thussa Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Er 168 og veier 65 kg. Er ikke tykk, men litt lubben. Har litt for mye fett på lår, mage, overarmer, og lovehandles. Tror dere det vil bli noen synlig forskjell på kroppen om jeg går ned 5 kg? Tenker å gjøre dette ved å trene både kondisjon og styrke, og spise sunnere og i kaloriunderskudd. Håper på å kunne se forskjell i speilet, og ikke bare på vekta
Shopoholiker Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Jeg tror ganske bestemt at du vil kunne se forskjell=) Jeg er 1.62 og gikk fra 61 kg til 55 kg. Og så stor forskjell.
thussa Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2010 så bra! Er jo mye mer motiverende og morsomt om man ser resultater, så håper det vises på meg også. Hvor lang tid brukte du på å gå ned de kiloene ca, og hvordan gjorde du det?
Shopoholiker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 For meg var det egentlig ikke planlagt selvom det var ønskelig. Begynte i ny jobb, med høyt tempo og mye kvelds jobbing. Så spiser mye sjeldnere middag enn før og beveger meg masse på jobb. Så skjedde av seg selv på ca 1-2 måneder. Nå har jeg begynt å trene da, går ikke like mye ned i vekt, siden muskler veier mer enn fett. men ser tynnere ut jeg spiser også litt mindre porsjoner enn før. Spiser til jeg er mett, men ikke stappmett. Det er jo heller ikke behagelig... Men uansett hvordan du velger å trene å spise så går det sikkert helt fint Men bare for å ha sagt det, så er jeg ikke sunnheten selv. Jeg spiser litt godiser noen ganger i uken. Men tillater meg det, siden jeg er aktiv ellers. Synes ikke man skal være for streng mot seg selv
Gjest H Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Jeg gjetter på at du vil se stor forskjell! Jeg er 170 cm høy og har på et par mnd gått ned 6 kilo. Jeg trener til vanlig, men har ikke fått gjort dette nå av ulike grunner. imidlertid har jeg vært ekstra flink med kostholdet og har helt kuttet ut godteri o.l. Det går kjempefint! Jeg ser stor forskjell selv, men andre ser den enda mer - jeg får kommentarer mange ganger om dagen på det. Klærne har blitt altfor store, spesielt bukser og skjørt. Så ja, jeg tipper du vil merke de få kiloene godt :-)
Gjest AnneShirley Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Du vil se stor forskjell. Jeg er vesentlig tyngre enn deg, men ser likevel forskjell på så lite som et par kg. Og ikke minst så merker jeg det på klærne!
thussa Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2010 For meg var det egentlig ikke planlagt selvom det var ønskelig. Begynte i ny jobb, med høyt tempo og mye kvelds jobbing. Så spiser mye sjeldnere middag enn før og beveger meg masse på jobb. Så skjedde av seg selv på ca 1-2 måneder. Nå har jeg begynt å trene da, går ikke like mye ned i vekt, siden muskler veier mer enn fett. men ser tynnere ut jeg spiser også litt mindre porsjoner enn før. Spiser til jeg er mett, men ikke stappmett. Det er jo heller ikke behagelig... Men uansett hvordan du velger å trene å spise så går det sikkert helt fint Men bare for å ha sagt det, så er jeg ikke sunnheten selv. Jeg spiser litt godiser noen ganger i uken. Men tillater meg det, siden jeg er aktiv ellers. Synes ikke man skal være for streng mot seg selv Åja, må være deilig at det gikk litt av seg selv da! Høres ut som du har et avslappet forhold til vekten, er viktig å kunne kose seg en gang i blant som du sier, så lenge man er flink ellers! Mitt problem er vel at jeg har kost meg litt for mye, og ikke trent noe særlig på lenge
thussa Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2010 Jeg gjetter på at du vil se stor forskjell! Jeg er 170 cm høy og har på et par mnd gått ned 6 kilo. Jeg trener til vanlig, men har ikke fått gjort dette nå av ulike grunner. imidlertid har jeg vært ekstra flink med kostholdet og har helt kuttet ut godteri o.l. Det går kjempefint! Jeg ser stor forskjell selv, men andre ser den enda mer - jeg får kommentarer mange ganger om dagen på det. Klærne har blitt altfor store, spesielt bukser og skjørt. Så ja, jeg tipper du vil merke de få kiloene godt :-) Oi, så morsomt da! Når både du selv og andre ser det, så er det i hvertfall ingen tvil! Merker jeg blir skikkelig motivert av å lese dette, så nå skal kiloene mine av også Men kan jeg spørre hva du veide før og etter de 6 kiloene?
thussa Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2010 Du vil se stor forskjell. Jeg er vesentlig tyngre enn deg, men ser likevel forskjell på så lite som et par kg. Og ikke minst så merker jeg det på klærne! Jøss, hadde ikke forventet SÅ positive svar! Gleder meg skikkelig til å komme i gang jeg nå
Beauté Skrevet 16. mars 2010 #10 Skrevet 16. mars 2010 Du vil se stooor forskjell. Tenk at 5 kg er 5 pakker med sukker som er fjernet fra kroppen din. Det er mye det. :D
Gjest H Skrevet 16. mars 2010 #11 Skrevet 16. mars 2010 Ja, jeg er kjempefornøyd Jeg veide 68 kg og er nå på 62. Jeg var overhodet ikke tykk, men lubben - som du sier; for mye rundt mage og hofter, spesielt - og rumpa. Nå er jeg vanlig slank, vil jeg si. Fortsatt litt rund rundt magen ettersom det er der det setter seg først på meg. Jeg skal ta to kilo til så jeg havner på 60. Det tror jeg blir passe. Forresten har jeg bare lyst til å si noe mer om måten å gjøre det på. Jeg har tidligere tatt av endel kilo på lavkarbo. Det gikk fint. Jeg trodde lenge at det var den eneste måten jeg ville klare vektnedgang på - men det var heldigvis feil. Denne gangen har jeg gjotr det med mindre porsjoner, mer bevissthet rundt hva jeg putter i munnen, ikke godis - og Rugsprø!
