Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Når man har tatt en joggetur, la oss si på en halvtime e.l. med relativt høyt tempo, hvor lenge bør man "jogge ned"? Hva gjør dere?
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Det lurer jeg også på! Som regel trykker jeg bare på "cool down" og følger den Det er bare fem minutters nedtrapping, inbiller meg at det er litt lite? Noen med peiling?
Chanel.No5 Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 -Bruk gjerne 5-10 minutter på å jogge deg ned slik at hjertet (og musklene) får en gradvis nedtrapping av intensiteten. (det vil også trolig redusere stølheten i beina etterpå). Når en har jogget ned, sørg for å drikke mye slik at du etterfyller energi- og væskelagrene som du har tømt under treningsøkten. - Avslutt med gode tøyninger. Det hindrer reduksjon i bevegeligheten din og er en behagelig avslutning på treningen. - Spis gjerne et måltid så fort som mulig etter økten (ta med noen skiver, frukt eller en proteinsjokolade som er lett tilgjengelig). Da starter du gjenoppbyggingen av energilagrene dine på en effekiv måte.
Supraspinatus Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 -Bruk gjerne 5-10 minutter på å jogge deg ned slik at hjertet (og musklene) får en gradvis nedtrapping av intensiteten. (det vil også trolig redusere stølheten i beina etterpå). Når en har jogget ned, sørg for å drikke mye slik at du etterfyller energi- og væskelagrene som du har tømt under treningsøkten. - Avslutt med gode tøyninger. Det hindrer reduksjon i bevegeligheten din og er en behagelig avslutning på treningen. - Spis gjerne et måltid så fort som mulig etter økten (ta med noen skiver, frukt eller en proteinsjokolade som er lett tilgjengelig). Da starter du gjenoppbyggingen av energilagrene dine på en effekiv måte. -Enig. 5-10 min. - Tøying: Man trodde før det hjalp mot stølhet, men det viste seg at det ikke var tilfelle. http://nhi.no/trening/treningsrad/trenings...ikke-18502.html Det som er enda bedre er egne bevegelighetstreningsøkter. -Enig. Mat etter trening. For å sørge for at gjenoppfyllingen av energilagre i muskelen starter så fort som mulig er det ideelt å få i seg raske karbohydrater. Altså de karbohydratene som de på lavkarbodietter skyr som pesten. Så innen 30 etter økten bør du få i deg proteiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå