Gjest Gjest_camilla_* Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 hei. har mørk hår, ganske så svart. har farget det sjøl hjemme, har litt ettervekst og nå har jeg lyst på askeblond hår. mitt egentlige naturlige hårfarge er kommunegrått, ganske lyst. lyst hår hadde kledd meg best siden jeg er veldig bleik. hvordan kan jeg farge håret askeblond? har veldig sterk hår og det har tålt mange hjemmefarging. noen som kan hjelpe meg? trenger svar.
Lykkelitenen Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 HJemmefarging er ikke sammenlignbart med bleiking, som er det du må igjennom om du vil ha lyst hår. Du kan nok klare det, men det kommer til å kreve ganske mange blekinger og håret ditt kommer til å være tyggis! Og ikke minst, askeblond blir du nok ikke før ut på høsten igjen.... Om du på død og liv må prøve hjemme, anbefaler jeg å kjøpe en bleiking (to om du har langt hår) og gjennomføre denne etter bruksanvisningen. Håret ditt kommer da til å være ganske så orange. Ta så og farg over med lys brun eller mørk blond for å gjevne ut fargen og dempe det orange skjøret. Det vil nok kunne skinne gjennom, men dempes en del... Så kan du gjenta prosessen med noen ukers mellomrom, men farger over med en lysere tone for hver gang. Du vil da til slutt bli blond... Eventuelt kan du bruke striper, som tar litt lenger tid, men sliter mindre på håret... MEN, dette koster penger og det sliter på håret... Sjangsen er også stor for at du har perioder med ganske syke hårfarger..... Velger du å gjennomføre dette, husk å plei håret godt med fuktighet og PROTEINER!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Jeg er i akkurat samme situasjon som trådstarter, faktisk. Mørkebrunt hjemmefarget hår, askeblond ettervekst, og blek hud. Og jeg har også lyst til å få tilbake min originale hårfarge. Selv har jeg ikke lyst til å gjøre dette hjemme på egenhånd, men hos frisør. Lurer bare på hvor mye dette vil koste, og om det vil slite like mye på håret som hjemmeproduktene gjør? Har tenkt til å få frisøren til å bleke striper i håret mitt som deretter farges askeblonde med permanent hårfarge. Men er redd for å ødelegge håret mitt.. (Å la den mørkebrune fargen gro ut av seg selv er nok uaktuelt, for den er så mye mørkere enn min originale farge at det ville sett veldig rart ut. Dessuten har jeg så langt hår at det ville tatt mange år.)
Gjest Pjuskeline Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Ville anbefalt å gjøre dette hos frisør. Jeg prøvde å gjøre det samme selv, og det ble totalt mislykket. Håret ble oransje og skikkelig ujevnt. I tillegg slet det ekstremt på håret!
Shopoholiker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Dette ville jeg absolutt ha gjort hos frisør og vil nok regne med en 1-2000 kr. Når du har så mørkt hår vil frisøren mest sannsynlig gjøre det i flere omganger. Sånn at det ser mest mulig naturlig ut. Men uansett, gjør for all del ikke dette hjemme. Når du skal gå fra så mørk til lys kommer du til å ødelegge håret ditt. Gå til en frisør, så kan de hjelpe deg og forklare hva som må gjøres
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Når vi først er inne på det, hva tror dere om ca slik farge (med kommunegrå ettervekst), til en slik farge? Ser at hun har nesten hvitt på det lyseste, men jeg synes det var så nydelig samt når jeg får ettervekst vil den matche håret der det ikke er lysest. Jeg har ikke farget håret med permanent farge på 2-3 år, og er 1 år siden jeg brukte semi permanent mørk blond farge. Kan lys striping over tid få noe slikt resulat? Hater å dra til frisøren å ordne sånt uten å vite noe på forhånd. Jeg har så mange ganger brukt 1-2000,- på et resultat som ikke ble som forventet og bare farget det mørkere. Hersens gulfargen sitter så godt.
MiniMuffin Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 Jeg gikk fra sort hår til blondt hår. Min naturlige farge er blond. Gikk til frisør og angrer ikke på det. Jeg farger håret mitt elles hjemme, men i en sånn situasjon er det greit å få hjelp. Er tross alt håret på hodet ditt det er snakk om, vanskelig å skjule om noe skulle gå galt. tok vel ca et halvt år før jeg var ordentlig blond igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå