Birgitte1970 Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 (endret) Hei! Jeg leide inn en håndverker til å totalrenovere og pusse opp hele leiligheten min i desember 2008. Kontrakten i korte trekk: - fastpris (IKKE SVART arbeid) - oppstart desember 2008 - ferdigstilling april/mai 2009 - total oppussing av alle rom leiligheten - papirer på at alt er gjort i henhold til forskrifter Han startet opp desember 2008 og rundt mars 2009 begynte jeg å innse at han aldri kom til å rekke bli ferdig til avtalt tid. Fastprisen + litt til er desverre innbetalt til håndverkeren. Han startet tidlig og mase om innbetalinger og garanterte hele tiden at han kom til å bli ferdig i tide. Ja jeg var naiv, men stolte på han da han virket veldig troverdig. Fra mai til august hørte jeg knapt fra han og han jobbet litt i leiligheten min fra august 2009 - desember 2009. Hele prosessen har vært preget av løgn, dårlige unskyldninger på hvorfor han ikke har jobbet hos meg og brudd på avtaler fra hans side. Og ikke minst dårlig håndverk. Han bruker til og med bilder fra leiligheten min på hjemmesiden til firmaet sitt som "referanser"... Har ikke hørt noe i fra han siden januar i år og han svarer ikke på telefon eller epost. Nå sitter jeg igjen med en leilighet som er ca 80% ferdig, men med mange mangler og deler av det håndverket som er gjort er dårlig og må gjøres på nytt. Har ikke fått et eneste papir fra han på at ting er gjort etter forskrifter og slikt. Vet hvor han bor. Han er så "smart" at han ikke har navnet sitt på ringeklokka, men har funnet ut hva samboeren hans heter og hun har navnet på ringeklokka. Har også funnet ut at han er dømt for svindel og hadde akkurat kommet ut av fengsel når han startet opp oppussings-firmaet og tok på seg jobben hos meg. Så hva gjør jeg nå? Dette er jo helt klart kontraktsbrudd. Kan jeg anmelde han? Føler at jeg ikke vil komme noen vei ved å klage til f.eks forbrukerrådet. Har lyst til å få noen til å gå over arbeidet som er gjort og komme med en takst på hva det vil koste å få arbeidet ferdigstilt og kreve dette beløpet av håndtverkeren jeg har brukt. Innspill på hvordan jeg kan løse dette mottaes med stor takk. mvh, Birgitte Endret 16. mars 2010 av Birgitte1970
Gjest Gjestis Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Hei Birgitte, Huff og huff for en trist situasjon du har kommet i!! Føler virkelig med deg! Jeg har ikke noe fasitsvar på hva du skal gjøre, men dette er hva jeg selv ville ha gjort: 1. Få tak i takstmann fort som fy og få dokumentert alle mangler/feil 2. Ring firmaet nok en gang, men denne gangen ikke ring fra ditt eget mobilnr, og gi dem beskjed om at du gir dem en sjanse til å rette opp skadene. Gi beskjed om at taktstmann har vært der og du har en liste med mangler/feil som skal rettes opp. 3. Kontakt Forbrukerrådet og lever inn en klage på firmaet. De kommer sikkert med mange gode råd på hva du bør gjøre fremover også! 4. Ring forsikringsselskapet som du har innbo-forsikring i og fortell dem om at du kommer til å måtte bruke advokat og vil høre om rettshjelpdelen av innboforsikringen din dekker dette 5. Ring en advokat som er ekspert på dette området (eiendom) Og jeg hadde faktisk også kontaktet TV2-hjelper deg og det programmet på TV3 (husker ikke hva det het i farten)! Håper dette var litt til hjelp for deg... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå