Gå til innhold

blod i avføringen...farlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

æææh. Jeg har et litt flaut spørsmål. Men jeg trår til.

I det siste har jeg oppdaget blod i avføringen. Ikke hver gang, men av og til. Synes det er flaut å gå til legen og spørre om noe slikt, men... Noen av dere som har noen formening om hva det kan være? Farlig? Ikke "skremsels-propaganda", vær så snill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være tegn på noe, trenger ikke være det... Men skal alltid sjekkes av lege...

Skrevet

Flaut kanskje, men veldig greit å gå til legen å enten få bekreftet at ingenting er galt - eller få den hjelp og behandling man kanskje trenger.

Tenk over det:

Hadde du hatt en hund som av og til hadde hatt blod i avføringen - hadde du gått til veterinær?

Jeg hadde.

Gjest Anonymous
Skrevet

Frisk blod i avføring kan tyde på hemorider, evt. sprukken blodåre ytterst i endetarmen eller rift i endetarmen.

Hadde blodet vært mørkt kan det ha stammet fra magen og noe lengre inn i tarmen.

Høres ikke farlig ut, men du kan jo ta deg en tur til fastlege for evt. en avføringsprøve og undersøkelse.

Men det høres ikke ut som det er noe å engste seg for. :)

Skrevet

I min kjære "legebok" står det at blod i avføring alltid skal undersøkes av lege. Det kan være noe helt ufarlig, eller det kan være noe farlig. Det kan ikke du vite, det kan legen finne ut. Antakelig er det ufarlig, men, man skal alltid gå til legen, pga de få tilfelle av "ikke helt ufarlige ting", rett og slett. Blod i avføring = lege.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mest sannsynlig er det bare en rift eller noe slikt, men dersom det vedvarer bør du få det undersøkt av en lege. Kan være andre ting som magesår eller ulcerøs colitt (sist nevnte har jeg selv og symp. på at jeg hadde dette var blod i avføringen og at det "rant" gjennom).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...