Gå til innhold

langrennssesongen snart over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig klart å få trening inn som en del av hverdagen min og jeg har i hele vinter gått på ski flere dager i uken. Jeg synes dette har gitt kjempebra resultater, både på kondis, fettredusering og styrke. Langrenn er noe som jeg virkelig liker. Men, nå minker det på snøen og snart kan jeg ikke gå på ski lenger. Er det noen som har noen tips for hvordan jeg kan trene sommerhalvåret? Jeg vil gjerne kunne ta med hunden min på trenigsaktiviteten, derfor er det noen ting jeg kan utelukke, blant annet rulleski (hadde blitt mye knall og fall, au). En grunn til at jeg har likt langrenn så godt er at jeg får brukt hele kroppen og jeg har blitt sterkere i overkroppen. Så jeg vil gjerne gjøre noe som trener kroppen på lignende måte. Blir kjempetakknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har endelig klart å få trening inn som en del av hverdagen min og jeg har i hele vinter gått på ski flere dager i uken. Jeg synes dette har gitt kjempebra resultater, både på kondis, fettredusering og styrke. Langrenn er noe som jeg virkelig liker. Men, nå minker det på snøen og snart kan jeg ikke gå på ski lenger. Er det noen som har noen tips for hvordan jeg kan trene sommerhalvåret? Jeg vil gjerne kunne ta med hunden min på trenigsaktiviteten, derfor er det noen ting jeg kan utelukke, blant annet rulleski (hadde blitt mye knall og fall, au). En grunn til at jeg har likt langrenn så godt er at jeg får brukt hele kroppen og jeg har blitt sterkere i overkroppen. Så jeg vil gjerne gjøre noe som trener kroppen på lignende måte. Blir kjempetakknemlig for svar :)

Det som kommer nærmest langrenn om sommeren er og blir rulleski. Jeg skjønner godt at det ikke egner seg til å kombinere med hunden.

Noe annet som kommer ganske nær er svømming, men du kan jo ikke ta med hunden i bassenget.

Selv driver jeg med sykling når det ikke er skiføre, jeg regner med at det blir sykkelturer fra nå av. Det blir nok for raskt og langt for selv en sprek hund. Det fins riktignok en slik dings med stålfjær til å feste hundebåndet til på sykkelen, men sykler du i 35-45 km/t og hunden plutselig vil til siden går du nok på trynet.

Nei, skal du trene sammen med hunden når det ikke er skiføre må det nok bli jogging. Så får du heller trene overkroppen utenom joggeturene.

Skrevet

Jeg bruker rulleski eller rullesköyter som erstatning, har gått på rullesköyter med hund, vet ikke hvor effektivt det egentlig ble.. men det var veldig göy=)

Men det blir vel som forrige skriver, löping er det beste om du skal ha med hunden.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar :) Ja jeg har syklet en del med hunden, men det blir mest for hennes skyld, da det ikke går så fort og ikke så langt. Så da blir det nok jogging, og trene overkroppen på annet vis.

Skrevet
Tusen takk for svar :) Ja jeg har syklet en del med hunden, men det blir mest for hennes skyld, da det ikke går så fort og ikke så langt. Så da blir det nok jogging, og trene overkroppen på annet vis.

Du kan trene overkroppen bra på ett treningssenter eller kjøpe inn vekter som du kan bruke hjemme, trene deg sterk og klar for neste vinter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...