thussa Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 16. mars 2010 Du vil se stooor forskjell. Tenk at 5 kg er 5 pakker med sukker som er fjernet fra kroppen din. Det er mye det. :D Ja, det er egentlig veldig mye! Kjente på en 1 kg pakke melange i går, og ble sjokkert over hvor tung den fatisk var! Så kroppen må jo kjennes lettere også, når jeg slipper å dra på alt dette overflødige fettet
thussa Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 16. mars 2010 Ja, jeg er kjempefornøyd Jeg veide 68 kg og er nå på 62. Jeg var overhodet ikke tykk, men lubben - som du sier; for mye rundt mage og hofter, spesielt - og rumpa. Nå er jeg vanlig slank, vil jeg si. Fortsatt litt rund rundt magen ettersom det er der det setter seg først på meg. Jeg skal ta to kilo til så jeg havner på 60. Det tror jeg blir passe. Forresten har jeg bare lyst til å si noe mer om måten å gjøre det på. Jeg har tidligere tatt av endel kilo på lavkarbo. Det gikk fint. Jeg trodde lenge at det var den eneste måten jeg ville klare vektnedgang på - men det var heldigvis feil. Denne gangen har jeg gjotr det med mindre porsjoner, mer bevissthet rundt hva jeg putter i munnen, ikke godis - og Rugsprø! Da har jeg jo ca samme utgangspunkt som deg, så det burde jo være gode muligheter for meg å se forksjell også. Men godt å høre at du fikk det til uten lavkarbo Har planer om å gjøre det på omtrent samme måte som deg, med mindre porsjoner, kutte ut godis, og spise knekkebrød i stedet for brødskiver. Velge litt sunnere alternativer generelt.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #14 Skrevet 16. mars 2010 Unnskyld hvis jeg sporer litt av tråden her nå, men jeg spiser godteri i helger. Gjerne fredag og lørdag og hvis det er rester blir det spist på søndag. Hvis jeg KUN kutter ut godteriet disse dagene (spiser generelt sunt resten av uka), er det noen sjangs for at det merkes på kroppen?
Gjest H Skrevet 16. mars 2010 #15 Skrevet 16. mars 2010 Da kommer du til å merke det! Garantert. Bare vær obs på at det kan ta litt tid før vektnedgangen setter i gang. Jeg er i alle fall skrudd sammen på den måten at det tar tid før kroppen skjønner at den faktisk skal ned i vekt - kan ta flere uker for min del. Bare ikke gi opp! Ang knekkebrød; supert å velge istedet for brød. Rugsprø er et bra knekkebrød å velge. Ikke det mest smakfulle, men du venner deg fort til det. Gjest, jeg drev også med godteri i helgene.. Og gikk forsåvidt ned. Men det var ikke før jeg sluttet med det også at forskjellen virkelig var til å merke. Kanskje blir det sånn for deg også?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #16 Skrevet 16. mars 2010 Gjest, jeg drev også med godteri i helgene.. Og gikk forsåvidt ned. Men det var ikke før jeg sluttet med det også at forskjellen virkelig var til å merke. Kanskje blir det sånn for deg også? Jeg spiser vanlig nå men har aldri hatt for vane å spise godteri i ukedagene så lurer på om jeg vil gå ned om jeg kutter helt ut godteriet. Litt trist å aldri kunne kose seg med en sjokolade men...
thussa Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #17 Skrevet 16. mars 2010 Da kommer du til å merke det! Garantert. Bare vær obs på at det kan ta litt tid før vektnedgangen setter i gang. Jeg er i alle fall skrudd sammen på den måten at det tar tid før kroppen skjønner at den faktisk skal ned i vekt - kan ta flere uker for min del. Bare ikke gi opp! Ang knekkebrød; supert å velge istedet for brød. Rugsprø er et bra knekkebrød å velge. Ikke det mest smakfulle, men du venner deg fort til det. Takk for tips og motiverende ord! Skal prøve så godt jeg kan og ikke gi opp, har laget meg treningsdagbok her også nå
Chanel.No5 Skrevet 16. mars 2010 #18 Skrevet 16. mars 2010 Jeg spiser vanlig nå men har aldri hatt for vane å spise godteri i ukedagene så lurer på om jeg vil gå ned om jeg kutter helt ut godteriet. Litt trist å aldri kunne kose seg med en sjokolade men... Ser ingen grunn til å måtte kutte ting en er glad i ut av livet, alt kan spises selv om en ønsker vektnedgang. Moderate mengder er nå mye mer fristende ord å forholde seg til enn aldri mer! Om du begrenser deg til en dag i uken feks. Spiser du regelmessige måltider bestående av næringsrik mat i hverdagen, trener, har en aktiv livsstil så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan kose deg litt mer i helgen. Bruker du mer energi enn du inntar vil du gå ned i vekt. Å ha som mål at det er en livsstil du kan leve med resten av livet og ikke noe diett så gjør det sitt at du lettere lykkes og at vekttapet blir varig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå