Gå til innhold

Sambis forteller ikke sannheten til meg

Anbefalte innlegg

Gjest gjestis
Skrevet

Huff. Er et følelsesmessig vrak for tiden. Er så usikker på kjæresten min! :sukk:

Driver han nesten til vanvidd sier han!

Vil bare si at vi er studenter og 25 begge to!

Saken er sikkert veldig tynn i forhold til alle andres saker her inne. Men må lufte tankene mine litt!

Samboeren min er kompis med flere jenter i klassen sin, og skriver meldinger med de flere ganger i uken. Han selv sier de IKKE er venner, men klassekompiser , og meldingene han skriver med de er ikke vennerelatert , men handler om skolearbeid. Jeg sa at han bare kan innrømme det dersom han ønsker å være venn med desse jentene, men jeg vil gjerne vite om det. (Hvorfor skulle jeg ikke det?)

I går skulle han vise meg en melding som jeg måtte lese. Da leste jeg automatisk videre i inboxen hans uten å tenke meg om (Leser aldri hans meldinger uten lov!) Så sier han: "eeeh.. skal du lese videre?? Kan jeg få telefonen?"

Da gav jeg mobilen til han og spurte hvorfor han reagerte så sterkt på det. Er jo bare meldinger liksom.... Da sa han: OK! Så les da! Og hev mobilen i fanget mitt igjen. Jeg sa: "Nei jeg stoler på deg." Da sa han at nå måtte jeg lese alle meldingene mine sånn at han skal bevise at han ikke har kontakt med jentene i klassen.

For å si det slik. Det var flere meldinger fra jentene i klassen. Og mange av de var ikke skolearbeidrelatert. Hvorfor holder han vennskapet skjult?

Vil forøvrig si at han liker IKKE at jeg skriver med gutter i skolesammenheng engang.

Når han er på fest med de, så skriver han melding hjem til meg: Savner deg, ingen er som deg, gleder meg til å komme hjem til deg. Sitter nå bare her med guttene i klassen og nipper til øl.

Men neste dag kommer det bilder av han og desse jentene på facebook. Han er tyydelig veldig berusa i full dans med de fleste jentene. han er på omtrendt alle bildene med en dame i armen hver gang. (dansing) Hm....

Jeg skulle være med på et utvekslingsprosjekt over 13 uker i utlandet. Men jeg avlyste det fordi kjæresten mente han aldri kommer til å klare å være borte fra meg så lenge. Overtalte meg til å være hjemme med han selv om han viste det betydde litt for meg å være med på dette. Selv reiser han på hyttetur med flere av desse jentene, (+ to kompiser da) i en uke. Jeg forteller han at jeg ikke syntest han skal gjøre det... men han mener dette var noe jeg ikke kunne bestemme. Ok sa jeg - han reiste.

Mens han er på hyttetur får jeg flere meldinger fra han: Savner deg, du er alt for meg, håper det blir oss for alltid, i kveld blir det spill og 4 øl.

Mens han gjør dette, får jeg beskjed av kompisene hans her hjemme at han har det som plommen i egget!! Drikker seg full og koser seg gløgg med gjengen sin hver kveld! Han er på afterski og meddelte at 12 halvlitere glir glatt ned vær kveld. Han hadde også vært på tidenes party !

Føler ikke for å være bossete, men på en annen side føler jeg at jeg ikke kjenner han skikkelig. Han er så annderledes med meg enn med kompisene. Er såå pusete med meg, men skryter og tøffer seg blandt kompiser..

Bare det at han reiser sammen med jenter får meg til å fryse ned rygggen.

Blir jo så usikker...Han har aldri vært utro sier han, men jeg er ganske sikker på at han gjør ting som jeg ikke ville likt dersom jeg såg han.

Må også meddele at dersom jeg snakker om en gutt eller med en gutt, blir da han sjalu, dette er noe jeg merker på han - og som han sier.

Jeg respekterer han og tilater meg ikke å ha guttevenner, men hvofor respekterer han ikke mine følelser da?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestis
Skrevet

Å herligihet så mye skrivefeil ! Beklager :sukk:

Gjest Gjest
Skrevet

Du gjør den samme feilen som alle kvinner; Bygger livet ditt opp rundt en mann...*sukker*

13 uker i utlandet, en DRØM for mange. Og du sa nei ford en mann ikke ville greid seg uten å pule noen andre... Det forteller meg at dette forholdet er dømt allerede. En mann som virkelig er glad i deg ville ventet i 13 ÅR.

