitte på hotellet fremfor å gjøre en innsats for deg selv.

Jeg kjenner svært få jenter som hadde dratt til syden helt alene og festet helt alene. Det er det jeg like godt kunne gjort fordi hun var bare som en bagasje, med null liv.

Det er ikek synes synd på seg selv, dette er rettmessig irritasjon og skuffelse som jeg synes du ikke helt forstår.

Drar man ut i syden alene som jente og drikker, ja da er man dum i huet synes jeg selv. Man kan fort gå seg vill på ukjente steder og når man er beruset. Dessuten er det ikke bare å gå bort til folk og begynne å prate..

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Jeg blir litt bekymret for venninnen din, det høres ut som hun sliter med noe. Prøvde du å spørre henne om hvorfor hun var som hun var? Det høres ut som hun sliter med en depresjon eller noe.

Hva med å tenke på andre for engangsskyld, i stedet for å sitte og sutre over at du ikke fikk festet? Hadde du hatt så lyst til å feste så går det fint å dra ut alene.

Skrevet
Skjønner at du blei litt sur og at du kanskje følte det var bortkasta ferie. Men du visste vel på forhånd at venninna di kunne komme til å bli deprimert? Du skrev jo at hun har mye humørsvinginger og sliter med depresjon, så det var jo noe du visste på forhånd. I tillegg så hadde hun type? Da skjønner jeg at hun kanskje ikke var like gira på festing.

Kanskje du heller burde reise sammen med noen som du vet du passer bedre sammen med og som du har like interesser som neste gang:)

Godt mulig at venninna di egentlig ville noe heeelt annet enn å feste, selv om hun sa noe annet (noe som var dumt av henne). Men det er jo du som kjenner henne, så du burde kanskje skjønt det?

Ja hun har en deprimert personlighet men ogsåp mye oppegående. men hun ville vekk fra alt her og oppleve noe nytt, komme seg vekk frisk start type ting. Ja jeg var forberedt på at hun sikkert kom til å få en knekk eller 2, men ikek hver eneste dag hele tda i 2 uker.. Da ble jeg bare drittlei og følte meg snytt for hun tok ikke mye hensyn til meg, kun seg selv.

Jeg tok da hensyn til henne når hun ble deppa sånn helt oplutselig ut av det blå pga tankene hennes, men jeg er ikke en støttekontakt som får betalt for å pleie henne. Jeg dro dit for å ha det gøy og komem meg vekk jeg og og det synes jeg hun kunen ha gitt mere for. At vi hadde gitt begge to til hverandre.

Men nei, kun henne... Og denne "type" er en lekekamerat som behandler henne som dritt og som hun skyr som pesten 90% av tida, men hjun savnet visst ALT av de 10% når hun var i syden 2 uker.. Da ble jeg bare drittlei. Det er da vel ikek så utrolig begravelsestrist å være borte fra hjemmet i 2 uker?? Det var slik hun oppførte seg.

Og jeg visste at når hun først fikk vilja si endelig og vi dro hjem etter 2 uker, så kom hun til å hate han igjen, og hva skjedde? jo hun hatet han igjen.. OG det brukte hun 2 uker på å gjøre et helvete for meg dere nede på, for ingenting.

Hele turen har gitt en knekk i vennskapet vårt, jeg er sur inni meg på henne og hun synes bare synd på seg slev hele jævla tida. Det er andre i verden oms også har problemer, ikek bare henne tenker jeg..

Skrevet
Jeg blir litt bekymret for venninnen din, det høres ut som hun sliter med noe. Prøvde du å spørre henne om hvorfor hun var som hun var? Det høres ut som hun sliter med en depresjon eller noe.

Hva med å tenke på andre for engangsskyld, i stedet for å sitte og sutre over at du ikke fikk festet? Hadde du hatt så lyst til å feste så går det fint å dra ut alene.

jada hun går til behandlinger og hele pakka nå, men hun vil ike si noen til meg om hva det er hun egentlig sliter med, og da er det lite jeg kan få gjort.

og NEI, jeg dra IKKE ut klin alene i syden på et fremmed sted. Ikke faen!

