Gå til innhold

Brudekjolespørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål i forbindelse med kjole til dens tore dagen. Har ikke lyst til å bruke 8000-10000 på kjole, og vurderer å kjøpe brukt eller leie. Har noen her erfaring med utleie? Hvor mye pleier det å koste? Hvor kan man leie brudekjole?

Så angående brukt: Bortsett fra private annonser, sleger de brukte kjoler på brudesalonger? Tips om aktuelle butikker i østlandsområdet tas imot med takk!

Dersom man kjøper ny, kan man regne med å få solgt kjolen til halv pris? Må den isåfall renses først, og er dette dyrt? Kan man få en ok. kjole til 4-5000? Jeg vil ha en enkel, men elegant kjole.

Så et siste spørsmål (puh): Når bør man ha ordnet kjole? Skal gifte meg neste sommer. Det er kanskje en del salg på høsten...?

Hilsen nysgjerrige og undrende :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo høre på brudesalongene men jeg spurte på Kristins og de sa at de ikke leide ut kjoler lengre, kun salg. Begrunnelsen var at det ble så stygge merker på kjolene når de ble sydd og tilpasset hver enkelt brud.

Hva med å dra til danmark å kjøpe kjolen? Der er det mye billigere....Jeg har tenkt den tanken selv.

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Salget begynner nå mange steder. Da selges bl.a. fjorårets modeller og utleiekjoler billig. De fleste salongene har også utleie. Gå på Gulesider.no og søk på brudekjoler så får du oversikt over salonger. Kristins på Lillestrøm og Christiane i Oslo er to som får mye skryt. Ellers bør man nok ordne kjole minimum 4 mnd i forveien om man skal kjøpe ny, det er ofte 3 mnd leveringstid.

Skrevet

Takk for tipsene, Brum og Engel!

Skrevet

Bli med på messen 27 sept i Oslo Militæret samfund...

Kanskje litt tidlig med kjole da, men du kan jo kikke?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er tydligvis vanskeligere å få leid kjole nå, men det gjøres normalt hos brudesalongene. Sjekk med de forskjellige salongene. Det finnes flere enn Kristins på Lillestrøm og Christiane, selv om det kan være vanskelig å tro her innimellom. :wink: Prisen er +/- 5000,- tror jeg avhengig av type kjole.

Siden det er såpass dyrt å leie valgte jeg å kjøpe meg en med håp om å få solgt den til halv pris etterpå, men det er ikke lett!! Angrer faktisk litt på at jeg ikke letet bedre etter en brukt kjole. Det er jo tross alt bare brukt en gang (og jeg ville forutsatt at den var nyrenset. Noe jeg for øvrig betalte 1000,- for på min kjole). Det finnes utallige kjoler til salgs, og selv om det kanskje er litt risikofylt å handle privat har du jo god tid til å lete ennå.

Det er jo også salg på noen av butikkene nå og på denne messen 27. sept såvidt jeg har forstått. Som sagt har du ganske god tid ennå, men jeg ville brukt denne tiden til å lete godt gjennom utvalget som finnes. Dersom du ikke har planer om å forandre kroppsvekt/-fasong det neste året :sjarmor: er det jo ikke noe i veien med å være tidlig ute. Det finnes dessverre eksempler på (meg selv inkludert) som har hatt problemer med at kjolen ikke har dukket opp før i siste liten! Det er en bekymring som man godt kan være foruten!

Lykke til i kjolejakten!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg leide kjole da vi giftet oss, og var fornøyd med det. Jeg betalte 6500 kr og da var alt inkludert. Mye penger, men samtidig var det litt godt å slippe å tenke på at jeg måtte få solgt den etterpå. I tillegg hadde jeg nok ikke hatt samvittighet til å selge den, så det hadde blitt en stor utgift for oss.

Men det finnes mange flotte brukte kjoler, så man kan nok gjøre noen kupp der!

Gjest Hatshepsut
Skrevet

Jeg kjøpte kjole på Brudekjolen A/S på Egertorget (adr. Øvre Slottsgate 17), de hadde utleiekjoler også. Men faktisk var leiekjolene ganske dyre (ca. 7500 kr.), og siden ingen av dem falt helt i smak hos meg valgte jeg å kjøpe. Den som passet best til meg og som jeg likte best kostet faktisk bare 6000, så for meg lønte det seg å kjøpe. Kjolen var ikke så dyr fordi det var ganske lite pynt på den, bare på brystet og bak. Men den var kjempefin synes nå jeg. :)

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min for 10500 på Brudekjolen, i tillegg kommer søm og rens på maks 700,- fikk jeg beskjed om. Så på brudekjoler første gang i februar og bestemte meg for kjolen i juni, fikk da vite at jeg var veldig tidlig ute. De i salongene trodde først at jeg var sent ute og skulle gifte meg sommeren i år.

Selv har jeg ingen planer om å selge brudekjolen min, men har inntrykk av at det er vanlig å få ca halv pris for den vet et evt salg. Brudesalongene selger ikke brukte kjoler, og leie ligger gjerne fra 5500 og oppover det inkluderer tilpassing og rens.

Har vært noen tråder angående rens av kjoler og det ser ut til at en del kjoler ikke bør renses pga broderier og annen pynt, hva en evt rens koster vet jeg ikke; du får ta en telefon. Vil bare til slutt si at Brudekjolen begynner med salget sitt 13.oktober etter det jeg vet.

Lykke til!

Skrevet

Nå har jeg notert meg alle de gode tipsene. Blir artig når man begynner å prøve kjoler - gleder meg veldig til det. Jeg har et lite dilemma angående brudekjolen - jeg skal nemlig ha to bryllup (samme mann, selvsagt) - ett her i Norge og et i England, da min forlovede har mange slektninger og venner som kanskje ikke kan komme til Norge og foreldrene hans vil gjerne gi oss et bryllup også. Men jeg kan jo ikke ha på meg samme kjolen to ganger?! Der fikk jeg noe å tenke på...

Skrevet

Hei kittybride. Jeg giftet meg 9 august i år, og det er den aller beste dagen i mitt liv. Alt var perfekt, nesten for varmt :briller: Jeg importerte kjolen min fra usa, dette gjorde at jeg fikk kjolen til samme pris som jeg måtte ha leid akkurat den samme kjolen for her i norge (Stavanger) Betalte 2000 i toll og moms, men skal du til utlandet før du gifter deg så sjekk der. Da slipper du kanskje toll og moms. Har hørt at Danmark skal være en rimelig plass. Håper du finner drømmekjolen, det gjorde jeg :wink: Kos deg med forberedelsene, ikke stress bare nyt det

Skrevet

Det var en god ide - bortsett fra at man ikke får prøvd kjolen først, da - jeg skal til England snart så da kan jeg kanskje se meg litt om. Hvordan kunne du være sikker på at kjolen passet - fulgte det med en garanti eller noe sånt? Ble litt nysgjerrig nå...

Skrevet
Men jeg kan jo ikke ha på meg samme kjolen to ganger?! Der fikk jeg noe å tenke på...

Kan du vel!

Vi giftet oss i Las Vegas, og nå skal vi ha vennefest og familiefest. Altså skal jeg bruke kjolen hele tre ganger :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...