Du løper rundt som en hodeløs høne og forsøker å passe på, kontrollere, sjekke, tette alle hull så han ikke skal putte pikken i noen andre. Orker du å bruke livet ditt på det? Før eller siden gjør han det alikevel, FORDI HAN HAR LYST. Og da har du alt kastet bort så mye av deg selv at...

Hvordan KAN du forsvare ovenfor deg selv å holde på slik??

Skrevet

Det første som slo meg er at han har garantert noe å skjule. At han kontrollerer deg på den måten og så er sjalu om du snakker med noen mens han kan reise bort med en gjeng damer, viser jo at han kun tenker på seg selv. Dette er ikke noe forhold, han holder deg for narr og har null respekt for deg.

Skrevet

Dette "forholdet" høres ikke ut som er liv laga. Han "klarer" ikke at du er borte i et snaut kvartal mens han benytter hver ledige stund til å drikke, feste og hygge seg med andre jenter?

På tide å våkne opp!!

Skrevet
Du gjør den samme feilen som alle kvinner; Bygger livet ditt opp rundt en mann...*sukker*

13 uker i utlandet, en DRØM for mange. Og du sa nei ford en mann ikke ville greid seg uten å pule noen andre... Det forteller meg at dette forholdet er dømt allerede. En mann som virkelig er glad i deg ville ventet i 13 ÅR.

Du løper rundt som en hodeløs høne og forsøker å passe på, kontrollere, sjekke, tette alle hull så han ikke skal putte pikken i noen andre. Orker du å bruke livet ditt på det? Før eller siden gjør han det alikevel, FORDI HAN HAR LYST. Og da har du alt kastet bort så mye av deg selv at...

Endelig noen som skirver som jeg tenker:P

Jeg mener du skal gjøre det slutt- han er ikke noe og samle på!!!

og som noen over skrev at han har noe og skjule... og jeg skjønner ikke at du virkelig kunne oppgi 13 uker i utlandet:(

Skrevet

Dess mer du stresser med å "holde ting på plass", dess verre blir det. Du setter ditt eget liv på vent for denne mannen! Det er han som har makten og han manipulerer deg for å ha deg der han ønsker, sånn at han kan gjøre akkurat som han vil.

Og så kaster han et kjøttbein til deg av og til. Du må spørre deg selv om du virkelig vil være sammen med en mann som har så lite respekt for deg.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det at han sier han er på fest med gutter - eller at han bare tar 4 øl, mens det egentlig er 12 - det ville fått meg til å reagere. Hvorfor lyver han? Han skjuler jo da sannheten for deg, er det fordi han er redd for bråk med deg, eller fordi han vet han gjør noe galt?

Gjest gjestis
Skrevet

Ja huff - angrer jo nå at jeg ikke reiste til utlandet. Han spilte så syk på samvittigheten min. Sa ikke direkte: Du har ikke lov. Men sa at han kommer sikkert ikke til å klare å være borte fra meg den tiden. (Ergo= forholdet blir slutt dersom jeg reiser). Han mener at det er forskjell på 13 uker i utlandet og en uke med jenter han KUN er venn med. Han mener turen var MAX uskyldig. Det er jo ikke det som er poenget prøver jeg å si han - men at ting må være rettferdig. Reiser ikke jeg ut - ja da får han være hjemme han også!

Har en tendens til å bygge livet mitt rundt mannfolk ja. TYPISK. Denne gangen føler jeg vi har noe som er verdt å ta vare på. Jeg vil bygge livet mitt opp sammen med han. Han er en flott fyr altså. Ikke noe idiot.. men det er dette som irriterer meg. Hans forhold til venninnene sine og det at jeg ikke fikk "lov" å reise ut!

Han snakker om at jeg må ha mer tilitt til han, stole på han, ellers går det ikke. Men da må han jo gi meg litt spillerom også!

Hvordan skal jeg få han til å forstå at ting MÅ GÅ begge veier?

Skal jeg TVERT nekte han fest med jentene nestegang for å få han til å forstå, eller er det barnlig?

Gjest Gjestis
Skrevet
Det at han sier han er på fest med gutter - eller at han bare tar 4 øl, mens det egentlig er 12 - det ville fått meg til å reagere. Hvorfor lyver han? Han skjuler jo da sannheten for deg, er det fordi han er redd for bråk med deg, eller fordi han vet han gjør noe galt?

