Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har halvlangt hår og vurderer punktfeste(keratinfeste) extensions nå, men er litt usikker siden jeg sparer til langt hår. Har derfor noen spørsmål: 1. Vil det se unaturlig ut? Vil skillet mellom mitt eget hår og extension vise godt? 2. Må mitt eget hår klippes mye for at det skal se så naturlig ut som mulig? (dersom det må klippes mye, og extension kun varer 4-6 mnd så klipper jeg kanskje av mer enn jeg ville spart på denne tiden?) 3. Ville du gjort det?
DDuck Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Jeg er frisør og kan gi deg mine erfaringer med det Jeg ville ikke gjort det. Har prøvd å gjøre det før, men det endte opp med at når jeg tok ut alle extentione så syns jeg håret mitt føltes så tynt og livløst ut at jeg klippet det kortere Og da var liksom litt av poenget med sparingen borte Men det er meg da. Hvis du går til en frisør som vet hva h*n holder på med og bruker et hår av god kvallitet vil det se veldig fint og naturlig ut Skillet mellom håret vil ikke vises om du får en god klipp på extentionen Nå vet jeg ikke hvordan hår du har i fra før, men er det omtrent i skulderlengde skal det ikke være noe problem, kortere enn det kan bli en utfordring.. Det kan hende ditt eget hår må "justeres" litt på tuppene for at det skal gli godt inn i extentionhåret, men det er nok minimalt
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Takk for svar. håret mitt er i en litt skarp bob nå, så det er skulderlangt framme men oppklippet og en del kortere bak. Har veeeeldig lyst men er veldig redd det skal se unaturlig ut. Jeg legger vertfall godt merke til de som har extension nå (vertfall det som ikek er pent gjort), men så er jeg kanskje mer oppmerksom også? siden jeg vurderer dette selv?
DDuck Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Jeg ville kanskje ventet litt hvis jeg var deg da Hvis det fortsatt er ganske kort i nakken så kan det fort bli vanskelig å skjule overgangen der.. Det bør være ned til skuldrene der også Men du kan jo gå på en frisørsalong og be om en vurdering Så får du frisøren til å se på ditt hår og si hva dem tror om å få det til Det kan jo hende de kan noen lure trix for å få det perfekt på kort hår, som jeg ikke kan
Gjest sunspring Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Hei! Dette var den perfekte linken for meg. Jeg lurer også på litt ting. For jeg har hår rett nedenfor skuldrene, men vil spare til veldig langt hår. men det vokser så SEINT Derfor vil jeg gjerne ta extensions litt lenger oppe(for å ikke slite det nederste) bak på hodet for å få det litt lenger. Høres dette ut som en god løsning? Jeg har hørt at det sliter minst å sy det på? eller er det bedre å smelte på?
DDuck Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har ikke noe erfaring med sy-på-hår så det tør jeg ikke svare på Men du må nok sette festene i nakken... setter du det oppå vil det se veldig rart ut...
Gjest sunspring Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 jeg bruker clip-on cirka hver dag nå. Setter dem cirka på midten av hodet, trenger bare en remse. Det går nokså fint det, men skulle ønske det satt på alltid. Tror du det vil se helt annerledes ut med skikkelig extensions?:S
Gjest sunspring Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 OG... Beklager. men hvordan tar de dem ut? det går ikke ann å bare dytte de lenger opp eller må de tas ut? klipper de masse hår av?
DDuck Skrevet 16. mars 2010 #9 Skrevet 16. mars 2010 Vi har på et middel på keratinfestene som oppløser keratinet Så må man evt sette i nye lengre opp om man fortsatt vil ha..
Pakkeselet Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Er jeg for gammel til slikt når jeg er over 30?
Gjest Shelob Skrevet 19. mars 2010 #11 Skrevet 19. mars 2010 Er jeg for gammel til slikt når jeg er over 30? Nei, det synes jeg ikke! Jeg er over 30 og hadde i fjor sommer. Du trenger ikke å kombinere det med roas leppestift eller annet "fjortistilbehør" Men at håret mitt ble loslitt og elendig av det, og at jeg ikke vil gjøre det igjen pga det, er en annen sak!
DDuck Skrevet 19. mars 2010 #12 Skrevet 19. mars 2010 Jeg har satt i extentions på damer godt over 50 år jeg
Rumohra Skrevet 19. mars 2010 #13 Skrevet 19. mars 2010 Det med at håret får "hvile" med f.eks. påsydde extensions er bare tull. Jeg sparte til langt hår mens jeg hadde i påsydde (weft) extensions i et halvt år. Mitt eget hår sluttet å vokse, ble ekstremt tynt og pistrete. Flettene som håret syes inn i er i de fleste tilfeller for stramme for nordisk hår og hodebunn, og det kan føre til at hårsekkene blir litt "kvalt". I mitt tilfelle endte det hele med helt kort hår etter 6 mnd med extensions, og med en gang jeg gjorde dette begynte det umiddelbart å komme et tykt nytt lag med hår fra hodebunnen som ikke begynte å komme ut før ext. var ute.
kanel23 Skrevet 19. mars 2010 #14 Skrevet 19. mars 2010 (endret) Du kan jo prøve med clip-ons fra f.eks Sarahs hår, så kan du ta det ut igjen om du ikke liker det. Da kan du også sette håret inn der du føler det blir best og i de mengdene du liker. Jeg brukte denne typen extensions i ett år etter at jeg hadde klippet håret for kort, og sparingen gikk superfort. Håret ble ikke slitt, men det var litt vondt i hodebunnen når jeg hadde festene i på samme stedet i for mange dager. Det eneste problemet var at jeg ikke synes det så naturlig ut med så langt slett hår når mitt eget var kort og ganske tjukt. Du ser overgangen tydelig om du ikke klipper extensionen til. Den kan derfor ikke vere veldig mye lenger enn ditt eget hår dersom du ikke har tynt hår. Jeg hadde hår til skuldrene da jeg kjøpte, og klipte opp de fire lengdene med hår slik at den korteste var litt lenger enn mitt eget hår, den neste enda litt lenger osv, slik at jeg fikk oppklipt hår som ble kanskje 10cm lenger enn mitt eget(som også var oppklippet). Jeg satte også håret mye opp i hestehale. Det ble veldig naturlig og fint Og så er det ekstremt deilig at man kan ta ut clip-ons når man skal vaske/farge håret. Husker at det var et helvete med tidligere extensions. Clip-ons holder seg også bedre etter min erfaring, så de er verdt pengene om du liker resultatet Endret 19. mars 2010 av kanel23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå