Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Jeg gir rett og slett opp det med å ha et sundt og variert kosthold. Det går ikke, etter å ha spist middag feks MÅ jeg ha noe søtt etterpå. Jo mer jeg spiser, jo mer vil jeg ha. Jeg klarte å slanke bort nesten 15 kilo ved å sulte meg ! Men gikk opp i vekt etter at jeg begynte å spise usunt igjenn. Jeg spiste først kun middag etter fastingen, å var faktisk fornøyd med det. Trengte ikke noe annet,hadde masse energi å følte meg psyksikt bra. Men så skjedde det noe i livet mitt (dødsfall) å jeg begynte å spise mer og mer usunt. Har greid å stoppe det nå, men går opp i vekt nå, hvorfor ? fordi jeg spiser sunt å trener. Er desperat å leter etter tråder som jeg kan sammenligne kroppen min med, å se hva folk synes... Fant 1 bilde, å på det bilde var det FÅ positive kommentarer. I sted gikk jeg til speilet for å se om jeg hadde sånn kropp... Nei,ikke helt. Men, jeg har masse magefett(!) alt det andre er OK, beinene mine er sterke og stramme, armene er ganske tynne, men magen den buler ut, til de grader. Er masse flesk der, å alle de 7 kilone jeg gikk opp, har kun lagt seg på magen. Hvorfor ikke bare sulte meg litt til ? var mye lykkeligere da enn jeg er nå, å den psykiske helsen er viktigst? Skal så klart stoppe mens leken er god, det gjorde jeg jo sist også. Jeg gikk ned som sagt en del på å sulte meg, ikke så lang tid tok det heller. Å har forsåvidt hold vekten bra, forde om jeg har begynt å spise. Hvorfor ikke bare sulte seg litt tynnere enn det jeg vil bli, så har jeg noe å gå på `? Nå er så nesten overvektig, ikke i ølge BMI'en men jeg ser jo selv at magen min har et problem. Jeg er 155 å veier et sted mellom 55-57, alt ettersom. Min drømmevekt er 45 kg, altså må jeg ned 10 kilo. Det vil gå FORT og så og si smertefritt. Hva er så galt med det ?
Gjest hogwash Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Hva er så galt med det ? Å sulte seg for å bli slank er ofte en dårlig plan, da kroppen ofte ønsker å bygge fettlagrene større i ettertid i tilfelle det skulle bli "sultkatastrofe" igjen.
Wiggins Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Hvorfor ikke bare sulte meg litt til ? var mye lykkeligere da enn jeg er nå, å den psykiske helsen er viktigst? Skal så klart stoppe mens leken er god, det gjorde jeg jo sist også. Fordi når du sulter deg mister du mye mer muskelmasse enn fett. Dermed blir forbrenningen lavere, men når du begynner å spise normalt igjen husker kroppen hvor mye den pleide å spise. Da vil du raskt gå opp igjen det du gikk ned, men mest i form av fett, det tar tid å bygge muskler. Hva er så galt med det ? Raskt ned = raskt opp igjen.
wahaj Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 "Smerte, psykisk, fysisk eller inflammatorisk stress, øker kroppens produksjon av Adrenalin, Kortisol og Noradrenalin, kroppens stresshormoner. Et langvarig forhøyet nivå av Kortisol (mer enn 4 timer), nedsetter immunforsvaret, øker blodtrykket og nivået av blodsukker i blodet, samt gjør oss mer mottagelige overfor smerte. Høye nivåer av kortisol påvirker også metabolismen, det gir mer bukfett. Man går ofte opp i vekt under en stresset periode og ofte setter fettet seg rundt magen" Og å sulte seg fører aldri til noe godt.
Beauté Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Den verste slankemetoden er sulting. Det går aldri i lengden. Det er direkte usunt og du går rett opp igjen når du begynner å spise normalt. Jeg gikk på en kur engang, der det var minimalt med mat jeg kunne spise. Gikk ned 4 kg på to-tre uker men klarte ikke å holde meg lenger. Begynte å spise ganske normalt, uten søtt og mye fett. Vips, var rett opp igjen og to kg mere. Den beste metoden for å slanke seg sunt og slik at vekten holder seg nede, er å faktisk spise ofte men lite. Drikke vann og spise sunn mat. Det er ganske psykisk dette med søtt etter middagen. Det går an å venne seg til det. Merker noen ganger at jeg blir litt søtsyk etter middagen, men jeg tar meg en drops i stedet (uten sukker) og den følelsen går kjapt bort. Som å slutte å røyke nesten. Gi det tid så går det over. Når suget kommer så står du imot. Ønsker deg lykke til.
Pasha Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Kjære ts. Jeg stenger denne tråden nå da vi ikke kan vite om rådene du får er forsvarlige. Jeg vil råde deg til å kontakte iks på telefon 22 42 22 22 Mvh Pasha mod
Anbefalte innlegg