Skrevet

Jeg forstår deg kjempegodt. For en waste of money sier jeg bare. Grinefolk er ikke gøy å feste med. Hadde en venninne som var sånn at hun giret seg helt opp til fest og gøy. Da vi endelig hadde fest, så satt hun og sutret hele kvelden.

Men å reise så pass langt vekk og sitte innestengt på hotellrommet hadde jeg blitt ganske forbanna over faktisk.:nei: Kan oppføre seg litt når man er på ferie og har overtalt en venninne om å være med.

• Nyttig 1
Skrevet
Jeg forstår deg kjempegodt. For en waste of money sier jeg bare. Grinefolk er ikke gøy å feste med. Hadde en venninne som var sånn at hun giret seg helt opp til fest og gøy. Da vi endelig hadde fest, så satt hun og sutret hele kvelden.

Men å reise så pass langt vekk og sitte innestengt på hotellrommet hadde jeg blitt ganske forbanna over faktisk.:nei: Kan oppføre seg litt når man er på ferie og har overtalt en venninne om å være med.

NETTOPP!!! Du skjønenr så sinnsykt godt hva jeg mener. Og det var hun som fikk meg til å bestille, og jeg visste ikke da at jeg betalte 6000 kroner for 2 uker innestengt på hotellrom på kvelden og høre på at hele byen festa untatt oss. Og ha en sutrete, jeg vil sutte på tommelen venninne med seg hele tida i 2 uker.

Faen jeg klikka inni meg. Hun er ikke den eneste som har opplevd vonde ting her i verden, og man kan gjøre en effort når man først er der. herregud.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, jeg. Selv om jeg er en del eldre enn deg, så har jeg hatt omtrent samme erfaring som deg.

Har fått mange turer ødelagt fordi vi ville og ønsket helt forskjellige ting. Og største feilen var at vi ikke hadde disktutert det på forhånd.

Jeg er b-menneske, og liker ikke å legge meg tidlig. Om jeg ikke fester, så synes jeg det er deilig å sitte lenge oppe og nyte varme kvelder. Når jeg reiser på tur med a-mennesker, feks, så er det nødt til å skjære seg. Men det har mye med forventninger å gjøre også.

Hvis denne venninnen din hadde dempet seg litt på forhånd og sagt at joda, vi kan gå ut og ha det gøy, men det er ikke sikkert jeg orker det hver kveld. Så hadde du kanskje ikke hatt fullt så store forventninger og ville ikke blitt så skuffa. Jeg tror det er ganske viktig å snakke sammen på forhånd om hvordan man vil ha det. Men selvfølgelig kan uventede ting skje på tur også.

Å gå ut i syden og feste alene, vil jeg si er ganske så vågalt. Og det er vel ikke et reelt alternativ.

Jeg har bestemt meg for at neste gang jeg skal på venninnetur, så skal vi være minst tre stk, helst fire. Da blir man ikke så sårbar om den ene av en eller annen grunn blir dårlig og må være mye på rommet.

Ikke dermed sagt at man lar folk i stikken av den grunn.

Kanskje noen foretrekker å være alene?

Men som sagt, dette må snakkes om før man reiser.

• Nyttig 1
Gjest Gjest
Skrevet

Noen mennesker med psykiske problemer er gjerne sånn - de ser kun sine egne problemer og makter ikke forstå hvordan de påvirker andre. til slutt støter de folk fra seg, de mister alle vennene sine og blir sittende igjen, bitre, fordi ingen orker ta seg av dem.

Er venninnen din villig til å jobbe med problemene sine? Prøver hun å kjempe seg ut av dem, eller krever hun at alle rundt henne skal ta hensyn? Hva sier hun i de friske periodene sine? Hjelper hun deg når du har problemer, eller er hun en person som suger deg tom for energi og så stikker når hun har fått sitt? Jeg synes synd på henne, men jeg synes også hun skylder deg en unnskyldning fordi hun oppførte seg som hun gjorde.

Hvis din venninne suger deg tom for energi bør du rett og slett tilbringe mindre tid sammen med henne.

Skrevet

Jeg synes ikke det "bare er å gå ut å feste alene". Man skal jo være litt forsiktig også, synes dere ikke? Ukjent land, mange folk, alkohol og fest. Det er lettere å dra med seg en jente som er alene, enn når man er to sammen.