Ja si det... Jeg har jo gjort utrykk for at jeg ikke liker hans "rare" forhold med jentene, så mulig han er redd for bråk. Men hvorfor skal han være redd for en konflikt, dersom han sier sannheten? han må jo være mer redd for å lyve , fordi alle ser jo hva han gjør på facebook + vennene hans forteller det meg jo!

Gjest navnelapp
Skrevet

Nei, omvendt. Du skal la han gå, ikkje nemne det med eit ord, og så skal du gjere det same neste gong du blir invitert på fest. Og då må han tole at du gjer det du lot han gjere. Toler han ikkje det er han null verdt, og ein kontrollfrik som kjem til å styre livet ditt i minste detalj. kva er det med desse mannfolka som ikkje vil leve etter reglane dei set for andre? Eg blir berre provosert.

Skrevet

Jeg kjenner ham ikke, men du beskriver han som en idiot.

At du ga fra deg en slik mulighet til en utenlandstur kommer du til å angre på resten av livet, og allerede fra om noen år frem i tid kommer du til å være sur på idioten som fikk deg til å gjøre det. Saken er den at du må ta kontrollen over ditt eget liv og innse først som sist at skal du bli lykkelig må DU ta de tak som trengs. Første du bør gjøre er å sjekke om du kan få deg en ny tilsvarende tur, for så å sette typen din på plass og sette grenser for hva du aksepterer og ikke. For meg som har vært i litt forskjellige forhold vet at ett godt forhold ikke er slik som du beskriver det. Føler du at du må gjøre alt dette og irritere deg over det du gjør så er ikke dette ett forhold å satse på.

Gjest gjest_orka ikke lese
Skrevet

"Sambis"? SAMBIS?? Beklager, du mista meg allerede der...

Gjest gjestis
Skrevet

alt godt: Jo den er grei. Men da må det jo være på fest med gutter i såfall! Han unner meg fest med venninnene mine, det sier han jo selv. Kontrollerer aldri mitt venninneliv! Heldigvis :) Han er ikke en "gjennomsyra" egoist. Bare på noen plan!

En gang ble vi begge invitert av en mann til hans fest, men vi avlyste fordi sambis ville være hjemme å se film med meg. Men nestegang skal jeg si jatakk - og gå på festen!

Skrevet

Sorry, men det virker som han liker å holde alle muligheter åpne, for å si det sånn, men innbill deg gjerne at du er alt for ham og han ikke er interessert i andre.

Gjest Gjest
Skrevet

Som jeg skulle ha sagt det selv!!!

Men så kan man sutre litt her inne og så går man videre i samme sirupen fordi man er "så glad i" drittsekker som bare er egoister...som denne!!

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
alt godt: Jo den er grei. Men da må det jo være på fest med gutter i såfall! Han unner meg fest med venninnene mine, det sier han jo selv. Kontrollerer aldri mitt venninneliv! Heldigvis :) Han er ikke en "gjennomsyra" egoist. Bare på noen plan!

En gang ble vi begge invitert av en mann til hans fest, men vi avlyste fordi sambis ville være hjemme å se film med meg. Men nestegang skal jeg si jatakk - og gå på festen!

nekter han deg å dra på fest med gutter så konfronter han med at det må være gjensidig respekt i forholdet. vis han bildene hvor han har armen rundt jenter :nei: og konfronter han. min mening:slå opp med fyren!

Han lyver jo i ett sett. og hvis han er så komfortabel med å holde rundt jenter og å ha de i intimsonen sin, da er det mye annet han er komfortabel med for å si det slik. si at du ikke stoler på han og hans jentevenner og at bestevennene hans bør være gutter. ihvertfall bør du si at intimsonen hans kun bør være forbeholdt:veldig nære venner, foreldre og kjæresten. Kun de skal inn i den sonen! Med mindre noen er på flørtern(you get the point). Nekter han på dette så har du vel flere grunner til å si at du ikke stoler på han?

Er du ofte med venninnene hans? reaksjonen deres kan kanskje gi deg en pekepinn?men det lar jeg være opp til mer erfarne her inne å uttale seg om. akkurat den siste tingen bør du ikke høre på meg i, men resten synes jeg er gode råd :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

forresten:hadde det kun vært skolearbeid i meldingene så hadde han vel ikke trengt å lyve om det? dvs, hadde det ikke skjedd noe mellom han og jentene så hadde han vel ikke sagt at det var skolearbeid. når han må lyve om det så er ihvertfall jeg sikker på at det var noe mer som skjedde... :hakeslepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...