Hadde en venninne av dere spurt om du ville bli med på spa-ferie, med deilig massasjebehandlinger, spise god middag og slappe av, og du kom ned og det første hun gjorde var å dra på seg hot-pantsen og stillettene og hei hå hver eneste natt, så hadde det jo ikke vært ferien som ble planlagt? Det er jo en grunn til at man snakker sammen om hva man vil gjøre på ferien, og gjerne før man bestiller! Har man lyst til å se kultur så reiser man sammen med noen andre som vil se kultur og ikke bare ligge på stranden eller bare feste hele tiden. Det sier jo seg selv!

Jeg skjønner godt at du er skuffet. Ja, om man er deprimert så er det vanskelig for å en annen å forstå hva som skjer, men det var trasig at det skulle skje på turen deres.

• Liker 1
Skrevet

Ja vi hadde snakket masse om turen og det var hun som snakket og herja masse før vi skulle dra. BAre snakket om det hele tiden.

Da sa hun "vi skal feste og ha det gøyu pg blablabla" masse snakking om det. og jeg ble jo gira da selvsagt, aldri vært i syden før og greier..

men neida.. når vi kom ned dit så ble hun plutselig kjempesyke oldemor og ville bare sitte stille og drikke vann og lese bok. Fy faen..jeg raste inni meg, men prøvde oppføre meg ordentlig mot henne så det ikke skulle bli et helvete. Og da jeg konfronterte henne med hva hun hadde hypet seg og meg opp for så sa hun" hæ? Det sa jeg da aldri? da har du misforstått, jeg er aldri sånn i syden og jeg kan ikek huske at jeg har sagt sånn og sånn og du tar helt feil"

Jeg ble bare så irritert at jeg kunne neste fillerista henne der og da.. Hun lurte meg så trill rundt og når hun nekter for noe hun har sagt i over et år, da føltes hele turen ut som at hun holdt meg for narr rett og slett. At hun likte å se meg slite og stresse for å gå ut, når hun visste hun hadde makta og sa "nei, jeg skal være her og lese bok og se på tv" "du kan gå ut du"

Ehhh.. hun vet at jeg aldri går ut alene og fester.. hve er det som gjør det da?? Også i et fremmed land?

Nei, jeg må si jeg bærer et lite hat til hele henne.

Skrevet

hadde jeg hatt med annen venninne så hadde jeg hatt mer godt hjerte til henne, fordi da hadde ikek hennes form vært totalt avgjørende for alle dagene mine der. Men hun var bossen, rett og slett forid jeg ikke hadde noen andre. Og sånn er det.

Er man 2 på tur, så er man avhengig av at begge to gjør det de kan for å gjøre en fin tur ut av det, om en streiker fullstendig, spå blir turen for den andre ødelagt den også.

Og hun ødela min tur så det holdt. Men når vi kom hjem igjen, ja DA var hun iekk SÅ lei seg lenger, da kunen hun ut på byen 1-2 ganger i mnd og skulle hit og dit og holde på..

Jeg har ikke ord. Føler meg snytt.

Gjest Gjest
Skrevet

Dump henne.

Hun lyver til deg og utnytter deg. Som jeg sa i innlegg 12:50 så skylder hun deg en unnskyldning. Nå når hun i tillegg lyver til deg og vrir og vrenger på sannheten er ikke dette slike mennesker man ønsker å tilbringe mye tid sammen med. Venner skal gi og ta. Ikke bare ta. Hvis hun ikke er villig til å jobbe med problemene sine kommer hun til å suge deg tom for energi. Man kan ikke hjelpe folk som ikke ønsker å bli hjulpet.

Skrevet

hjemmelengsel har jeg aldri hatt, men hun sa hun fikk det bare etter å ha vært der en uke.

men dere, er hjemmelengsel etter et eku så følt at man bare må sitte inne og grine hele tida og vurdere å ta et tidlig fly hjem og etterlate meg der? Hun sa hun ville hjem, hun volle bare bare hjem buhu.. 26 år gammel. Singel og ung, men uff, nei kan ikke være borte fra hjemmet i mer enn 5 dager.

Er det DET som er hjemmelengsel? er det normalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...